تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

يک پزشک ديگر مورد سوء قصد قرار گرفت

دکتر غلامرضا سرابی متخصص داخلی قلب، چهارشنبه شب در بيرون از مطب خود با اسلحه افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامرضا سرابی شب چهارشنبه در مقابل مطب خود در حوالی نارمک تهران از سوی مهاجمان موتورسوار با سلاح گرم مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.


عبدالرضا سودبخش و مسعود علی‌محمدی

دکتر سرابی پس از اين سوء قصد با کمک مردم و اورژانس تهران به مرکز آموزشی، درمانی امام حسين منتقل و پس از عمل جراحی به بخش آی‌سی‌يو اين بيمارستان منتقل گرديد و اقدامات درمانی بر روی وی همچنان ادامه دارد.

شهاب‌الدين صدر، رئيس سازمان نظام پزشکی ايران از وضعيت نسبتاً مناسب دکتر غلامرضا سرابی خبر داد و گفت: «تحقيقات اوليه حاکی از آن است که اين پزشک ظاهراً پيش از اين چندين بار از سوی برخی بيماران تهديد به مرگ شده بود.»

سوء قصد به دکتر سرابی کمتر از ۲۴ ساعت از سوء قصد چند موتورسوار به جان دکتر عبدالرضا سودبخش صورت گرفت

تاکنون انگيزه و هويت عاملان اين حادثه مشخص نشده است ولی رئيس سازمان نظام پزشکی اعلام کرده است گلوله شليک شده از طرف مهاجمان به پهلوی چپ دکتر سرابی اصابت کرده و باعث آسيب شديد به احشاء داخلی شکم وی شده است.

سوء قصد به دکتر سرابی کمتر از ۲۴ ساعت از سوء قصد چند موتورسوار به جان دکتر عبدالرضا سودبخش، عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، صورت گرفت.

در اين سوء قصد دکتر سودبخش جان خود را از دست داد.

پليس آگاهی تهران روز گذشته علت حادثه سوء قصد به عبدالرضا سودبخش را «انگيزه شخصی» دانست و وجود هرگونه انگيزه ديگر در اين جنايت را «منتفی» اعلام کرد.

شهاب‌الدين صدر، در مورد احتمال «برنامه‌ريزی بودن» اين دو حادثه گفت: «از وزارت اطلاعات، نيروی انتظامی و وزارت کشور خواسته‌ايم که اين موضوع را به صورت جدی پيگيری کند. با اين حال امکان اين‌که اين ترورها پروژه‌ای برای سوء قصد به جان برخی پزشکان باشد وجود دارد اما تا اعلام و پيگيری مراجع قضائی و انتظامی هيچ چيز مشخص نيست.»

در همين حال سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئيس پليس آگاهی تهران در رابطه با ارتباط اين دو سوء قصد گفت: «تاکنون طی بررسی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه ارتباطی میان قتل دکتر عبدالرضا سودبخش و حادثه سوء قصد به جان دکتر غلامرضا سرابی پیدا نشده است.»

وی افزود: «طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دکتر غلامرضا سرابی به دفعات از سوی بستگان یکی از بیماران‌اش تهدید شده که احتمال می‌رود این حادثه توسط آنان انجام شده باشد.»

صبح روز ۲۲ دی‌ماه سال گذشته نيز مسعود علی‌محمدی، استاد فيزيک دانشگاه تهران که برخی خبرگزاری‌های ايران از او به‌عنوان «دانشمند ارشد هسته‌ای» نام بردند در اثر انفجار بمبی در حوالی خانه‌اش در قيطريه تهران کشته شد.

همچنین دکتر احمد معتمدی وزیرارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کابینه محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران و عضو هیئت علمی دانشگاه امیركبیر سیزدهم اردیبهشت ماه در دفتر خود در دانشگاه، از سوی فردی با چاقو مضروب شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

و این روایت برهنه ای از آغاز دور تازه ای از قتل های زنجیره ای نخبگان است.
علاقمندان این خبر به این لینک هم مراجعه کنند:http://barsavoush1977.persianblog.ir/post/511/

-- یک ایرانی ، Sep 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)