تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«درد و رنج جسمی سحرخیز در زندان»

همسر عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی در ایران از «درد و رنج جسمی» وی در زندان خبر داد و خواهان آزادی او برای ادامه معالجه پزشکی شد.

به گزارش تارنمای کلمه، خانم سحرخیز ٢٤ شهریور جاری در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از ادامه یافتن بیماری همسرش خبر داده و افزود:‌ «ایشان (عیسی سحرخیز) همچنان از امکان پیگیری تشخیص علت درد و درمان بیماری‌اش در مراکز تخصصی خارج از زندان رجایی‌شهر، محروم و ممنوع است.»


در این نامه آمده است: « پذیرش این ادعا دشوار نیست که روز و شب برای یک بیمار، به آسانی و روانی فرد سالم سپری نمی‌شود؛ چه رسد به آن‌که فرد مبتلا شده به آسیب‌ و درد و کسالت، در زندان محبوس باشد و این‌چنین، بیش از یک ‌ماه از درخواست بی‌پاسخ اینجانب برای مداوا و امکان تعقیب درمان عیسی سحرخیز در مراکز درمانی تخصصی خارج از زندان سپری می‌شود.»

همسر این روزنامه‌نگار زندانی از دادستان تهران خواسته تا با «درک شرایط یک هم‌نوع»، درباره توصیه پزشکان زندان رجایی شهر در خصوص ادامه درمان عیسی سحرخیز در مراکز تخصصی دستور تحقیق بدهد.

سحرخیز می‌گوید که هنگام بازداشت، از سوی ماموران امنیتی مورد «شکنجه و ضرب و جرح» قرار گرفته است

همسر این روزنامه‌نگار، ٢٣ مردادماه گذشته نیز در نامه‌ای به دادستان تهران از «فلج شدن و بی‌حسی پای راست» عیسی سحرخیز خبر داده بود.

عیسی سحرخیز، مدیرکل پیشین مطبوعات وزارت ارشاد در موج دستگیری‌های پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، ١٢ تیر ١٣٨٨ بازداشت شد.

وی ٢٧ تیرماه گذشته در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به طور غیرعلنی محاکمه شد.

مدیرمسئول ماهنامه توقیف شده آفتاب در جلسه دادگاه گفت که در روز بازداشت‌اش در ١٢ تیر ١٣٨٨ از سوی ماموران امنیتی مورد «شکنجه و ضرب و جرح» قرار گرفته است.

مردادماه گذشته همچنین اعلام شد که عیسی سحرخیز از شرکت‌ نوکیا زیمنس به دلیل فروش سیستم‌های شنود به ایران شکایت کرده است.

به گفته مهدی سحرخیز، فرزند این روزنامه‌نگار، شکایت علیه نوکیا زیمنس، ٢٥ مرداد در دادگاه فدرال آمریکا ثبت شده است.

عیسی سحرخیز می‌گوید که شرکت نوکیا زیمنس با توجه به «نقض حقوق بشر در ایران» نباید تجیزات شنود را به ایران می‌فروخته است. وی بر این اساس مدعی است که این شرکت در «تجاوز به حقوق مدنی مردم ایران» شریک حکومت ایران است.

این روزنامه‌نگار که در روستایی در مازندران در شمال ایران بازداشت شد، معتقد است که فناوری‌های شرکت نوکیا زیمنس که ایران آن‌ها را خریداری کرده، باعث دستگیری‌اش شده است.

با این حال شرکت نوکیا زیمنس در واکنش به این شکایت، آن را «بی‌اساس» خواند و گفت که «شکایت او (عیسی سحرخیز) با فرضیه‌ای اشتباه، در جایی اشتباه و علیه طرف اشتباه ارائه شده است.»

این شرکت در ایمیلی که برای شبکه خبری سی‌ان‌ان فرستاد، نوشت: «سحرخیز در حالی که از رفتار وحشیانه رژیم ایران سخن می‌گوید به جای شکایت از دولت جمهوری اسلامی، شکایت را علیه شبکه نوکیا زیمنس و در دادگاه فدرال آمریکا مطرح کرده است، کشوری که هیچ ارتباطی با موضوع دادخواهی آن‌ها ندارد.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)