تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«شش هزار کارمند از تهران منتقل شده‌اند»

لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رييس‌جمهوری ايران از انتقال قطعی شش هزار کارمند و ۱۱۷ دستگاه دولتی يا دفتر اجرايی وابسته به آن‌ها از تهران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران ( ايرنا) لطف‌الله فروزنده در اين باره گفت: «از ۱۸هزار متقاضی خروج از تهران، تاکنون ۶ هزار نفر از تهران خارج شده‌اند و انتقال بقيه افراد نيز ادامه دارد.»


لطف‌الله فروزنده

وی افزود: «با انتقال دفاتر و شرکت‌های دولتی که در تهران هستند، حساب‌های آن‌ها نيز انتقال خواهد يافت.»

فروزنده همچنين گفت دولت در حال برنامه‌ريزی برای انتقال ۱۵۰ موسسه تحقيقاتی و پژوهشی از تهران است.

وی اعلام کرد: «دستگاه‌ها موظف شده‌اند ۴۰ درصد از بخش‌های ستادی و نيروی انسانی خود را از تهران خارج کنند.

هفته گذشته اعلام شد که تاکنون ۱۰۰۰ کارمند دولت از تهران خارج شده‌اند

خبرگزاری مهر روز يکشنبه گذشته به نقل از نعمت‌الله ترکی، معاونت پشتيبانی و منابع انسانی استانداری تهران نوشته بود: «با پايان مهلت يک ماهه دولت برای خروج ۲۰۰ هزار کارمند دولتی همراه با خانواده‌های‌شان از تهران، تاکنون ۱۰۰۰ کارمند دولت از تهران خارج شده‌اند.»

نعمت‌الله ترکی تعداد شرکت‌های منتقل شده را ۱۰۶ شرکت اعلام کرد و افزود که ۳۸ شرکت نيز تا پايان مردادماه منتقل خواهند شد.

عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مديريت رياست جمهوری حدود ۱۰ روز پيش از اين اظهارنظر اعلام کرده بود که ۵ هزار نفر تا کنون به صورت قطعی از تهران منتقل شده‌اند و انتقال ۱۱ هزار نفر ديگر در دست انجام است.

روز گذشته نيز اعلام شد که دولت برای انتقال کارمندان از تهران تسهيلات تازه‌ای را قائل شده است.

بر اساس مصوبه جديد کارمندان انتقال يافته، ضمن عقد قرارداد با دستگاه اجرايی (مقصد) بر اساس شرح وظايف محول شده، انجام وظيفه می‌کنند و در صورتی که برای اين افراد پست سازمانی وجود نداشته باشد، برای آنان پست سازمانی با نام ايجاد می‌شود.

همچنين کارمندان رسمی و پيمانی انتقال يافته از شمول محدوديت سقف ۵۰ درصد اضافه کار قانون مديريت خدمات کشوری در دستگاه مقصد معاف می‌شوند و برای ساير کارکنان انتقال يافته تا سقف ۱۰۰ ساعت اضافه کار قابل پرداخت خواهد بود.

طبق اين مصوبه، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور حق شاغل کارمندان رسمی و پيمانی انتقال يافته را تا سقف ۷۵ درصد حق شغل که داوطلب انتقال از آن برخوردار می شود، افزايش خواهد داد.

همچنين حقوق و مزايای ساير کارمندان انتقال يافته به ميزان ۲۰ درصد به مبلغ قرارداد در دستگاه اجرايی (مقصد) اضافه خواهد شد.

لطف‌الله فروزنده امروز اعلام کرد که طبق آخرين مصوبه دولت «‌افرادی که در تهران شاغل هستند در صورتی که به محل سکونت‌شان در يکی از شهرهای استان تهران منتقل شوند، بخشی از مزايايی را که در طرح مشخص شده است را دريافت خواهند کرد.»

به دنبال ابلاغ طرح انتقال کارمندان دولت در ارديبهشت ماه سال جاری، فهرست ۱۶۳ شرکت و دستگاه‌ دولتی که موظف به ترک تهران شده بودند منتشر شد.

اين طرح انتقال زمانی در دولت مطرح شد که محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران در اواخر فروردين‌ماه سال جاری از برنامه دولت برای کاهش جمعيت به دليل آسيب‌هايی نظير زلزله خبر داد.

به دنبال ابلاغ اين مصوبه و اعلام سازمان ميراث فرهنگی مبنی‌بر انتقال کمتر از ۱۰۰۰ نفر از کارمندان اين سازمان به خارج از تهران، برخی از کارمندان اين سازمان مزبور در اعتراض به اين انتقال در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)