تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزير اطلاعات:

اتهام وزارت اطلاعات به رهبران معترضان

حجت‌السلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد بر اساس اطلاعات اين وزارت رهبران معترضان ايران بيش از يک ميليارد دلار از کشورهای خارجی دريافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، وزير اطلاعات که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، نه تنها سخنان اخير آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان را در مورد کمک مالی به رهبران معترضان تائيد کرد بلکه گفت «اين مبلغ حتی فراتر از اين هم بوده است.»


آيت‌الله جنتی پنج مرداد ٨٩ در مسجد جمکران قم گفته بود که به اسنادی دست يافته که نشان می‌دهد، آمريکايی‌ها يک ميليارد دلار از طريق عربستان سعودی در اختيار رهبران معترضان قرار داده‌اند تا حکومت جمهوری اسلامی را «ساقط» کنند.

وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران مبارزه با «فتنه» را يکی از «موفقيت‌های بزرگ» وزارت اطلاعات خواند اما گفت که «به دليل محدوديت‌ها و ملاحظات» بسياری از مباحث مربوط با اين موضوع را نمی‌تواند بيان کند.

وزير اطلاعات گفت «به دليل محدوديت‌ها و ملاحظات» بسياری از مباحث مربوط با اين موضوع را نمی‌تواند بيان کند

وی تاکيد کرد که «فتنه بزرگ» با «هزينه سنگين آمريکا، موساد، انگليس و مجموعه‌های مختلف» پشتيبانی می‌شد.

حيدر مصلحی گفت: «اکنون که فرصت بيش‌تری پيدا کرده‌ايم، پشتيبانی‌های خارجی صورت گرفته از جريان فتنه و سران فتنه را دنبال می‌کنيم که يکی پس از ديگری روشن می‌شود و به نتيجه می‌رسد.»

وزير اطلاعات به دو مورد از کمک‌های خارجی به معترضان ايران اشاره کرد و گفت: «فردی که در واقع پشتيبان خبری برای سران فتنه داشت چندی قبل دستگير شد و به کمک‌های سرويس اطلاعاتی سيا و پولی که در اختيار او قرار داده می‌شد اذعان کرد.»

وی مورد ديگر را فردی ذکر کرد «که از کشور گريخته بود و بيانيه برخی از سران فتنه را تدوين می‌کرد» و «از سوی سرويس‌های اطلاعاتی حمايت می‌شد.» مصلحی به نام اين افراد اشاره‌ای نکرد.

حامیان حکومت ایران، اعتراضات سال گذشته در اين کشور را «فتنه» می‌نامند و میرحسین موسوی و مهدی کروبی را که از رهبران مخالفان دولت هستند، «سران فتنه» می‌خوانند.

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی چندين بار «کمک‌های مالی کشورهای خارجی» به معترضان را تکذيب کرده و خواهان رسيدگی قانونی به اين اظهارات شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر دروغ ديگري نيست چرا اسامي را اعلام نمي کنند؟.....

-- Farhard ، Aug 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)