تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آزمایش «موفقیت‌آمیز» موشک فاتح ١١٠

سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران از آزمایش «موفقيت‌آمیز» موشک فاتح ١١٠ خبر داد و گفت قدرت موشکی نیروهای مسلح ایران با به کارگیری این موشک افزایش پیدا می‌كند.

خبرگزاری‌های ایران امروز به نقل از احمد وحیدی، گزارش دادند كه «افزایش برد، افزایش دقت و کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی» از ویژگی‌‌های موشک فاتح ۱۱۰ است.


به گفته وزیر دفاع ایران قرار است این موشک در مهرماه سال جاری به نیروهای مسلح ایران تحویل داده شود.

سرتیپ وحیدی گفت: «فاتح ۱۱۰ سطح دیگری در عرصه علم و فناوری دفاعی و نماد دیگری از تحریم شکنی و تهدیدزدایی است.»

او همچنین خبر داد كه تامین موشك‌های اس ٣٠٠ در دستور کار است و افزود: «به موقع گزارش آن را می‌دهیم.»

به گفته وزیر دفاع ایران قرار است موشک فاتح ۱۱۰ در مهرماه سال جاری به نیروهای مسلح ایران تحویل داده شود

ایران همچنین هفته گذشته نیز موشک جدیدی را به نام «قیام ۱» آزمایش كرد.

وزیر دفاع ایران روز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه خبر داده بود که ایران «ساخت سامانه پدافندی با برد بلند را در داخل کشور در دستور کار خود قرار داده که به زودی آن‌ها را تولید می‌کنند.»

احمد وحیدی،٢٩ مردادماه گذشته در نماز جمعه تهران گفته بود: «موشک قیام ١، موشک زمین به زمین است و با سیستم هوشمند هدایت می‌شود.

وزیر دفاع ایران همچنین اول شهریورماه جاری خبر داد كه خط تولید شناور تندرو و راکت‌انداز سراج ۱ و نسل جدید شناور موشک‌انداز ذوالفقار در ایران افتتاح شده است.

سرتیپ وحیدی، شناور سراج ۱ را «یک شناور تندور تهاجمی راکت‌انداز برای مناطق با آب و هوای گرمسیری و مجهز به امکانات پیشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی» توصیف کرده بود.

ایران در سال‌های اخیر چندین موشک جدید را تولید و آزمایش کرده است؛ از جمله در سال ۱۳۸۵ موشک زیر دریایی «فجر ۳» که «رادارگریز» است؛ آزمایش‌های موشک شهاب ۳، اولین موشک بالستیک میان‌برد ایران، از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۷؛ در سال ۱۳۸۷ موشک میان‌برد «سجیل»، که در آن از سوخت جامد مرکب استفاده می‌شود؛ در همین سال آزمایش موشک دریایی «نصر ۲»؛ در سال گذشته آزمایش موشک «سجیل ۲» و...

کشورهای غربی پس از هر آزمایش موشکی ایران واکنش‌های تندی نشان داده و نسبت به عواقب فعالیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هشدار داده‌اند.

در آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، فروش ادوات سنگین نظامی از جمله سیستم‌های ضد هوایی موشکی مندرج در فهرست سلاح‌های متعارف سازمان ملل، به ایران ممنوع شده است.

آزمایش‌های نظامی ایران در حالی انجام می‌شود كه مقامات ایران پی‌درپی می‌گویند كه در صورت حمله آمریكا به ایران، منطقه حمله را گسترش خواهند داد.

محمود احمدی‌نژاد در آخرین اظهارنظر از این دست، چند روز پیش به روزنامه قطری الشرق گفته بود در صورت حمله آمریكا، واكنش ایران «كل كره زمین» را شامل می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)