تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادامه وضعیت مبهم زهرا بهرامی

وضعیت زهرا بهرامی که در جریان تظاهرات عاشورای سال گذشته در تهران زندانی شده همچنان مبهم است.

در برخی گزارش‌های خبری از او به عنوان شهروند "ایرانی-هلندی" نام برده شده ولی هنوز روشن نیست که وی دارای گذرنامه هلندی بوده است و یا تنها دارای اجازه اقامت دایم در هلند.

وی چند سال اخیر را در لندن سکونت داشته است.


زهرا بهرامی در جریان تظاهرات عاشورا در تهران بازداشت شده است

رسانه‌های هلندی از روز گذشته گزارش‌های متعددی درباره خانم بهرامی که برای دیدار فرزندانش به ایران سفر کرده بوده منتشر کرده‌اند. بخش جهانی رادیو هلند اعلام کرده است که سفارت این کشور در تهران نمی‌تواند کمکی انجام دهد چرا که خانم بهرامی با گذرنامه ایرانی به تهران سفر کرده است. وزارت خارجه هلند نیز ابراز نگرانی کرده که اتهامات وارد شده به خانم بهرامی از بابت همکاری با انجمن پادشاهی ایران و سازمان مجاهدین خلق می‌تواند به اعدام او منجر شود.

بخش جهانی رادیو هلند اعلام کرده است که سفیر این کشور در تهران اجازه ندارد تا در این زمینه اطلاعاتی دهد.

نمایندگان هلندی پارلمان اروپا امروز، سه‌شنبه از کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی پارلمان اروپا خواسته‌اند تا این موضوع را با مقام‌های تهران مطرح کند.

درباره زهرا بهرامی، نوشته‌های گوناگونی نیز در تارنماهای فارسی‌زبان در اروپا منتشر شده که از ممنوع الملاقات بودن او حکایت می‌کند. گزارش‌های تایید نشده، به وضعیت نامناسب جسمی و روحی خانم کاظمی در زندان اشاره دارد. «رهانا» (خبرگزاری حقوق بشر ایران) به نقل از منابعی که آنها را «فعالان حقوق بشر و دموکراسی» نامیده، نوشته است: «چهره‌ی او متورم و دچار جوش‌های عفونی و زخم‌های زیادی بر چهره‌اش شده است. او هم همچنین از ناراحتی ریه رنج می‌برد و دچار افسردگی شدید است.»

دفتر آمستردام سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که هنوز در پی یافتن اطلاعات بیشتر درباره وضعیت زهرا بهرامی است.

«رهانا» افزوده: «زهرا بهرامی در زندان اوین با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ملاقات داشته است که طی این دیدار، جعفری دولت آبادی به او گفته است که اول باید دادگاهی شود و بعد از محکومیت او را آزاد خواهند کرد. این در حالی است که زهرا بهرامی از داشتن وکیل نیز محروم است.»

دفتر آمستردام سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که هنوز در پی یافتن اطلاعات بیشتر درباره وضعیت زهرا بهرامی است.

خانم بهرامی، ۴۵ ساله، مدتی پیش مجبور به اعترافات تلویزیونی شد که از تلویزیون دولتی ایران پخش گردید.

به روز رسانی خبر:
وزارت خارجه هلند، شهروندی دوگانه زهرا بهرامی را تایید کرده است. وی دارای گذرنامه هلندی است و شک در شهروندی دوگانه او به دلیل تغییر نام او در مدارک هلندی‌اش به «سارا بهرامی» بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای داد , اینهم بسرنوشت زهرا کاظمی دچار شد ! باز خوبه سعید مرتضوی بیکاره الان.

-- زمان ، Aug 24, 2010

یک دوست در فیس بوک چیز جالبی نوشته است: "نیازی به دخالت سفارت هلند در تهران نیست ! اگر پلیس هلند چند جاسوس وزارت اطلاعات را دستگیر کند ، رژیم بدون فوت وقت سر کار خانم بهرامی را آزاد نموده و احمدی نژاد و وزیر خارجه اش، او را در فرودگاه بدرقه خواهند کرد. در غیر این صورت خانم بهرامی سر نوشت خوبی نخواهد داشت"

-- یک دوست ، Aug 24, 2010

من نمی فهمم . این ایرانیان مقیم خارج از کشور که از ماهیت این حکومت مطلعند برای چه به ایران میروند . در کشوری که هیچ چیز دلیل هیچ چیز ی نیست و رفتن به ایران با این حکومت توهین به بشریت است چگونه حاضر به پذیرش این حقارت و توهین میشوند که به چنین سر نوشتی دچار شوند.
من 34 سالاست خارج از ایران زندگی میکنم و حاضر نیستم وارد کشورم شوم وقتی بهر دلیل بمن توهین میشود ولو دیدار عزیزانم باشد.

-- مهران ، Aug 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)