تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«بر اساس اسناد ما، موسويان جاسوس است»

حجت‌السلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی از بيانيه وزارت اطلاعات در مورد حسين موسويان مبنی بر جاسوس بودن وی، دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) مصلحی که در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به اين گفته که حسين موسويان از سوی دستگاه قضايی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است گفت: «بر اساس اسنادی که ما داريم اين فرد جاسوس است.»


مصلحی ادامه داد: «تعريفی كه ما از جاسوس ‌بودن آن داريم بر اساس اين مستندات است و بيانيه‌ای كه وزارت اطلاعات نيز داد بر اساس اين مستندات بود.»


وی با تاکيد بر اين‌که «نمی‌خواهد دستگاه قضايی را زير سئوال ببرد»، افزود: «اين‌كه در دستگاه قضايی ممكن است نقصی در قوانين وجود داشته باشد و يا قوانين جايی مشكل داشته باشند به اين معنا نيست كه اين فرد جاسوس نيست.»

«نقص در قوانين قضايی به اين معنا نيست كه اين فرد جاسوس نيست»

مصلحی اعلام کرد اطلاعاتی که وزارت اطلاعات در اين زمينه در اختيار دارد را به مراجع قضايی منعکس کرده است و آن‌ها «در جريان هستند.»

روز گذشته هوشنگ پوربابايی، وکيل مدافع حسين موسويان، با انتشار پاسخی به بيانيه وزارت اطلاعات اعلام کرد که موکل وی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است.

هوشنگ پوربابايی تاکيد کرد: «مقامات رسمی در قوای قضائيه و مقننه در احکام رسمی و نشست‌های خبری صراحتا عدم انتساب اتهام جاسوسی و تبرئه آقای موسويان را اعلام کرده‌اند.»

روز ۳۱ مردادماه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران با انتشار اطلاعيه‌ای در واکنش به اظهارات علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران، جرم «جاسوسی» حسين موسويان را «قطعی» خواند.

علی‌اکبر صالحی چند روز پيش از آن در پاسخ به اين پرسش که آيا تيم هسته‌ای دوران رياست جمهوری محمد خاتمی جاسوس بودند؟ گفت: «من چنين چيزی را قبول ندارم که آن‌ها جاسوس بودند. بنده از همان ابتدا در اين پرونده بوده‌ام و تا جايی که اطلاع دارم در تيم مذاکره‌کننده ما جاسوسی وجود نداشته است.»

حسين موسويان که در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی به‌عنوان معاون دبير شورای عالی امنيت ملی، عضو هيئت مذاکرات هسته‌ای ايران بود؛ در تاريخ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ بازداشت گرديد و پس از ۸ روز، با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)