تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پیشنهاد تشکیل وزارتخانه برای مقابله با «جنگ نرم»

سرتیپ مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد داده که برای مقابله با «جنگ‌ رسانه‌ای و جنگ نرم» ، وزارت خانه مستقل در ایران تشکیل شود.

جزایری که با خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا گفت‌وگو کرده، هدف از تشکیل این وزارت‌خانه را « سیاست‌گذاری، هدایت، هماهنگی و مدیریت عملیات اجرایی» برای مقابله با «جنگ نرم» اعلام کرده است.

جزایری افزوده که «با تشکیل این سامانه پیام ما چون مبتنی بر آموزه‌های دینی، حق مدارانه و عدالت خواهانه است، به سرعت بر بسیاری از تلاش‌های خصمانه، ماده پرستانه و شیطانی دشمن فائق خواهد آمد.»

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز شهریور سال گذشته مخالفت با «انقلاب، رهبری و دولت» را از مصادیق «جنگ‌ نرم» دانسته بود

این مقام نظامی خاطرنشان کرده: «اقدامات خصمانه و جنگ نرم و عملیات روانی آمریکا، انگلیس و سایر هم‌پیمانان کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران، هرگز تا این حد زیاد و گسترده نبوده است.»

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفته که سپاه پاسداران ایران، پیروز نهایی در «جنگ نرم دشمن» است.

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز شهریور سال گذشته مخالفت با «انقلاب، رهبری و دولت» را از مصادیق «جنگ‌ نرم» دانست.

جنگ نرم اصطلاحی است که مقامات ایران برای فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی مخالفان و منتقدان‌شان به کار می‌برند.

پیشینه اصطلاح جنگ نرم به نظریه تهاجم فرهنگی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران برمی‌گردد در دهه ٧٠ خورشیدی مطرح شد.

همچنین ٢پ تیرماه ٨٩، محمد بنیادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش تهران از اعزام «یک هزار روحانی» با «افسر جنگ نرم» به مدارس سراسر کشور خبر داد.

او هدف از تربیت «افسران جنگ نرم» و اعزام آن‌ها به «مدارس، ‌پایگاه‌ها و دارالقرآن‌ها» را پیشگیری از آسیب‌های «جنگ نرم» اعلام کرد.

پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ٨٨، حکومت ایران تظاهرات مخالفان دولت و اعتراض‌ آن‌ها به نتیجه انتخابات را «انقلاب مخملی و جنگ نرم» نامید و بسیاری از فعالان سیاسی را نیز به اتهام «مشارکت در جنگ نرم برای انقلاب مخملی» محاکمه کرد.

مخالفان دولت می‌گویند که حکومت ایران از «تئوری جنگ نرم» برای سرکوب مخالفان‌اش استفاده می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)