تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مطهری: احمدی‌نژاد مانند گروه فرقان است

علی مطهری یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس ایران در گفت‌وگو با هفته‌نامه سروش گفته که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران و گروه هوادارش مانند گروه فرقان هستند.

گروه فرقان یک گروه اسلام‌گرای افراطی بود که تا سال ١٣٥٨ در ١٢ ترور علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران دست داشت. آیت‌الله مرتضی مطهری پدر علی مطهری نیز اردیبشهت ٥٨ به دست این گروه ترور شد.


علی مطهری در مصاحبه با سروش که هفته نامه‌ای وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران است، افزوده که «این‌ها (احمدی‌نژاد و گروه همراهش) به نوعی خودکفایی در شناخت اسلام معتقدند. به همین دلیل اعتقاد چندانی به روحانیت و مراجع تقلید ندارند.»

این نماینده مجلس گفته که روحانیت در حال حاضر به خاطر رهبری از احمدی‌نژاد حمایت می‌کند.

او همچنین درباره ولایت فقیه گفته که اگر آیت‌الله خامنه‌ای در انتخابات از کسی هم حمایت کند، دیگران مجاز هستند سراغ فرد دیگری بروند.

مطهری گفته که روزنامه‌ها و سایت‌ها، انتقادات علیه رئیس‌جمهوری را به دلیل ترس از توقیف و برخورد چاپ و منتشر نمی‌کنند. او افزوده که فضای «نیمه خفقانی» بر ایران حاکم شده است

آیت‌الله علی خامنه‌ای یک هفته پس از برگزاری انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در سال گذشته، در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت که نظراتش به نظرات محمود احمدی نژاد نزدیک است.

مطهری همچنین گفته که روزنامه‌ها و سایت‌ها، انتقادات علیه رئیس‌جمهوری را به دلیل ترس از توقیف و برخورد چاپ و منتشر نمی‌کنند. او افزوده که فضای «نیمه خفقانی» بر ایران حاکم شده است.

این نماینده مجلس گفته که اصول‌گرایان باید به حوادث «مغایر با حقوق بشر» اعتراض کنند.

در یک سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دست کم چهار هزار نفر از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات و ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در ایران در روزهای نخست اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند.

مطهری گفته که مجلس در برابر دولت «تحقیر» شده است. او افزوده «مجلس باید از خودش استقلال نشان دهد.»

این نماینده مجلس، احمدی‌نژاد را به «تک‌روی» متهم کرده و گفته «این‌که رئیس‌جمهوری خیلی راحت بیاید بگوید من این قانون را قبول ندارم و اجرا نمی‌کنم، پدیده بسیار زشت و نوظهوری است. این نشانه استبداد است.»

احمد توکلی از نمایندگان مجلس ایران نیز روز گذشته گفته بود که محمود احمدی‌نژاد گرفتار «استبداد رای» شده و در برابر «قانون اساسی» گردن‌کشی می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد، چهارشنبه ٢٠ مرداد جاری گفت که هیچ قانونی نیست که دولت اجرا نکرده باشد و آن‌چه را که اجرا نمی‌کند، قانون نیست.

او افزوده بود: «من دو میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده بود که دولت برای کمک به مترو بدهد را قانون نمی‌دانم. نه این‌که قانون بدانم و عمل نکنم. برای ذخیره ارزی برنامه‌ریزی شده و دولت نمی‎تواند از این محل چنین بودجه‎ای را تخصیص دهد. شورای نگهبان هم آن را رد کرد بعد به مجمع تشخیص مصلحت بردند و در آن‌جا به تصویب رسید. به نظر ما این قانون نیست.»

در ماه‌های گذشته بین مجلس و دولت بر سر ابلاغ قوانین اختلافاتی پدید آمده است.

احمدی‌نژاد گفته که اختلافات مجلس و دولت را به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران گزارش داده است. او افزوده که رهبر ایران بررسی این اختلافات را به شورای نگهبان سپرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بنظر می رسد که باند خامنه ای و جنتی به بن بست دچار شده و می خواهند احمدی نژاد را قربانی نمایند تا خامنه ای نفس راحتی بکشد و همه تقصیرها را به گردن این پاسدار بیندازند. همه علائم حاکی از فروپاشی تدریجی حکومت استبدادی از درون می باشد. فرقان یک گروه ضد ولایت فقیه و متمایل به افکار دکتر شریعتی بود و مطهری به غلط پاسدار احمدی نژاد را با فرقان مقایسه نموده و تنها هدف مطهری می تواند حذف خونین احمدی نژاد باشد.

-- م. سنند جی ، Aug 14, 2010

لطمه و صدمه و تحقیری که قوم شما با دین اسلامتان در مورد ایران و ایرانی انجام داده اید، قوم مغول نکرده است. زمان رفتن همه شما که باعث ننگ و نکبت و فقر و فساد در این مملکت شده اید، فرا رسیده است.
ایرانی،

-- Irani ، Aug 14, 2010

یعنی احمدی نژاد اینقدر مترقی هست ؟

-- natijehgiry ، Aug 15, 2010

اصول گراها و ارزشی ها میگویند محمود و مشایی اسلام منهای روحانیت را میخواهند !
یعنی احمدی نژاد اینقدر مترقی هست ؟
اگر اینطور باشد که بد نیست ؟
میشود همان شریعتی .
پس به همین دلیل توده ایها و چپ روسی و خط امام موسوی و اصول گراها و ارزشی ها متحدا مخالف او هستند .

-- forghouni ، Aug 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)