تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مشایی: از فیروزآبادی شکایت می‌کنم

اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران گفته که از سرلشکر حسن‌فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل ایراد «اتهامات بد و موهن» شکایت ‌می‌کند.

فیروزآبادی روز گذشته، سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی را درباره مکتب ایرانی «جرم علیه امنیت ملی و حمله به ارکان نظام» دانسته بود و به طور ضمنی خواهان مجازات مشایی شده بود.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: «وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند و قوه قضائیه بایستی رسیدگی كند. چرا قوه قضائیه به این جرایم رسیدگی نمی‌كند، این‌ها جرایم امنیت ملی هستند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، مشایی امروز در پاسخ به انتقاداتی که علیه سخنانش مطرح شده، گفت: «برخورد سطحی، چکشی و غیرعادلانه از سوی برخی اندیشمندان و فعالان حوزه دین با مباحث مطرح شده موجب تاسف است و باعث نهادینه شدن یک رفتار غلط در سطح عموم جامعه می‌شود.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران نیز امروز از مواضع مشایی حمایت کرد و گفت که مخالفانش با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری به مناظره بنشینند

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران نیز امروز از مواضع مشایی حمایت کرد و گفت که مخالفانش با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری به مناظره بنشینند.

احمدی‌نژاد همچنین انتقادات علیه مشایی را «غیرعادی» خوانده است.

اسفندیار رحیم‌مشایی هفته گذشته در مراسم پایانی همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور گفته بود:‌ «از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.»

این سخنان واکنش تند اصول‌گرایان را به دنبال داشت.

‫محمدتقی مصباح‌یزدی، عضو مجلس خبرگان و از حامیان دولت گفته کسانی که مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می‌کنند «غیرخودی» هستند. او همچنین این سخنان را «بی‌شرمانه» خوانده است.

آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز ١٥ مرداد در نماز جمعه تهران بدون نام بردن از مشایی، گفت: «ایرانی که بخواهد در برابر اسلام قرار گیرد، ملی گرایی شرک آلود است.»

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس نیز گفت:‌ «اظهارات مشایی درباره مکتب ایرانی و مکتب اسلامی، توهمات ذهن بیماری است که با مبانی اسلام و قانون اساسی سازگار نیست.»

علی مطهری، نماینده مجلس نیز گفته که مشایی «حرف‌ دشمنان ایران را تبلیغ می‌کند.»

پیش از این نیز سخنان مشایی درباره دوستی مردم ایران با مردم اسرائیل سبب جدال لفظی بین اصول‌گرایان شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این طور که بنظر می آید، در نظام اسلامی، جنگ همه بر علیه همه شروع شده است و همه از همه شکایت می کنند!حال چه نهادی در این نظام تا دندان فاسد به این شکایات رسیدگی خواهد کرد، خدا می داند؟ شاید نایب او ١٢ بتواند این مأموریت را انجام دهد؟ البته ایشان نیز تاً خیر دارد و فعلاً مشخص نیست کی خواهد آمد.
رستم زال،

-- Rostam Zal ، Aug 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)