تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازگشت محسن صفایی‌فراهانی به زندان

مرخصی محسن صفایی فراهانی از اعضای جبهه مشارکت ایران پس از امضای شکایت علیه مقام‌های امنیتی، لغو شده و او باید امروز به زندان اوین بازگردد.

به گزارش تارنمای مخالفان دولت ایران، او پیش‌تر اعلام کرده بود که حاضر نیست شکایت‌اش را پس بگیرد و اگر لازم شود به زندان بر می‌گردد.


هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ١٧ مرداد ماه جاری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدكاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نسبت به «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ اعلام جرم کرده بودند.

صفایی‌فراهانی به همراه حسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، حسن میردامادی وبهـزاد نبـوی از شکایت‌کنندگان هستند.

صفایی‌فراهانی ٣٠ خرداد ٨٨ و هم‌زمان با موج بازداشت‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد

آن‌ها در این شکایت، از فردی به نام «سردار مشفق» نام برده و او را به همراه یک گروه اطلاعاتی و نظامی متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٢ خرداد ٨٨ کرده‌اند.

اوایل تیرماه ٨٩ یک فایل صوتی منتشر شد که فردی که اکنون سردار مشفق معرفی شده، ظاهرا در یک نشست امنیتی به تشریح چگونگی شناسایی مخالفان و برخورد با آن‌ها در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ٢٢ خرداد ١٣٨٨ پرداخته بود.

امضاکنندگان در نامه خود به رئیس قوه‌‌قضاییه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، سخنان سردار مشفق را «سند اقدامات خلاف قانون گروه استبداد طلب در جریان انتخابات و کودتای انتخاباتی» معرفی کرده‌اند.

قرارگاه ثارالله یكی از قرارگاه‌های عملیاتی سپاه پاسداران است که وظیفه آن، مدیریت امنیت پایتخت و دیگر شهرهای استان تهران است.

مخالفان دولت ایران می‌گویند که در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد با «آرای مهندسی شده» به ریاست جمهوری رسیده است.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی نیز همواره از دخالت سپاه پاسداران در انتخابات ٢٢ خرداد گذشته سخن گفته‌اند.

اما حکومت ایران این گفته مخالفان را رد می‌کند و آن را «فتنه‌گری» می‌داند و رهبران مخالف دولت را نیز «سران فتنه» معرفی می‌کند.

صفایی‌فراهانی ٣٠ خرداد ٨٨ و هم‌زمان با موج بازداشت‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد.

این عضو جبهه مشارکت، بهمن ١٣٨٨ به مرخصی آمده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر شرافت وآزادگيت كه براستي نشان دادي كه شايسته نام بزرگ قائم مقام فراهاني هستي

-- آرش ، Aug 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)