تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

گنجی قهرمان آزادی مطبوعات جهان شد

اکبر گنجی، روزنامه نگار ایرانی از سوی «موسسه بین‌المللی مطبوعات» به عنوان پنجاه و نهمین «قهرمان آزادی مطبوعات جهان» انتخاب شد.

دلیل انتخاب اکبر گنجی شجاعت وی برای نوشتن مقالاتی در نقد شخصیت‌های بلند پایه سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی و همچنین نوشتن مطالبی در افشای عاملان ترور روشنفکران و دگراندیشان ایرانی عنوان شده است.

الیسون بتل مکنزی مدیر کنونی این موسسه می‌گوید که «شجاعت» گنجی در برابر «ارعاب» دولت و مبارزه پیگیرش برای عدالت باید الهام بخش همه باشد

این موسسه در بیانیه خود در این زمینه تصریح کرده است که گنجی در شرایطی که شش سال در زندان بود اما علیرغم شرایط سخت زندان به نوشتن در جهت آگاهی بخشی و برداشتن گام‌هایی برای رسیدن به دموکراسی و احترام به حقوق بشر تلاش کرد.

الیسون بتل مکنزی مدیر کنونی این موسسه می‌گوید که «شجاعت» گنجی در برابر «ارعاب» دولت و مبارزه پیگیرش برای عدالت باید الهام بخش همه باشد.

اکبر گنجی سال ٢٠٠٦ از زندان آزاد شد و ایران را ترک کرد و پس از آن جوایزی را دریافت کرد که مهم ترین آن‌ها جایزه ٥٠٠ هزار دلاری میلتون فریدمن بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جایزه به آقای گنجی مبارک باشد ،ایشان در جریان اعتصاب غذای نیویورک آزاده عمل نکردند ،و از ورود غیر خودیها ؟ به صف سبزها با پرچم خود جلوگیری کردند .هر چند در روز آخر اعتصاب به دعوت جوانان سبز یکی از سلطنت طلبان با پرچم خود با اشتیاق به صف سبز پیوست و مورد استقبال قرار گرفت.در آن سه روز همیه گروهها با یک هدف و آن دفاع از حرکت ملت در ایران بود که جمع شده بودند،و چنانچه رهبری آزاده ای برقرار بود با دعوت از همه با علم و دکل خود همچون ایران که در تظاهرات شرکت میکردند و هر یک شعارخود را میدادند عمل میشد. امید است که آقای گنجی در حرکت های بعدی این شهامت و آزادگی را از خود با دعوت از همیه نیروها نشان دهد .

-- bahram ، Aug 10, 2010

تبریک به روزنامه نگار شجاع و آزادیخواه گنجی

-- PARASTOU ، Aug 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)