تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزیر اطلاعات:

«١٧ میلیارد دلار برای فتنه ٨٨ هزینه شد»

علی مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته است که «استکبار» در جریان «فتنه» سال ٨٨ حدود ١٧ میلیارد دلار در ایران هزینه کرده است.

مقامات ایران اصطلاح استکبار را عمدتا برای آمریکا به کار می‌برند. حکومت ایران همچنین اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران را «فتنه» می‌نامد.


واحد مرکزی خبر که وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران است امروز خبر داده که وزیر اطلاعات در نشست روسای آموزش و پرورش مناطق ایران افزوده که «بخش اعظم بودجه استکبار برای اجرای جنگ نرم در جمهوری اسلامی ایران هزینه می شود.»

مصلحی گفته که «دشمن الگوهای خود را براساس لذت‌گرایی، سودانگاری، پوچ‌گرایی و از خودبیگانگی جا می‌اندازد.»

دبیر شورای نگهبان گفته بود: سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌کردند، (به رهبران مخالفان دولت) گفتند اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا ٥٠ میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان ایران نیز پنجم مرداد ماه جاری در قم گفته بود که سندی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکا یک میلیارد دلار از طریق «افراد سعودی» به «سران فتنه» داده است.

دبیر شورای نگهبان افزوده بود: «سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌کردند، (به رهبران مخالفان دولت) گفتند اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا ٥٠ میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم.»

او جزئیات بیش‌تری درباره این سند ارائه نکرد. اظهارات جنتی انتقادات و اعتراض مخالفان دولت را به دنبال داشت.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران، ١٤ مرداد با انتشار نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید گفتند که «از آیت‌الله جنتی بخواهند سند و مدرک خود را ارائه کند تا مردم در جریان واقعیت و یا افترا و دروغ قرار گیرند.»

دو روز پس از انتشار نامه این دو رهبر مخالف دولت، عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران از سخنان آیت‌الله جنتی مبنی بر کمک مالی آمریکا به رهبران مخالف دولت ایران، دفاع کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با سخنان احمد جنتی افزود: «ایشان مطالبی را بیان کردند و حتما مستنداتی برای آن داشتند. اگر روزی پرونده افرادی که در این زمینه‌ها دخالت داشتند در دادگاه بررسی شود ایشان هم اسناد خود را ارائه خواهند کرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کهریزک هم توسط استکبار ساخته شده بود که با هوشیاری بسته شد

-- بدون نام ، Aug 9, 2010

چقدر حرفهای این آقایون به حرفهای شاه در اواخر حکومتش شباهت دارد

-- بدون نام ، Aug 9, 2010

حناق که نیست.... درامریکا ٢٠ میلیارد کمک به صنعت اتومبیل مدتها طول کشید تا از کنگره رای گرفت ... جدا این ارقام نشان می دهد که آقایان فاقد سواد لازم هستند .... ضمنا دلم میخواهد از ایشان بپرسم برای انقلاب اسلامی چقدراستکبار خرج کرده ....

-- بدون نام ، Aug 9, 2010

اینا چون تو ایران روی پول نفت خوابیدن و دارن جفتک می زنن، فکر می کنن که تو آمریکا هم پول همینجوری مفتی در می آد که پنجاه میلیارد بدن واسه ایران و چقدر واسه کشورهای دیگه!!!! آخه اگه اینجوری بود که پولی دیگه تو آمریکا نمی موند و مردمش باید از گشنگی تلف شدن که!!!
آقای مصلحی! عموجان! اینجا یه دلارش حساب و کتاب داره و کنگره و سنا باید تصویبش کنه و تا قرون آخرش که داره خرج میشه روش نظارت میشه! 700 میلیارد دلار کمک به شرکت های بزرگ تصویب کردن که با 400 تاش بزرگترین بحران اقتصادی آمریکا مهار شد.
حیدر جان! رفتی خونی از بچت بپرس یه میلیارد چندتا میلیونه؟ اون فکر کنم بدونه!!!

-- مهدی ، Aug 9, 2010

با با جان اشتباه به عرضتان رساندند ادرس عوضی دادند این 17 میلیارد دلار همان 18 میلیارد دلاری است که به ترکیه فرستادید برای کارهای خرابکاری خودتان شما دیر متوجه اصل ماجرا شدید

-- رضا ، Aug 9, 2010

اگر آقای جنتی سندی داشت رو میکرد تا مجبور نباشند حرفهای بی منطق بزنند

-- بهزاد ، Aug 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)