تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رانش زمین در چین جان ١٠٠ نفر را گرفت

رانش زمین در شهرستان ژوگو در شمال غربی چین که بر اثر باران شدید ایجاد شد تعداد زیادی را کشت. تاکنون مقامات دولتی مرگ ٩٦ نفر را تایید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، تاکنون ٦٨٠ نفر که در میان آب گیر کرده بودند نجات یافتند. گفته می‌شود که ارتفاع آب به ٤٠ سانتی متر می‌رسد و پس از راه افتادن سیل سطح شهر مملو از گل و تکه‌های سنگ شده است.

ون جیابائو، نخست وزیر چین پکن را به قصد بازدید از شهرستان ژوگو ترک کرده است.

مقامات محلی می‌گویند که از ساعت ١٠ شنبه شب بارانی سیل آسا آغاز شد و ساعاتی پس از آن زمین رانش کرد. همچنین بر اثر باران رودخانه بای‌لونگ طغیان کرده و قسمت‌هایی از سطح شهر را پوشانده است

مقامات محلی می‌گویند که از ساعت ١٠ شنبه شب بارانی سیل آسا آغاز شد و ساعاتی پس از آن زمین رانش کرد. همچنین بر اثر باران رودخانه بای‌لونگ طغیان کرده و قسمت‌هایی از سطح شهر را پوشانده است.

هنوز تعداد زیادی از اهالی شهر نجات پیدا نکرده‌اند و لجن و گلی که سطح شهر را پوشانده است نیز رفت وآمد را برای کمک‌های امدادی دشوار کرده است.

همچنین برق شهر نیز قطع شده و ارتباطات مختل شده است.

روستای یو یو آن از توابع شهرستان چن‌گوآن زیر خاک مدفون شده است و بیش از ١٢٠ خانه در شهرستان چن گوآن و روستای جیانگ‌پن تخریب شده‌اند و هنوز بیش از ٣٠٠ نفر در دو منطقه از شهر گیر کرده‌اند.

بساری از ساکنان محلی به ارتفاعات رفته‌اند تا از سیل و رانش زمین در امان بمانند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)