تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
سخنگوی شورای نگهبان:

آيت‌الله جنتی حتما مستنداتی دارد

عباس‌علی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان از سخنان آيت‌الله جنتی مبنی بر کمک مالی آمريکا به رهبران مخالف دولت ايران، دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به خبرنگاری که پرسيده بود آيا آيت‌الله جنتی در اثبات اظهارات خود سندی به قوه قضاييه ارائه کرده‌؛ پاسخ داد: «اين سوال را بايد از خودشان سوال کنيد.»


عباس‌علی کدخدايی

آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، چندی پيش در مسجد جمکران قم گفته بود به اسنادی دست يافته که نشان می‌دهد، آمريکايی‌ها يک ميليارد دلار از طريق عربستان سعودی در اختيار رهبران معترضان قرار داده‌اند تا جمهوری اسلامی را منقرض کنند.

عباس‌علی کدخدايی در ادامه سخنان خود به تشريح «دشمنی آمريکا و غرب با نظام جمهوری اسلامی» اشاره کرد و کمک‌های مالی غرب به مخالفان حکومت ايران را امری متداول دانست.

«اگر دادگاهی تشکيل شود ايشان هم اسناد خود را ارائه خواهند کرد»

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با سخنان احمد جنتی افزود « ايشان مطالبی را بيان کردند و حتما مستنداتی برای آن داشتند.» وی اظهار داشت اگر روزی پرونده افرادی که در اين زمينه‌ها دخالت داشتند در دادگاه بررسی شود «ايشان هم اسناد خود را ارائه خواهند کرد.»

سخنان آيت‌الله احمد جنتی در قم همچنان در محافل سياسی ايران واکنش‌های متفاوتی برمی‌انگيزد.

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، طی نامه‌ای به مراجع تقليد شيعه، نسبت به اظهارات اخير احمد جنتی اعتراض کردند و وی را فردی دانستند که در «حاشيه‌ امن سلاح و صلاح» قرار دارد.

موسوی و کروبی از مراجع شيعه خواستند از آيت‌الله جنتی بخواهند سند و مدرک خود را ارائه کند تا مردم «در جريان واقعيت و يا افترا و دروغ» قرار گيرند.

پيش از آن نيز مهدی کروبی در نامه‌ تندی به احمد جنتی وی را «جاده صاف‌کن دين‌فروشان و دغل‌کاران» و «شريک دزدان رأی مردم » خطاب کرد.

روزنامه کيهان در پاسخ به نامه‌ی مهدی کروبی نوشت: «خوب است آقای کروبی به جای تحويل گرفتن خود به عنوان يکی از سران فتنه از برخی "رفقای از سر ناچاری" در فتنه‌ی سبز بپرسد که دلارهای بی‌زبان را گرفته و چه بلايی سرش آورده‌اند.»

جبهه مشارکت نيز با صدور بيانيه‌ای در اعتراض به اظهارات آيت‌الله جنتی، از قوه‌ی قضاييه خواست تا به ادعا‌های مطرح‌ شده از سوی وی رسيدگی کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کیهان اول بگوید آن یک میلیارد دلار گم شده در حسابداری را چه کردند بعد در مورد بقیه دلارهای بی زبان پرسو جو کند !!

-- بدون نام ، Aug 8, 2010

اگر هم نداشته باشند ؛ ما حتما برایش مستندات را جور می کنیم.

-- اسنادش هم موجوده ! ، Aug 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)