تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ده‌ها کشته و زخمی بر اثر انفجار در بصره

بر اثر وقوع سه انفجار در منطقه‌ای تجاری در شهر بصره ده‌ها تن کشته و تعداد زیادی مجروح شدند که احتمال داده می‌شود این انفجار ناشی از یک اقدام تروریستی باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که مقامات بیمارستانی تعداد کشته‌شدگان را نزدیک به ٢٠ نفر اعلام کردند اما یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود می‌گوید تعداد کشته‌ها ٤٥ نفر بوده و ١٦٢ نفر نیز به شدت مجروح شده‌اند.

شاهدان عینی می‌گویند که بعد از ظهر روز شنبه، سه انفجار در مراکز تجاری شلوغ در بازار العشار در مرکز بصره رخ داد.

پس از انتخابات هفت مارس که نتیجه روشنی در پی نداشت عراق درگیر یک خلا سیاسی شد که متعاقب آن و به خاطر کاهش امنیت عملیات‌های تروریستی افزایش یافت

این در حالی است که عادل دهام رئیس پلیس بصره در یک مصاحبه تلویزیونی علت انفجار را خراب شدن یک ژنراتور دانست اما برخی منابع امنیتی بر این نظرند که این انفجارها عملیات تروریستی بوده‌اند.


این منابع امنیتی اعلام می‌کنند که یکی از انفجارها به طور قطع به خاطر یک خودروی بمب‌گذاری شده بوده است و احتمال می‌دهند که یکی دیگر نیز بمبی کنار جاده‌ای باشد.

چندین زن و کودک و فروشنده دوره گرد جزو کشته‌شدگان هستند.

پس از انتخابات هفت مارس که نتیجه روشنی در پی نداشت عراق درگیر یک خلا سیاسی شد که متعاقب آن و به خاطر کاهش امنیت عملیات‌های تروریستی افزایش یافت.

مقامات امنیتی و سیاسی معتقدند که شورشیان از خلا قدرت در عراق استفاده کرده و دست به عملیات می‌زنند، بنابراین هرچه سریع‌تر باید این مسئله حل شود.

نزدیک به ٤٠٠ غیرنظامی عراقی در ماه جولای کشته شدند که این رقم دو برابر ماه ژوئن است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)