تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت سه نفر در بزرگداشت احمد نجاتی

عصر روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه مراسم بزرگداشت احمد نجاتی کارگر، از کشته‌شدگان وقايع پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، در بهشت زهرا برگزار شد.

در اين مراسم که به‌مناسبت يکمين سالگرد کشته‌شدن احمد نجاتی کارگر برگزار می‌شد خانواده وی و جمعی از مردم شرکت داشتند.


به گزارش تارنمای کلمه، نيروهای اطلاعاتی و امنيتی جمهوری اسلامی ايران با شرکت‌کنندگان برخورد کرده و سه تن از آنان را بازداشت کردند. نامی از دستگيرشدگان منتشر نشده‌است.

منزلت محمدی، مادر احمد نجاتی روز سه‌شنبه گذشته در گفت‌وگو با تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفته‌بود: «برای برگزاری مراسم سالگرد فرزندم دل‌شوره دارم، دلم نمی خواهد هيچ اتفاقی برای دوستان احمد بيفتد برای همين مراسم را يک روز زودتر از سالگرد کشته شدن فرزندم برگزار می‌کنيم و حتا به خيلی از آشنايان هم اصلا نگفته‌ايم تا خدای نکرده اتفاقی برای‌شان رخ ندهد.»

شکايت‌های خانواده نجاتی به دادسرای جنايی هنوز نتيجه‌ای نداده‌است

وی در اين مصاحبه گفت که نهادهای امنيتی در مورد برگزاری مراسم بزرگداشت هيچ تذکری نداده‌اند.


بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی مخالفان دولت، احمد نجاتی کارگر روز ۲۴ خرداد ماه سال گذشته در مقابل دانشگاه بوعلی در خيابان تهران نو بازداشت شد وی پس از آزادی به دليل عفونت شديد ريه‌ها و از کارافتادن کليه‌های‌اش جان باخت. گفته می‌شود او نيز يکی از قربانيان بازداشتگاه کهريزک بوده‌است. احمد نجاتی در زمان فوت ۲۲ سال داشت.

پس از انتشار خبر کشته‌شدن وی تلويزيون جمهوری اسلامی و روزنامه کيهان چاپ تهران، مدعی شدند که احمد کارگر نجاتی زنده‌است. وبلاگی نيز به اسم وی و به نقل از او مطالبی را منتشر کرد.

خانواده احمد نجاتی کارگر همان زمان در نامه‌ای با تکذيب خبر صدا و سيمای جمهوری اسلامی اعلام کردند که فرزندشان در بهشت زهرا دفن شده است و خبر منتشرشده در صدا و سيما مبنی بر زنده بودن وی «کذب محض» است.

مادر احمد نجاتی در اين زمينه به «جرس» گفت: «ما از آقای ضرغامی به خاطر دروغی که صدا و سيما گفته بود شکايت کرديم ولی آن‌ها اصلا به روی خودشان هم نياورده‌اند، وکيل ما هم خيلی زحمت کشيده‌است ولی کسی در دستگاه قضايی پاسخ‌گو نيست.»

خانواده نجاتی همچنين به دادسرای جنايی شکايت کرده خواهان معرفی عاملين قتل فرزندشان شدند اما به گفته‌ی مادر احمد نجاتی اين شکايت‌ها نتيجه‌ای نداشته‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)