تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعدام یک زن در افغانستان به دست طالبان

مسئولان پلیس افغانستان می گویند که شورشیان طالبان همچون زمانی که قدرت را در دست داشتند یک زن را به اتهام رابطه نامشروع در ملا عام اعدام کردند.

به گزارش رویترز، گفته میشود این بیوه زن ٤٨ ساله که قبل از مرگ ٢٠٠ ضربه شلاق خورده بود روز یکشنبه در منطقه دورافتاده قادس در ولایت بادغیس اعدام شد.

یک سخنگوی طالبان که هدایت عملیات علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی را برعهده دارد می‌گوید که از این ماجرا خبر ندارد و بنابراین نمی‌تواند توضیحی در این زمینه بدهد

عبدالجبار یکی از مسئولان پلیس بادغیس می گوید ماموران پلیس تلاش کردند تا از اعدام این زن جلوگیری کنند اما از آن جا که منطقه قادس کوهستانی است و تحت کنترل دولت نیست، موفق به انجام این کار نشدند.

یک سخنگوی طالبان که هدایت عملیات علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی را برعهده دارد می‌گوید که از این ماجرا خبر ندارد و بنابراین نمی‌تواند توضیحی در این زمینه بدهد.

گفته می‌شود مردی که با این زن رابطه داشته فرار کرده است. وی به این زن پیشنهاد ازدواج داده بود.

از سال ١٩٩٦ تا ٢٠٠١ که نیروهای تندرو طالبان قدرت را در دست داشتند تعداد زیادی را به خاطر داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج شلاق زده و سنگسار کردند.

اعدام روز یکشنبه، دومین اعدام زنان به دست طالبان از زمانی است که در ٩ سال قبل قدرت را از دست دادند. آن‌ها قبلا یک زن را به اتهامی جاسوسی برای نیروهای خارجی اعدام کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)