تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
علی‌رغم وعده‌های مقامات مسئول:

لغو ملاقات زندانيان اعتصاب‌کننده ادامه دارد

زندانيان اعتصاب‌کننده اوين برای دومين هفته متوالی و پس از انتقال به سلول انفرادی از ملاقات با خانواده‌های‌شان محروم شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، با گذشت ۱۵ روز از اعتصاب غذای ۱۶ زندانی سياسی در زندان اوين برخی از آن‌ها برای دومين و برخی برای سومين هفته همچنان از ملاقات با خانواده‌های خود محروم مانده‌اند.


حرکت اعتراضی خانواده‌های زندانيان سياسی اعتصاب‌کننده

خانواده‌های اين گروه از زندانيان در بی‌خبری مطلق از بستگان خود به‌سر می‌برند.

در چند روز اخير، با اعتراض‌های پی‌درپی خانواده‌ها، مقام‌های دادستانی تهران و مسئولان زندان اوين به آن‌ها وعده داده‌بودند که با زندانيان ملاقات و تماس تلفنی داشته‌باشند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی پس از ممانعت مسئولان از ملاقات آن‌ها با زندانیان‌شان، از روز دوشنبه ۱۱ مرداد، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

خانواده‌های بهمن احمدی امويی، کيوان صميمی، روزنامه‌نگار و مجيد توکلی، فعال دانشجويی که گفته می‌شود از آغاز، اعتصاب غذای خشک کرده‌اند؛ بيش از ديگر خانواده‌ها نگران جان عزيزان خود هستند.

رضا ملک از ۵ روز پيش به اعتصاب غذای زندانيان سياسی ديگر پيوست و به صورت خشک اعتصاب غذای خود را آغاز نمود

روز گذشته سایت‌های خبر گزارش دادند که «رضا ملک زندانی سياسی باسابقه زندان اوين به دليل بدرفتاری و شرايط بد زندان پس از انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده‌است.»

بر پایه گزارش‌ها وی که در بند ۳۵۰ اوين به‌سر می‌برد از حدود ۲۰ روز پيش مجددا به انفرادی بند ۲۴۰ منتقل گرديده‌است. رضا ملک از ۵ روز پيش به اعتصاب غذای زندانيان سياسی ديگر پيوست و به صورت خشک اعتصاب غذای خود را آغاز نمود.

با آزادی چند روز پيش بابک بردبار، يکی از زندانيان اعتصابی، و پيوستن رضا ملک به اين جمع، تعداد زندانيان اعتصاب‌کننده بند ۳۵۰ اوين بار ديگر به ۱۷ نفر رسيده است.

پيش از اين در روز ۱۶ مردادماه، خانواده زندانيان اعتصاب‌کننده با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای به آيت‌الله صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضاييه ايران خواهان جلوگيری او از «خطر فاجعه انسانی در رخداد مرگ ناشی از اعتصاب غذای زندانيان» شدند.

اعتصاب غذای زندانيان سياسی از ۱۵ روز پيش به خاطر اعتراض به شرايط نامناسب بند ۳۵۰ و رفتارهای ماموران زندان آغاز شد. حال برخی از اعتصاب‌کنندگان وخيم گزارش شده‌ است.

در چند روز اخير، گروه کثيری از فعالان سياسی و اجتماعی، از جمله ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت، از اعتصاب‌کنندگان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پايان دهند. با اين حال اين زندانيان همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

مجيد دری، مجيد توکلی، عبدالله مومنی، علی مليحی، ضياالدين نبوی، کيوان صميمی، نادر (ابراهيم) بابايی، حميدرضا محمدی، پيمان کريمی آزاد، بهمن احمدی امويی، رضا ملک، جعفر اقدامی، علی پرويز، غلام‌حسين عرشی، حسين نورانی‌نژاد، محمدحسين سهرابی‌راد و کوهيار گودرزی ١٧ زندانی سياسی هستند که در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)