تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خشونت پلیس علیه خانواده‌های زندانیان

خانواده‌های زندانیان سیاسی که امروز مقابل دادستانی تهران تجمع کرده بودند با برخورد «خشن» پلیس مواجه شده‌ و به بازداشت و انتقال به زندان تهدید شده‌اند.

تارنمای کلمه گزارش داده که «نیروهای پلیس ضد شورش که باتوم در دست داشتند با حمله به خانواده‌های زندانیان سیاسی در سبزه میدان تهران، عکس‌های زندانیان سیاسی را به زور از دست خانواده‌ها بیرون کشیدند و با پاره کردن عکس‌ها، به مادران زندانیان فحاشی و توهین کردند.»


تجمع خانواده زندانیان در برابر زندان اوین

خانواده‌های زندانیان سیاسی همیچنین روز گذشته نیز مقابل ساختمان امور زندان ها و زندان اوین تجمع کرده بودند.

آن‌ها می‌گویند که نگران سلامتی اعضای خانواده‌شان هستند که در زندان به سر می‌برند.

همچنین خبرگزاری رهانا نیز گزارش داده که کارکنان بهداری زندان اوین، امروز اقدام به «پرخاشگری و توهین» به زندانیانی کرده‌اند که در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

در سال‌های گذشته، «عدم رسیدگی مناسب پزشکی به زندانیان» باعث مرگ دست‌کم دو زندانی سیاسی به نام‌های اکبر محمدی و امیدرضا میرصیافی در زندان اوین شده است

رهانا می‌نویسد: «در حالی که تعدادی از اعتصاب کنندگان که نام آن‌ها مشخص نیست، امروز به بهداری زندان اوین منتقل شده بودند، پرسنل و پرستاران بهداری فریاد می‌زدند که شما یک مشت منافقید، کشور را به هم ریخته‌اید و حالا زندان را به هم ریخته‌اید.»

در سال‌های گذشته، «عدم رسیدگی مناسب پزشکی به زندانیان» باعث مرگ دست‌کم دو زندانی سیاسی به نام‌های اکبر محمدی و امیدرضا میرصیافی در زندان اوین شده است.

مجید دری، مجید توکلی، عبدالله مومنی، علی ملیحی، ضیاالدین نبوی، کیوان صمیمی، نادر (ابراهیم) بابایی، حمیدرضا محمدی، پیمان کریمی آزاد، بهمن احمدی امویی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرویز، غلام‌حسین عرشی، حسین نورانی‌نژاد، محمدحسین سهرابی‌راد و کوهیار گودرزی ١٧ زندانی سیاسی هستند که از ١٠ روز پیش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

روز گذشته زندانیان سیاسی که در زندان رجایی شهر زندانی هستند با انتشار نامه‌ای سرگشاده از خواسته‌های زندانیانی که در زندان اوین اعتصاب غذا کرده‌اند، حمایت کردند.

«رعایت حقوق زندانیان از جمله توهین نکردن و خفیف نشمردن زندانی‌ها و رعایت حق استفاده از نشریه و کتاب، برخورد مسولان قضایی با زندانبانانی که به حقوق زندانی‌ها تجاوز کرده‌اند و بازگشت زندانیان به بند عمومی، آزادی بدون قید شرط بابک بردبار، عکاس خبری که قرار بوده هفته گذشته آزاد شود، افزایش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانین و موارد مصوب مرتبط با زندانیان» پنج خواسته‌ زندانیان اعتصاب‌کننده اوین اعلام شده است.

زندانیان رجایی شهر در عین حال به اعتصاب‌کنندگان گفته‌اند که «جنبش اعتراضی طرفدار دموکراسی در ایران برای ساختن ایرانی آزاد» به وجود آن‌ها نیاز دارد و از آن‌ها خواسته‌اند که اعتصاب غذای خود را بشکنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)