تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حذف نام ١٠ رهبر طالبان از فهرست سیاه

سازمان ملل متحد به تازگی نام ١٠ تن از رهبران طالبان و ٣٥ عضو القاعده را از فهرست سیاه شورای امنیت این سازمان حذف کرده است.

ماه گذشته نیز پنج تن از رهبران طالبان از جمله سه عضو ارشد این گروه که زنده هستند را از فهرست سیاه این سازمان حذف شد.


بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ملل هنوز هم نام ٤٤٣ نفر در این فهرست شامل است که ١٣٢ نفر آنان مربوط به طالبان و ٣١١ تن دیگر عضو و یا مرتبط با القاعده هستند.

وحید عمر سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان ماه گذشته گفته بود دولت این کشور به تازگی نام ١٠ نفر از رهبران طالبان را مجددا به سازمان ملل متحد ارائه کرده است تا در مورد حذف آن از فهرست سیاه اقدام شود.

وحید عمر سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان ماه گذشته گفته بود دولت این کشور به تازگی نام ١٠ نفر از رهبران طالبان را مجددا به سازمان ملل متحد ارائه کرده است تا در مورد حذف آن از فهرست سیاه اقدام شود

تصمیم به تهیه این فهرست طی نشست سال ١٩٩٩ میلادی گرفته شد و بر اساس آن از اعضای سازمان ملل خواسته شد؛ سفر افراد شامل این فهرست را منع، دارایی‌شان را مسدود و تحریم سلاح را برآنان اعمال کنند.

اخیرا و در پی سفر هیأتی از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت به کابل و دیدار با حامد کرزای، دفتر ریاست جمهوری افغانستان به نقل از این هیأت اعلام کرد نام آن عده از رهبران شورشیان که با «القاعده و شبکه‌های تروریستی» ارتباط ندارند به تدریج از فهرست سیاه این سازمان حذف خواهند شد.

دولت تحت رهبری حامد کرزای امیدوار است بتواند با این کار شورشیان را به صلح تشویق کند و از خشونت‌های روبه افزایش بکاهد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)