تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نشت ۷۸۰ ميليون ليتر نفت در خليج مکزيک

از آغاز انفجار چاه نفتی در خليج مکزيک و نشت نفت، نزديک به ۷۸۰ ميليون ليتر نفت، به دريا سرازير شده است.

اين آمار رسمی را دولت آمريکا بر اساس تحقيقات دانشمندان از اين فاجعه زيست محيطی منتشر کرد. بدين ترتيب فاجعه خليج مکزيک بزرگ‌ترين نشت نفت در تاريخ به شمار می‌رود.

تيم بحران متشکل از نمايندگان دولت آمريکا و شرکت بريتيش پتروليوم اعلام کرد که: «دانشمندان تيم بحران در مجموع حدس می‌زنند که معادل ۹/۴ميليون بشکه نفت به دريا ريخته است.»

با اين حال تمامی نفت و گاز به دريا نريخته است. با تدابير شرکت بريتيش پتروليوم تحت نظارت آمريکا ۱۲۷ ميليون ليتر (معادل ۸۰۰ هزار بشکه) نفت تا تاريخ بستن لوله‌ی نفتی در ۱۵ ژوئيه جمع‌آوری شده است.


انفجار سکوی نفتی «ديپ‌واتر هورايزون» در ۲۰ آوريل ۲۰۱۰

گمانه‌زنی‌های قبلی، نشت ۳ تا ۳/۵ ميليون بشکه نفت را پيش‌بينی می‌کردند.

امروز سه‌شنبه قرار بود آخرين آزمون برای بستن نهايی لوله‌ی آسيب‌ ديده‌ای که از آن نفت نشت می‌کند؛ انجام گيرد که کمی به تاخير افتاد. بريتيش پتروليوم در مورد اين تأخير اعلام کرد که نشت کوچکی در درب سيستم کنترل کشف شده است و برنامه‌ريزی امروز برای مُهر و موم لوله‌ی نفتی احتمالا با تاخير و تنها در صورتی انجام خواهد شد که اين نشت تعمير شود.

با اين آمار فاجعه خليج مکزيک بزرگ‌ترين نشت نفت در تاريخ به شمار می‌رود.

فاجعه نفتی خليج مکزيک با انفجار سکوی نفتی «ديپ‌واتر هورايزون» تحت مسؤليت شرکت نفت بريتانيا (بريتيش پتروليوم) در تاريخ ۲۰ آوريل ۲۰۱۰ ايجاد شد. بر اثر انفجار سکو ۱۱ نفر از کارگران مفقودالاثر شدند.

پيش از اين بزرگ‌ترين فاجعه‌ی نشت نفت ۳/۳ ميليون بشکه بود که آن نيز در سال ۱۹۷۹، در خليج مکزيک و بر اثر انفجار چاه نفتی متعلق به Ixtoc Uno، تأسيسات استخراج نفتی مکزيک صورت گرفت.

در فاجعه‌ی نفتی آلاسکا در سال ۱۹۸۹، سقوط تانکرهای «اکسون والدز» موجب شد تا ۴۱ ميليون ليتر نشت کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)