تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادامه قدرت‌نمايی نظامی در شبه‌جزيره‌ی کره

ارتش کره‌ی شمالی امروز، سه‌شنبه، به دليل برنامه‌ريزی کره‌ جنوبی برای انجام رزمايش دريايی تازه‌ای در اين هفته، کره جنوبی را تهديد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، فرماندهی نيروهای غربی کره‌ شمالی در رسانه‌های رسمی اين کشور اعلام کرد که: «برنامه‌ی بی‌پروای گروه خائنين و آتش‌افروزی آنان در دريا با اقدامات تلافی‌جويانه‌ی قوی پاسخ داده خواهد شد.»


ارتش کره‌ی شمالی، کره‌ی جنوبی را تهديد به «جنگی مقدس» کرد

از اين‌که چنين پاسخ قوه‌ای چه خواهد بود صحبتی نشد. با اين حال همه‌‌ کشتی‌ها بايد در طول رزمايش دريايی کره‌ی جنوبی در سراسر منطقه‌ی مرز دريايی حاضر باشند.

نيروهای کره‌ جنوبی به منظور واکنش به غرق شدن يکی از ناوهای جنگی اين کشور، اعلام کرد که قصد دارد رزمايشی از زيردريايی‌های دفاعی خود را در ساحل غربی برگزار کند.

اين رزمايش قرار است روز پنج‌شنبه آغاز و تا دوشنبه‌ آينده به‌طول انجامد.

بحران در شبه جزيره‌ کره از زمان غرق شدن ناوچه‌ی جنگی کره‌ی جنوبی به نام «چئونان» در شب ۲۶ ماه مارس ۲۰۱۰ شدت گرفت. به گفته‌ی مقامات کره‌ی جنوبی، کشتی نيروی دريايی آن کشور به وسيله‌ی اژدر کره‌ شمالی غرق شده ‌است که در جريان آن ۴۶ ملوان کشته شده‌اند. اما کره‌ی شمالی هرگونه دخالتی را رد کرده است.

کره‌ی شمالی رزمايش‌های نظامی کره‌ی جنوبی را پيش‌درآمدی بر حمله‌ی نظامی اين کشور می‌داند.

کره‌ی جنوبی موضوع را به شورای امنيت سازمان ملل متحد برد و شورای امنيت با بررسی شکايت کره‌ جنوبی در ۹ ژوئيه با صدور بيانيه‌ای حمله به ناوچه‌ی اين کشور را محکوم کرد اما مستقيما از کره‌ شمالی در اين رابطه نامی نبرد.

نيروهای کره‌ جنوبی برای نمايش قدرت نظامی خود، در پايان ماه مه يک رزمايش دريايی در دريای زرد، و در هفته‌های گذشته، همراه با نيروهای آمريکايی، رزمايش بزرگی را در دريای ژاپن با شرکت ده‌ها ناو و زير دريايی و هشت هزار پرسنل برگزار کردند.

کره‌ شمالی با اين حرکات نظامی، کره‌ جنوبی را تهديد به «جنگی مقدس» کرد. کره‌ شمالی رزمايش‌های نظامی کره‌ جنوبی را پيش‌درآمدی بر حمله‌ی نظامی اين کشور می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)