تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتصاب غذای خانواده‌های زندانیان سیاسی

خانواده‌های جمعی از زندانیان سیاسی اوین در ایران از روز گذشته اعتصاب غذای خود را در هشتمین روز اعتصاب غذای ١٧ زندانی بند ٣٥٠ زندان اوین آغاز کردند.

تارنماهای مخالفان دولت خبر داده‌اند که این خانواده‌ها به دلیل «نگرانی از وضعیت زندانیان» اعتصاب غذا کرده‌اند.


تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل سازمان زندان‌ها

از هفته پیش ١٧ نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین در اعتراض به «رفتار نامناسب ماموران و مسئولان زندان اوین با زندانیان سیاسی و همچنین شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و مانع‌تراشی در ملاقات زندانیان» اعتصاب غذا کرده‌اند. این زندانیان به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

روزهای گذشته مأموران اوین، زندانیانی را که در بند ۳۵۰ معترض بودند «تهدید» کرده‌اند که اوین را برای آن‌ها به «کهریزک دوم» تبدل خواهند کرد. این مسأله باعث نگرانی بیش‌تر خانواده‌های این زندانیان شده است.

روزهای گذشته مأموران اوین، زندانیانی را که در بند ۳۵۰ معترض بودند «تهدید» کرده‌اند که اوین را برای آن‌ها به «کهریزک دوم» تبدل خواهند کرد

در هفتمین روز اعتصاب غذا زندانیان سیاسی در زندان اوین، ضیاالدین نبوی، مجید دری، علی ملیحی و غلامحسین عرشی به خاطر وخامت حال جسمی به بهداری زندان و پیمان کریمی آزاد به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شدند.

خانواده‌های زندانیان بند ٣٥٠ زندان اوین می‌گویند که از سلامت آن‌ها بی‌خبر هستند.

به گزارش تارنماهای مخالفان دولت، به خانواده این ١٧ زندانی که امروز به زندان اوین رفته بودند، گفته شده که این زندانی‌ها حق ملاقات ندارند.

مسئولان زندان به این خانواده‌ها گفته‌اند که احتمالا زندانیان معترض به زندان رجایی شهر منتقل می‌شوند.

مجید دری، مجید توکلی، عبدالله مومنی، علی ملیحی، ضیاالدین نبوی، کیوان صمیمی، نادر (ابراهیم) بابایی، حمیدرضا محمدی، پیمان کریمی آزاد، بهمن احمدی امویی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرویز، غلام‌حسین عرشی، حسین نورانی‌نژاد، محمدحسین سهرابی‌راد و کوهیار گودرزی ١٧ زندانی سیاسی هستند که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در همین حال ١٧ زندانی سیاسی بند ٣٥٠ اوین گفته‌اند تا تحقق خواسته‌های‌شان به اعتصاب غذا ادامه می دهند.

آن‌ها «رعایت حقوق زندانیان از جمله توهین نکردن و خفیف نشمردن زندانی‌ها و رعایت حق استفاده از نشریه و کتاب، برخورد مسولان قضایی با زندانبانانی که به حقوق زندانی‌ها تجاوز کرده‌اند و بازگشت زندانیان به بند عمومی، آزادی بدون قید شرط بابک بردبار،عکاس خبری که قرار بوده هفته گذشته آزاد شود، افزایش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانین و موارد مصوب مرتبط با زندانیان» را پنج خواسته‌ خود معرفی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)