تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

طوفان در چین ١٠٠ کشته بر جای گذاشت

طوفان و جاری شدن سیل در استان جی لین واقع در شمال چین منجر به مرگ بیش از ١٠٠ نفر شده که جسد ٥٩ نفر از کشته‌شدگان هنوز پیدا نشده است.

به گزارش خبرگزاری شینگ‌هوآ، مقامات دولتی اعلام کرده‌اند که بر اثر طوفان یک هفته گذشته، زندگی بیش از چهار میلیون نفر مختل شده و بیش از ٧٠٠ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

جاری شدن سیل منجر به تخریب کامل ٦٣ هزار خانه شده و به بیش از ١٩٣ هزار خانه دیگر نیز آسیب رسانده است. نزدیک به ١.٦ میلیون هکتار زمین زیر آب رفته است و همچنین در بسیاری از مناطق راه‌ها تخریب شده و ارتباط میان روستاها قطع شده است.

پس از این حادثه هو جين تائو، رئیس جمهوری چین دستوراتی در خصوص تلاش برای نجات جان حادثه دیدگان صادر کرده و از مقامات محلی خواسته است تا با جدیت مشکل را حل کنند

باران شدید در شهر صنعتی تونگ هوا منجر به آسیب دیدن شبکه آب‌رسانی شده است که در نتیجه آن بیش از ٣٠٠ هزار نفر به مدت دو روز از دسترسی به آب شرب محروم بودند.

٢٥ ماشین آتش‌نشانی در حال ارسال آب قابل نوشیدن برای مردم این شهر هستند و تاکنون بیش از ١٧٠٠ تن آب به این شهر ارسال شده است.

خسارت مستقیم ناشی از این سیل بیش از ٢.٨ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

پس از این حادثه هو جين تائو، رئیس جمهوری چین دستوراتی در خصوص تلاش برای نجات جان حادثه دیدگان صادر کرده و از مقامات محلی خواسته است تا با جدیت مشکل را حل کنند.

دولت مرکزی همچنین در حال آموزش و راهنمایی مسئولان محلی باری چگونگی مقابله با بحران است و گفته می‌شود برنامه‌هایی برای مهار طغیان رودخانه‌ها در دست اجرا است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)