تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«فجایع کشور» ادامه اندیشه جنتی است

میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالف دولت ایران، با اشاره به اتفاقات رخ داده در ایران در طول یک سال گذشته «فاجعه‌ای» که در زندان‌ها رخ می‌دهد را ادامه «اندیشه» دبیر شورای نگهبان و شاگردان او دانست.

به گزارش تارنمای کلمه، این رهبر مخالفان دولت با اشاره به سخنان اخیر احمد جنتی، اظهارات وی را «دروغ» دانست و بیان کرد دروغ اگر از دهان کسی که باید «امانت‌دار» آرای مردم و «پاسدار» قانون اساسی باشد بیرون بیاید، بسیار بدتر است.


موسوی که در جمع تعدادی از «ایثارگران» سخن می‌گفت، اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان را «برهانی» آشکار برای «تقلب» در انتخابات قلمداد کرد.

سخنان میرحسین موسوی واکنشی به اظهارات چندی پیش احمد جنتی است که ادعا کرده بود اسنادی در اختیار دارد که اثبات می‌کند موسوی و کروبی یک میلیارد دلار از آمریکا پول گرفته‌اند.

وی مدعی شد که عربستان سعودی از طرف آمریکا این پول را به رهبران مخالف دولت داده وعده داده است اگر آن‌ها بتوانند جمهوری اسلامی را «منقرض» کنند پنجاه میلیارد دلار دیگر نیز خواهند گرفت.

میرحسین موسوی گفت که راه دیگر برگرداندن امور به سمتی است که مردم خود «حاکم» بر سرنوشت خویش باشند و چند نفر برای آن‌ها تصمیم نگیرند

نخست‌وزیر پیشین ایران معتقد است که ایران با دو راه کاملا متضاد روبرو است. یکی راه «اقتداراگرایانه» و دیگری «انتخاب مردم».

وی می‌گوید در راه اقتدارگرایانه دین به صورت «ابزار» استفاده می‌شود و زندان و سرکوب تعطیلی روزنامه‌ها و احزاب و حتی کشتن مردم «جایز» است.

موسوی همچنین ادامه داد که راه دیگر برگرداندن امور به سمتی است که مردم خود «حاکم» بر سرنوشت خویش باشند و چند نفر برای آن‌ها تصمیم نگیرند.

او می‌گوید زمانی که مردم حکومت کنند، زندانیان سیاسی آزاد شده، حق اجتماعات به رسمیت شناخته شده و محدودیت مطبوعات و رسانه‌ای برداشته می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی باید «انتخابات آزاد»، «رقابتی» و «غیر گزینشی» را به رسمیت بشناسد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام، آقای موسوی یادشان رفته که این فجایع نه مربوط به یک سال گذشته، بلکه مربوط به کل جمهوری اسلامی است. تجاوزات به دختران در زندان های جمهوری اسلام، کتک زدن و فرو کردن میخ و آچار به بدن متهمین، شلاق زدن و گرسنگی دادن ، توی کیسه کردن متهمین و شلاق زدن آنان بویژه در مورد خانمه ا... از سال 60 در زندان های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی رواج داشته است.

-- حافظه ی تاریخی ، Aug 2, 2010

یکی از دوستانم میگفت که اقای جنتی در یک محفل خصوصی گفته که رهبر معظم انقلاب خودشان شخصن در یک دیداری که با ایشان داشته ام از وجود چنیین سندی صحبت کرده است و سندی بالتر از مقام ولایت وجود ندارد

-- mohammad ، Aug 2, 2010

حافظه تاریخی هم یادش نره که وقتی خانم پارسا (یکی از وزرای دولت شاه) را در کیسه کردند و کشتند مرحله اول انقلاب ج.ا. بود و با حالا که دارند شهروندان عادی را همانطور شکنجه میکنند تفاوت زیادی دارد. نه این که کاری که با پارسا کردند درست بود ولی مراحل تاریخی هم تفاوتهایی دارند که ندیده گرفتن انها زیاد جالب نیست.
از این همه حمله به موسوی چه نسیب این ملت بی صدا میشود؟ شاید حافظه تاریخی بداند؟

-- زن ، Aug 2, 2010

«فجایع کشور» ادامه «اندیشه خمینی» است.

-- بدون نام ، Aug 2, 2010

جنتی نه بار اولش است نه آخرش.
خشت اول گر نهد معمار کج,تا ثریا می رود دیوار کج:
خمینی در پاریس حکومتش را آزاد و دمکراتیک و بدون آخوند تصویر کرد و بعد از به قدرت رسیدن همگی زیرپای او و دستیارانش له شدند.

-- Irani ، Aug 3, 2010

جناب آقای مهندس موسوی عزیز ضمن تشکر از همراهی شما با مردم رنج کشیده ایران و ضمن سپاس فراوان به شما و آقای کروبی عزیز که باز مردم را رها نکرده اید برای من این سؤال مطرح است که در ٣٢ سال عمر جمهوری اسلامی هیچوقت مردم ایران آزاد نبودند و دیکتاتوری از روز اول که خمینی پایش را به ایران گذاشت شروع و استمرار داشته تا حالا، اولینش هم یادم است که بستن روزنانه آیندگان بود که به دستور خمینی بسته شد بنده هم که با هزاران نفر برای اعتراض به بسته شدن روزنامه به جلو دانشگاه و از آنجا به جلو نخست وزیری خیابان کاخ رفته بودم اکثرن با سرهای شکسته به حانه برگشتیم . سروران عزیز جمهوری اسلامی با این قانون اساسی با اصول آزادی مردم منافات دارد و من و افرادی مانند من میخواهیم دین از سیاست جدا باشد (سکولار ) مسلمان به مسجدش برود و مسیحی به کلیسای خود و بقول معروف عیسا به دین خود و موسا هم بدین خود . تمنا دارم وقت خود و وقت مردم را تلف نکنید ممنون از لطف و محبت شما .

-- Arash ، Aug 3, 2010

همه باید به قران و سنت متمسک بشویم انگاه نور حقایق هویدا خواهد شد.

-- JL ، Aug 3, 2010

آقای میرحسین باید بداند که جنبش آزادی خواهی ملت ایران، رهبری آنرا را به اشخاصی که در این مدت ٣١ سال سمت و مسئولیتی داشته اند و در مقابل فجایعی، بنا به دلایل و مصلحت اندیشی های بی مورد سکوت کرده اند، نخواهند سپرد. شما و دیگر به اصطلاح اصلاح طلبان، مسئولیت دارید که تمام حقایق را برای ملت ایران بازگو کنید.
ایرانی،

-- Irani ، Aug 3, 2010

سلام، آقای موسوی! شما درست میگویید . این دولت و این نظام و این رژیم و این هر چه اسمش است ، از بالا تا پایین اش دروغ میگویند . این را همه میدانند . حالا اگر یکی حرف راست هم بزند کسی باور نمی کند .آبروی این رژیم پاک رفته است . این رژیم زده به سیم آخر می داند پاش لب گوراست می داند اگر تکان بخورد می افتد توی گور و خاک و خاکروبه رویش را می پوشاند . شما درست میگویید . اما مساله این نیست که کی درست می گوید . مساله این است که این رژیم زده به سیم آخر و می داند پاش لب گوراست . می داند اگر تکان بخورد می افتد توی گور و خاک و خاکروبه رویش را می پوشاند. مساله گور است و همان تکان است. با حرف راست این رژیم تکان نمی خورد . فقط باید تکانش داد . با احترام شمیم

-- شمیم ، Aug 3, 2010

سلام. این پیام برای زن است. من نمی دانستم با خانم پارسا چه کردند، اما دیده ام که دختران جوان را در کیسه می کنند و شلاق می زنند. برای درک نظرات حافظه ی تاریخی هم می توانید وبلاگش را بخوانید به همین نام.

-- حافظه ی تاریخی ، Aug 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)