تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انفجار در کاروان حامل مشاور حامد کرزای

بر اثر یک حمله انتحاری در شهر قندهار در جنوب افغانستان، دست کم چهار کودک کشته شدند و طی یک انفجار دیگر در شرق این کشور، مشاور امور قبایل رئیس جمهور افغانستان مجروح شد.

طالبان مسئولیت این رویدادها را که امروز دوشنبه ١١ مرداد رخ داد، برعهده گرفته‌اند.

احمدالله نازک فرماندار شهرک «دند» قندهار که هدف حمله انتحاری بوده است گفت که این حمله بامداد دوشنبه هنگامی رخ داد که وی از شهر قندهار به سوی این شهرک در حرکت بود.

در یک انفجار کنترل از راه دور در شهر جلال آباد در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، هشت تن از جمله وحیدالله سباوون مشاور حامد کرزای در امور قبایل و سرحدات مجروح شدند

آقای نازک گفت در این حمله به وی آسیبی نرسید اما چهار کودک که نزدیک به محل حادثه بودند جان باختند، اما لحظاتی بعد از این حمله یک انفجار دیگر رخ داد که بر اثر آن یک محافظ وی مجروح شد.

اما در یک انفجار کنترل از راه دور در شهر جلال آباد در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، هشت تن از جمله وحیدالله سباوون مشاور حامد کرزای در امور قبایل و سرحدات مجروح شدند.

به گفته سرهنگ عبدالغفور سخنگوی فرماندهی پلیس ننگرهار در انفجاری که در ناحیه دوم شهر جلال آباد رخ داد سه تن از محافظان آقای سباوون و یک تن از بزرگان قبایلی نیز در میان مجروحان بودند.

حملات انتحاری و انفجار بمب‌های دست‌ساز کنار جاده‌ای از جمله تاکتیک‌هایی است که بیش‌تر از سوی شورشیان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بنا به گزارش سازمان ملل بیش‌تر قربانیان این گونه حملات غیرنظامیان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)