تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مسکو در ميان مه غليظی از دود قرار گرفت

روسیه به دليل گستردگی آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها با بزرگترین فاجعه طبیعی ١٠ ساله اخیر روبرو شده و شهر مسکو در ميان مه غليظی از دود قرار گرفته و چشم‌اندازی بر پايان موج گرما نمی‌رود.

آتش‌سوزی جنگل‌ها، تمامی روستاهای منطقه را به خاکستر و خرابه مبدل کرده است.

شهر مسکو امروز، دوشنبه، به دليل انبوه دود ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها، در ميان مه غليظی فرو رفت. در خارج از مسکو صدها هزار نفر از نيروهای ويژه به منظور خاموش‌سازی آتش جنگل‌ها در تلاش‌اند.


مسکو در ميان مه غليظی از دود

بنا به گزارش خبرگزاری اينترفاکس، ولاديمير استپانوف، مدير «مرکز بحران‌های ملی» روسيه اعلام کرد ۷۰۰۰ آتش‌سوزی مختلف صورت گرفته است و تا کنون نزديک به ۱۵۰۰ خانه بر اثر گسترش شعله‌های آتش نابود شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، از آغاز آتش‌سوزی‌ها تا اين لحظه ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. نيروهای امدادرسان امروز در منطقه‌ی «نيشنی نووگورود» پنج جسد را از ميان خاکسترها و بقايای خانه‌ای يافتند. اين منطقه بيش از مناطق ديگر در تيررس شعله‌های آتش قرار گرفت.

هم‌چنين گزارش شده است که صدها نفر زخمی و هزاران نفر آواره شده‌اند.

از آغاز آتش‌سوزی‌ها تا کنون ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ صدها نفر زخمی و هزاران نفر آواره شده‌اند

بر اساس برآورد ولاديمير استپانوف در «ريازان»، واقع در ۲۰۰ کيلومتری جنوب شرقی مسکو، مساحتی نزديک به ۵۰۰ هزار هکتار، از جمله ذخاير طبيعی گياهی در آتش سوخته است.

مقامات رسمی تدابير اوليه‌ای را در نظر گرفته‌اند. ولاديمير پوتين، نخست‌ وزير روسيه، فرمانداران مناطقی را که در دامنه‌ اين آتش‌سوزی عظيم قرار دارند، به نشست فوق‌العاده‌ای در مسکو دعوت کرد.

در مسکو و «نيشنی نووگورود» سربازان امدادرسان دست به ‌کار گسترش لوله‌های انتقال آب برای خاموش‌سازی آتش‌سوزی شده‌اند.

موجی از گرما و خشک‌سالی از هفته‌ها پيش روسيه را در بر گرفته ‌است. ماه ژوئيه‌ی امسال گرم‌ترين ماه در ۱۳۰ سال گذشته‌ی روسيه بوده ‌است. درجه‌ حرارت در مناطق جنوبی روسيه به بالای ۴۰ درجه و در نزديکی مرز با کشور اوکراين، در «دُن»، ۶/۴۱ درجه رسيد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)