تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

طرح اوباما برای آینده حضور در عراق

باراک اوباما، رئیس جمهویر آمریکا گفت که در حال طرح‌ریزی روشی برای تغییر مأموریت نیروهای آمریکایی است تا عملیات‌های نظامی خود در عراق را به پایان رسانند.

به گزارش آسوشیتد پرس، وی که روز دوشنبه، در مجمع ملی سربازان از کار افتاده در آتلانتا سخن می‌گفت اعلام کرد که در تلاش است تا در زمان مقرری که برای پایان عملیات‌های نظامی ارتش آمریکا در عراق مشخص کرده بود به این مهم دست پیدا کند.


او گفت که ٥٠ هزار نیرو در عراق می‌مانند تا به نیروهای امنیتی عراق آموزش داده، عملیات‌های ضد تروریستی را هدایت کرده و امنیت فعالیت‌های غیر نظامی آمریکائیان در عراق را تامین کنند.

اوباما قبلا اعلام کرده بود که تا پایان سال ٢٠١١ تمام نیروهای آمریکایی عراق را ترک خواهند کرد.

هم زمان با کاهش فعالیت در عراق اما اوباما تعداد نیروهای نظامی در افغانستان را افزایش داده و ٣٠ هزار نیروی تازه به افغانستان اعزام کرده است.

هم زمان با کاهش فعالیت در عراق اما اوباما تعداد نیروهای نظامی در افغانستان را افزایش داده و ٣٠ هزار نیروی تازه به افغانستان اعزام کرده است

علیرغم این تمهیدات اما افزایش میزان تلفات در افغانستان نگرانی‌های تازه‌ای در خصوص نتیجه ٩ سال حضور نظامی در افغانستان ایجاد کرده است. به ویژه این‌که اوباما اعلام کرده است از جولای ٢٠١١ خروج نیروهای نظامی از افغانستان را آغاز خواهد کرد.

کاهش حمایت افکار عمومی و کنگره از جنگ افغانستان سبب شده است که کاخ سفید مأموریت کوچک و دست‌یافتنی را پیش روی خود قرار دهد؛ «جلوگیری از استقرار تروریست‌ها در مناطق تحت کنترل.»

اوباما در این خصوص گفت: «آن‌چه که آمریکا در افغاستان در حال انجام آن است بسیار دشوار، اما هدفی معمولی است.»

در حالی که اوباما در سخنان خود به این مسائل اشاره می‌کرد ناظران از او انتظار داشتند که به مسأله حمایت از سربازانی که در عراق و افغانستان مشغول خدمت هستند نیز توجه کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)