تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای گفت‌وگو با اوباما

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران گفته که حاضر است با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سفرش به ایلات متحده در شهریور ماه گفت‌وگوی مستقیم داشته باشد.

خبرگزاری فارس امروز به نقل از احمدی‌نژاد گزارش داد: «من آخر شهریور برای شركت در مجمع عمومی به آمریكا خواهم رفت و بر همین اساس اعلام می‌كنم كه آقای اوباما قبول كند تا با من مثل دو مرد در مقابل رسانه‌ها گفت‌وگو كند تا مشخص شود كه راهكار چه كسی برای اداره جهان بهتر است.»


رئیس‌جمهور ایران که این پیشنهاد را در حاشیه همایش ایرانیان خارج از كشور اعلام کرده، افزوده که ایران همواره اهل منطق و گفت‌وگو بوده و هیچ‌گاه ایرانیان با شمشیر جلو نرفته‌اند.

احمدی‌نژاد پیش‌تر نیز در هنگام ریاست جمهوری جرج بوش نیز موضوع مناظره تلویزیونی با او را مطرح کرده بود.‬

رئیس دولت دهم امروز همچنین گفته که اسراییل می خواد او را ترور کند.‬

پس از انقلاب اسلامی سال ١٣٥٧در ایران، جمعی از دانشجویان ایرانی سفارت آمریکا را به عنوان «لانه جاسوسی» به تصرف در آوردند و کارمندان آن را ٤٤٤ روز گروگان گرفتند.

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز ٢٨ تیرماه گذشته گفت که کنگره آمریکا از طریق سفیر سوئیس درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است

پنج ماه پس از این اتفاق رابطه ایران و آمریکا در ٢٠ فروردین ١٣٥٩ قطع شد که تا اکنون نیز ادامه دارد.

باراک اوباما هنوز به پیشنهاد احمدی‌نژاد واکنشی نشان نداده است.

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز ٢٨ تیرماه گذشته گفت که کنگره آمریکا از طریق سفیر سوئیس درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است.

به نوشته خبرگزاری فارس جان كری، یكی از سناتورهای كنگره آمریكا، موضوع مذاكره كنگره با پارلمان ایران را مطرح كرده بود.

اما بروجردی یک روز پس از اعلام این خبر گفت که به دلیل «مواضع خصمانه آمریكا نسبت به ایران» درخواست مذاکره از نظر مجلس ایران منتفی است.

این نماینده مجلس افزوده بود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخواست مذاکره را به دلیل آن که آمریکا «بر خلاف منافع ملت ایران» عمل می‌کند، بررسی نمی‌کند.

حکومت ایران همواره از آمریکا به عنوان «استکبار جهانی» یاد می‌کند و ایالات متحده را در شمار «دشمنان» خود معرفی می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد؛ حکومت اسلامی همواره اهل منطق و گفت‌ وگو بوده و هیچ‌ گاه با شمشیر جلو نرفته‌ است! تاریخ اسلام و حکومت ٣١ ساله اسلامی، سراسرجنگ با شمشیر و قمه بوده و کشور ایران را اعراب با جنگ و خونریزی و تجاوز اشغال کردند. در ضمن نظام فاسد اسلامی قادر به حل مشکلات خود نیست، چگونه می تواند راهكاری برای اداره جهان داشته باشد!؟ گزافه گویی و شعارهای پوچ و تو خالی که تنها از دهان حکومت کودتا و شرکاء بیرون می آید.
کوروش،



-- Korosh ، Aug 3, 2010

احمدی‌نژاد به خوبی میداند که اوباما و دولت آمریکا این پیشنهاد را نخواهند پذیرفت . چرا که این فرصتی خواهد بود که به اسرائیل ضربه زد و دولت آمریکا زیر سوال برد.

-- Saman ، Aug 3, 2010

دیکتاتور! تو واژه مردی و مردانگی را نیز شرمسار کردی!
او دیروز خود را مرد نامید و به اوباما پیشنهاد داد همچون دو مرد با هم مناظره کنند. این سوال ذهنم را مشغول کرده است که آیا معنی مردی عوض شده است یا من بی بصیرت نمی توانم مرد بودن این شخص را ببینم .لحظه اولی که این خبر را شنیدم اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که منظور این شخص از یک مرد چه کسی است ؟ آیا براستی او خود را مرد می نامد؟

دیکتاتور! مرد هیچگاه دروغ نمی گوید و تو دروغگویی. مرد دزدی نمی کند و رای میلیونها ایرانی را در روز روشن نمی دزدد و تو دزدیدی. یک مرد هیچگاه به ناموس هموطنش تجاوز نمی کند و تو تجاوز کردی . یک مرد هیچگاه کهریزک نمی سازد و تو ساختی. یک مرد هموطنانش را تنها و تنها برای حفظ قدرت کثیف خود به رگبار گلوله نمی بندد و تو بستی . یک مرد عکس زن محترمی را در مقابل دیدگان میلیونها بیننده بالا نمی گیرد و هتک حرمتش نمی کند و تو کردی . یک مرد واقعی ازاینترنت و وبلاگ و پیامک نمی ترسد و تو ترسیدی.
یک مرد منفور نیست و تو آنقدر منفوری که من حتی حاضر نشدم اسمت را بنویسم.
نه ! دیکتاتور تو مرد نیستی تو واژه مرد و مردانگی را شرمسار کردی . مردی دیروز آرزو کرد کاش نامرد می بود . آری دیکتاتور اگر تو مردی آرزوی ما نامردی است.

-- تحلیل بالاتر ، Aug 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)