تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تهديد تازه عليه زندانيان اعتصاب‌ کننده

برخی مسئولان زندان اوين و ماموران وزارت اطلاعات زندانيان سياسی اعتصاب‌ کننده در زندان اوين را تهديد به تبعيد به زندان رجايی‌شهر کرده‌اند.

به گزارش تارنمای کلمه برخی از مسئولان زندان اوين به همراه گروهی از ماموران وزارت اطلاعات در ملاقات با هفده زندانی سياسی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند؛ گفته‌اند در صورتی که به اعتصاب خود ادامه دهند آن‌ها را به زندان رجايی‌شهر در کرج تبعيد خواهند کرد.


همه‌ی اين زندانيان در پاسخ اعلام کرده‌اند که به اعتصاب خود ادامه می‌دهند و آماده اعزام به زندان رجايی‌شهر هستند.

اين نخستين تهديد عليه هفده زندانی اعتصاب‌کننده نيست. در هفته‌ی گذشته به گزارش منابع خبری داخل کشور، مأموران وزارت اطلاعات گفته‌ بودند که «اوين را برای آن‌ها به کهريزک تبديل می‌کنند.»

اين هفده زندانی سياسی، هشت روز پيش در بند ۳۵۰ اوين به‌منظور دست‌يابی به حقوق اولیه‌شان در زندان، از جمله حق ملاقات و عدم توهین از سوی ماموران، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند و سپس به انفرادی‌های بند ۲۴۰ منتقل شدند.

تاکنون پنج نفر از آن‌ها به بیمارستان فرستاده شده‌اند و وضعيت جسمانی سايرين نيز «رو به وخامت» گزارش شده‌است.

زندانيان اعتصاب‌کننده در پاسخ اعلام کرده‌اند که به اعتصاب خود ادامه می‌دهند و آماده اعزام به زندان رجايی‌شهر هستند

اعتصاب غذای اين زندانيان موجب نگرانی خانواده‌های آن‌ها شده‌است. به همين خاطر خانواده‌های اين زندانيان روز شنبه‌ی گذشته در مقابل دادستانی تهران دست به گردهمایی اعتراضی زدند اما هيچ پاسخی از مسئولان دريافت نکردند. گروهی از آنان نيز روز گذشته با علی‌رضا آوایی، مدیرکل دادگستری استان تهران دیدار کردند. آوايی در اين ملاقات گفت مسأله‌ی به وجود آمده را پی‌گيری خواهد کرد.

خانواده‌های زندانیان پیش‌ از اين اعلام کرده بودند که «اگر به خواسته‌های زندانی‌ها رسیدگی نشود، اعتصاب غذا خواهند کرد.»

بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار، کیوان صمیمی روزنامه‌نگار، حسین نورانی‌نژاد روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخن‌گوی ادوار تحکیم وحدت، مجید توکلی فعال دانشجویی، علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب‌نگار، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفر اقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی، مجید دری فعال دانشجویی، غلام‌حسین عرشی و محمدحسین سهرابی‌راد از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

هم‌چنین پیمان کریمی‌آزاد از بازداشت‌شدگان حوادث ۶ دی ماه سال گذشته که به بیماری دیابت مبتلا است و باید روزانه دو بار انسولین تزریق کند در هفتمین روز از اعتصاب غذا بی‌هوش و به بیمارستانی خارج از زندان اوین منتقل شد

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)