تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

وخامت حال جسمی زندانیان معترض در اوین

در هفتمین روز اعتصاب غذا زندانیان سیاسی در زندان اوین، ضیاالدین نبوی، مجید دری، علی ملیحی و غلامحسین عرشی به خاطر وخامت حال جسمی به بهداری زندان و پیمان اکبری آزاد به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شدند.

به گزارش تارنمای کلمه چهار تن از زندانیانی که از هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده‌اند به بهداری زندان اوین منتقل شده و پس از «دریافت خدمات اولیه پژشکی و زدن سرم» بار دیگر به سلول انفرادی بازگردانده شدند.


بر پایه این گزارش، ضیاالدین نبوی، مجید دری، علی ملیحی و غلامحسین عرشی پس از بازگشت به سلول انفرادی به اعتصاب غذای خود ادامه داده‌اند.

این گزارش افزوده: «این چهار نفر دچار ضعف شدید جسمانی شده‌اند و پزشکان به آن‌ها توصیه کرده‌اند اعتصاب غذای خود را بشکنند.»

همچنین مجید توکلی، فعال دانشجویی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، حاضر نشده برای دریافت خدمات اولیه پزشکی از جمله دریافت سرم به بهداری زندان اوین منتقل شود.

مأموران اوین زندانیانی که در بند ۳۵۰ معترض بودند را «تهدید» کرده‌اند که اوین را برای آن‌ها به «کهریزک دوم» مبدل خواهند کرد. این مسأله باعث نگرانی بیش‌تر خانواده‌های این زندانیان شده است

«رفتار نامناسب ماموران و مسئولان زندان اوین با زندانیان سیاسی و همچنین شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و مانع‌تراشی در ملاقات زندانیان» از جمله دلائلی است که ١٦ زندانی سیاسی از هفته گذشته دسته به اعتصاب غذا زده‌اند.

تارنمای کلمه همچنین روز گذشته گزارش داده بود که مأموران اوین زندانیانی که در بند ۳۵۰ معترض بودند را «تهدید» کرده‌اند که اوین را برای آن‌ها به «کهریزک دوم» مبدل خواهند کرد. این مسأله باعث نگرانی بیش‌تر خانواده‌های این زندانیان شده است.

مجید دری، مجید توکلی، عبدالله مومنی، علی ملیحی، ضیاالدین نبوی، کیوان صمیمی، نادر (ابراهیم) بابایی، حمیدرضا محمدی، پیمان کریمی آزاد، بهمن احمدی امویی، بابک بردبار، جعفر اقدامی، علی پرویز، غلام‌حسین عرشی، حسین نورانی‌نژاد و کوهیار گودرزی ١۶ زندانی سیاسی هستند که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
پیمان کریمی آزاد دیگر زندانی که از هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده است، در اثر وضعیت بسیار بد جسمی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده است.

پیمان اکبری آزاد، از بازداشت شدگان حوادث ۶ دی ماه سال گذشته است که به بیماری دیابت مبتلا است و باید روزانه دوبار انسولین تزریق کند. وی در دومین روز از اعتصاب غذا نیز بی‌هوش و به بهداری زندان اوین منتقل شده بود.

خانواده‌های زندانیان سیاسی که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند، روز گذشته در مقابل دادستانی تهران دست به گردهمایی اعتراضی زده بودند.

فاطمه آدینه‌وند همسر عبدالله مومنی، که از زندانیان بند ٣٥٠ و ملاقات ممنوع است، درباره تجمع روز گذشته خانواده‌ها در برابر دادستانی تهران در گفت‌وگو با زمانه گفته بود: « از ساعت ١٠ بامداد تا ساعت تقریبا ١٢، ما خانواده‌های زندانیان سیاسی روبروی دفتر دادستانی جمع شدیم، ولی هیچ جوابی به ما ندادند. یعنی نه تنها جوابی ندادند، بلکه ما را تهدید کردند که اگر تا نیم ساعت دیگر از این‌جا نروید، کسان دیگری خواهند آمد که شما را جمع کنند.»

همچنین تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی امروز با علیرضا آوایی، مدیرکل دادگستری استان تهران دیدار کرده‌اند که وی گفته است مسأله به وجود آمده را پیگری خواهد کرد.

خانواده‌های زندانیان پیش‌تر گفته بودند: «که اگر به خواسته‌های زندانی‌ها رسیدگی نشود، اعتصاب غذا خواهند کرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بنظر من این قهرمانان باید اعتصاب غذایشان را بشکنند جامعه به اینها نیاز دارد .
و حکومت بیشتر از این ابرو و مشروعیت ندارد که بریزد! و از این هم بیشتر تحریم هم ممکن نیست,
ما در زمان قبل از شروع جنگ قرار داریم .
واقعن ما نگران سلامتیشان هستیم با ارزوی سلامتی کامل برای این زندانیان که پیشگامان واقعی دمکراسی هستند

-- MAROUF ، Aug 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)