تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامداد

انفجار زاهدان، محملی برای دخالت آمریکا
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «بمبی که عمل نمی‌کند» در خصوص انفجار اخیر در زاهدان است.

در این سرمقاله آمده‌است: «بدون تردید انفجار مسجد جامع زاهدان ادامه کینه توزی دشمنان با ایران اسلامی است. انفجار اخیر یکی از حلقه‌های زنجیره دشمنی استکبار و در راس آن آمریکا با ملت و نظام جمهوری اسلامی است.»

به نوشته این سرمقاله: «وزیر امور خارجه آمریکا ضمن آنکه سعی دارد با محکومیت ظاهری این اقدام، دامان کاخ سفید را مبرا نشان دهد، در عین حال انفجار تروریستی زاهدان را محملی برای توجیه دخالت‌های آمریکا و نهادهای بین المللی دست نشانده این کشور در مبارزه با تروریسم قرار داده‌است.»

در ادامه این سرمقاله می‌خوانیم: «یکی از اهداف اصلی دشمن از بمب گذاری در زاهدان، ناامن کردن فضای کشور است. این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی مخالف با ایران اسلامی، در طرح‌های خود برای رویارویی با نظام شکست خورده‌اند.»

متن کامل سرمقاله

راهکاری برای رونق صنعت مسکن
سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «پیش‌فروش مسکن و امیدهای تازه» به بررسی چگونگی خرید مسکن در ایران پرداخته‌است.

در این سرمقاله می‌خوانیم: «در حال حاضر و به دلایل گوناگون این روش در ایران با نوعی کندی و اختلال مواجه شده‌است و بانک‌های کشور برای پرداخت وام خرید مسکن با محدودیت مواجه شده و دولت نیز با متمرکز شدن شدید در طرح مسکن مهر، بخشی از منابع بانکی را به این طرح سوق داده‌است.»

سرمقاله‌نویس دنیای اقتصاد ادامه داده‌است: «یک راه دیگر برای خانه‌دار شدن و تولید مسکن – به جز تامین مالی از محل منابع بانکی – این است که خریداران و فروشندگان مسکن یک دوره زمانی از نظر تامین منابع مالی با یکدیگر مشارکت کنند.»

به نوشته این سرمقاله: «مجلس قانون‌گذاری ایران روز گذشته موادی از طرح مربوط به پیش‌فروش مسکن را تصویب کرد. اکنون و با تهیه آیین‌نامه‌های مربوطه و ابلاغ آن متقاضیان پیش خرید خانه با اعتماد و اطمینان بیشتری به این کار اقدام خواهند کرد.»

این سرمقاله افزوده‌است: «اعتماد و اطمینانی که خریداران از مسیر این قانون پیدا خواهند کرد و آغاز فعالیت‌های سازندگان ایجاد رونق را در مسکن غیر از طرح مهر محتمل می‌کند و این امید را ایجاد می‌کند که صنایع وابسته به مسکن نیز رونق را تجربه کنند. کاش این مصوبه زودتر تصویب می‌شد و مانعی بر سر راه اجرای آن پدیدار نشود.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان «كارت دعوت براي كدام مذاكره؟»

سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «اصول‌گرايي و ضرورت پرهيز از سياست‌زدگي»

سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری با عنوان «دولت و مطبوعات»

سرمقاله امروز روزنامه ایران با عنوان «الگوي جوانان آخرالزمان»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)