تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«سرنوشت اقتدارگرایان جهان شبیه هم است»

میرحسین موسوی با اشاره به حملات مسئولین ایران به علوم انسانی، این اقدامات را با عملکرد حکومت توتالیتر شوروی سابق مقایسه کرد و گفت: سرنوشت و روش‌های «اقتدارگرایان» در سراسر جهان شبیه به هم است.

اشاره آخرین نخست‌وزیر ایران، به اظهار نظر مقامات جمهوری اسلامی درخصوص ضرورت بازبینی و تغییر متون آموزشی علوم انسانی در دانشگاه‌ها است. رهبر جمهوری اسلامی نیز سال گذشته از تعداد زیاد دانشجویان رشته‌های علوم انسانی انتقاد کرده بود.


به گزارش کلمه، رهبر مخالفان دولت ایران ضمن انتقاد از «جعل» و «دستکاری» واقعیت‌ها به دست دولت اظهار داشت: مسئولان دولت چونان سخن می‌گویند که گویی ایران «کمترین نرخ تورم» را دارد و یا «نرخ بیکاری» به حداقل رسیده و یا ایران «بیش‌ترین سرمایه‌های اقتصادی» جهان را جذب می‌کند.

موسوی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که عزم دولت بر «دروغ سازماندهی» شده است گفت: گسترش دروغ با این ابعاد یکی از علایم «زوال» یک نظام است. موسوی تاکید کرد که رسانه‌های مجازی سبز باید برای «برملا کردن» این «پدیده شوم» و «رو به گسترش» تلاش کنند.

موسوی:ما باید در مقابل هر تحلیل آمیخته به دروغ تحلیلی مبتنی بر درستی و حقیقت در اختیار مردم‌مان بگذاریم. اگر چه در این راه توش و توان‌مان به اندازه اقتدارگرایان نباشد

وی گفت:«ما باید در مقابل هر تحلیل آمیخته به دروغ تحلیلی مبتنی بر درستی و حقیقت در اختیار مردم‌مان بگذاریم. اگر چه در این راه توش و توان‌مان به اندازه اقتدارگرایان نباشد.»

میرحسین موسوی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توجه به مشکلات و مسائل فرهنگ‌ها و قومیت‌ها مناطق مرزی «اولویت تام و تمام» دارد، ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر زاهدان تصریح کرد که ریشه‌کن کردن تروریسم در گرو «توسعه همراه با عدالت» است.

منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد بر این نظرند که آمارهای اقتصادی که دولت او اعلام می‌کند صحیح نبوده و «دستکاری» شده است.

در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال گذشته نیز میرحسین موسوی با بیان این‌که آمارهای دولت در خصوص تورم، بیکاری و رشد اقتصادی صحیح نیست صراحتا او را به «دروغ‌گویی» متهم کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آدم با کارای این نظام توتالیتر وفاشیستی یاد فیلم فارنهایت 451 میفته، یاد قلعه حیوانات و1984. راستی اینا درنظر دارن که وزارتخونه ی آموزش وپرورش روتبدیل کنن به وزارتخونه جعل ودروغ؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jul 21, 2010

اینکه آقای موسویی می فرماید: «سرنوشت اقتدارگرایان جهان شبیه هم است» می خواهد که دیکتاتوری حاکم بر ایران زیاد جلب توجه سیاستمداران نباشد چزا که خود از دیکتاتوران پشت صحنه است. برای همین است که ایشان اصلاح طلب جدی نبودند.
اما جامعه ایران بیش از آنکه به اصلاحات و رهبری آن نیاز داشته باشد به رهبری مصمم دگرگونی های فکری جامعه نیاز است. این چیزی است که در لای زدوبندهای سیاسی پنهان مانده و گرفتاری یه بار آورده است.

-- میررستم فاخری ، Jul 21, 2010

کسی که مصمم نباشد و نخواهد جریان فکری و مسئولبت پذیری جامعه را احیا کند در واقع بدنبال آینده ی بهتر برای کشور نیست و نمی خواهد در جامعه دگرگونی های سیاسی و اجتماعی و پیشرفت و مکامل بوجود بیاید.نگاه سیاستمدار اگر به خدا و هستی و مدیریتها برخلاف جهانبینی و ایمان دیکته ای و دستاویز باشد، از خود محوری و نادانی است که از تفکرات خود خواهی وی نشئت میگیرد که طبیعت نگری و طبیعت اندیشی توحیدی را شرک قلمداد میکنند در واقع جهل خود را قوت می بخشند و خود را آزار میدهند.
انسان برای اینکه از زندگی تلاش لذت ببرد و به رنج های نفرت آور مبتلا نشود چاره ای ندارد جز اینکه زندگی و آینده را نیک بیاندیشد و قلبی رئوف داشته باشد و این تنها با ایمان به خدا و طبیعت توحیدی میسر است که همت راست و اراده ای برتری بر آینده ای بهتر تولید میکند. بنابراین اساس عمل، از ایمان ارزش است نه از بهانه و دستاویز که تلخی و دوری از حقیقت ثمر باشد.

-- میررستم فاخری ، Jul 21, 2010

جناب آقای موسوی واقعأ که تشبیه خوبی بود. ولی‌ یک نکته‌رو شما نگفتید. که رژیم و دولت ایران خیلی‌ خطرناک تر و موذی تره از استالین و رژیم استالینیستی هستند. چرا که اینها معتقد هستند که از طرف خدا و وحی چک سفید برای سرکوب کردن هر حرف و حرکتی در دست دارند . سعی ما بر این باید باشد که پردره قداست اینهارا به دریم .

-- حاجی ، Jul 21, 2010

کجای متن فوق به شوروی انتقاد کرده ؟ لطفا ان قسمت را هم بیاورید . چون تنها حرف درستی که تا کنون موسوی زده همین بوده . کمونیسم هم توتالیتر است . فقط مذهب نیست . در ایران مشکل دو چندان است چون این دو تا ارتجاع با هم همدستند .

-- firouzeh ، Jul 21, 2010

موسوی بلاخره دست از مماشات و باج دادن به چپ ها خصو صا مارکسیست های روسی برداشت . و برای اولین بار در ۳۱ سال گذشته گفت که حکومت شوروی ( بهشت کمونیست های ایرانی ) توتالیتر بود و ضد علوم انسانی و به همین دلیل کمونیست ها سقوط کردند . این تنها حرف مثبت بوده که موسوی در یک سال گذشته بیان کرده . مصداقی است و کلی گویی و بدون جهت نیست . امیدواریم که در موارد دیگر هم مثل رابطه با امریکا و رها کردن غنی سازی و پذیرش بسته پیشنهادی و وا گذاری مسائل اعراب به خودشان و سازمان ملل هم صریحا بدون باج دادن به رژیم و مارکسیست های روسی حامی ان اظهار نظر کند . پیش از آنکه خیلی دیر باشد . امیدواریم که مثل اردوغان یک دولت مذهبی لیبرال را جایگزین حاکمیت ماجراجویی فعلی کند .
ان وقت میتواند رهبر واقعی جنبش آزادی خواهی و حقوق بشر طلبی مردم ایران باشد . وگر نه تا بیانیه ۲۰۰ هم برود (شاهکار نیک آهنگ کوثر که سانسور شد توسط ایادی مارکسیسم روسی ) کاری نمیتواند صورت دهد . تمام مشکل جنبش سبز همین است که با جنبش طبقه متوسط هم سو نیست . حالا دارد میشود . مرگ بر روسیه و نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی خواست مردم معترز است ولی جنبش سبز دنبال بازگشت به دوران طلایی موسوی -امام است .
خنده دار اینکه مارکسیست های روسی در مورد سخنان موسوی
۱) سکوت کردند و مسائل دیگری را پیش کشیدند (مثل اخبار روز و پیک نت که عزا دارند )
۲)ان قسمت از سخنان ا و را که شوروی را توتالیتر مینامد و علت سقوط دولت های کمونیستی را ضدیت آنها با علوم انسانی و دیکتاتور بودن آنها میداند سانسور کردند
اما واقیت این است که مذهب و کمونیسم هر دو توتالیتر و تک حزبی و دیکتاتور و ضد حقیقت و مانع توسعه انسانی هستند .
دو ارتجاع یاد شده در ایران هم دستند . به همین دلیل در همه جای دیگر دنیا مردم حاکمیت مذهبی یا کمونیستی را بر نتابیدند. اما در یارن ما با مشکل مواجهیم .
موسوی باید راه بازرگان را که بهترین مشی سیاسی بعد از انقلاب بود و توسط دو نیروی ارتجاعی سرخ و سیاه در هم شکست پیش بگیرد و راه مصدق را که موازنه منفی و حاکمیت قانون و دفاع از منافع ملی ( نه روسیه و انگلیس ) بود به پیماید . در ان صورت موفق خواهد شد .

-- sima ، Jul 21, 2010

به به ! حالا چپ روسی که تا دیروز برای موسوی مثل عکس امام در ماه و قاطعیت خلخالی در کشتار فرخ رو پارسا و دیگر سران رژیم سابق و ضد انقلاب تبلیغات میکرد و میگفت موسوی اصلا به فکر نان مردم بود و ابدا در ۶۰ تا ۶۸ مقصر نیست و در پایان دادن جنگ و معاملات مک فارلین و ایران گیت و قرارداد الجزایر هیچ کره بود و در انقلاب فرهنگی نقشی نداشت
حالا یکباره
شد دشمن موسوی
چرا موسوی گفته بالای سبیل استالین ابرو !!!
حالا موسوی مقصر همه ان حواد ث شد یک شبه
این ایرج رشتی که هر از گاهی در اخبار روز توده ای برای اشمالی به نفع مارکسیست های روسی در اخبار روز سر و کله اش پیدا میشود و سخن از ارتباط گودرزی با شقایقی میزند هم تلاش قابل تقدیری دارد
و همینطور پیمان خان و ان توده ایهای مفلوک دیگر که اشکشان برای استالین در آمده
سر و کله همین توده ایها را در نظر نظر دهندگان رادیو زمانه میبینید
در پیک نت که همیشه با آب و تاب نظرات موسوی را منتشر میکرد و اندر خردمندانه بودن آنها حواشی ها مینوشت ، مثل اخبار روز ابتدا منتشر نکرد . بعد ان را فورا کوچک کرد و یک طرح موزیکی کردن ایران را که هر وقت میخواهد چیزی را از صدر اخبار دور کند ان را از صندوق خانه ک گ ب می کشد بیرون بیرون کشید و درشت و قرمز کرد .
اخبار روز هم مدتها بعد از اینکه همه وب سایت ها ان را گذاشتند ان را گذشت و نظر دهندگان حرفه ایش را فرستا د زیر رادیو فردا و رادیو زمانه موش انداختن .
رادیو فردا که لانه چپ روسی شده و مقالات و نظراتش انگار از ریا نووستی و ک گ ب می آیند هم در ان را گذشت و حالا نظرات چپ های روسی را علیه موسوی و به نفع استالین پخش میکند . ممکن است بگویید خوب آزاد است !
چرا این نظر را پخش نمیکند ؟
چرا بارها در مورد انتقاد به موسوی بنده مطلب نوشتم بعضی وب سایت های چپ روسی هم ان را منتشر کردند اما رادیو فردا نه ؟
بفرمائید امتحان کنید . یک مطلب انتقادی نسبت به عملکرد چپ روسی بنویسید در مورد ان چه آنها با مصدق کردند و با بازرگان و ان چه آنها با موسوی میکنند و جنبش طبقه متوسط مردم اصلا منتشر نمیشود
همین چند روز پیش بود که این رسانه یک کشور سرمایه داری نظرات کاملا کمونیستی مجید محمدی علیه بازار و اعتصاب ان را نوشت ! حتا از نظر تاکتیک سیاسی صلاح نبود با بازار و حرکت ان به نفع رژیم از منظر کمونیستی ان گونه حد برخورد شود !
سایت روز که بسیار مسخره با چاپ یک کاریکاتور زیبا از نیک آهنگ ( اگر ان را بر ندارد ) سر و ته قضیه را هم آورده و هنوز نظر موسوی را منتشر نکرده . این کاریکاتور هم در عین درستی و زیبایی یک ضربه به موسوی می تواند به حساب بیاید . چون به و میگوید تازه فهمیدی ؟
دوستان گرامی خطر طاعون مارکسیسم روسی تمام بنیاد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتمایی ایران را تهدید میکند
اینها فراماسونری بزرگتر از انگلیس و قوی تر دارند در ایران
اینها ده ها نویسنده و شاعر و فعال سیاسی و روز نامه نگار و روشنفکر در همه جا رسوخ داده اند با پول شوروی سابق و روسیه .
اینها هر کس و هر نظری را که با مارکسیسم روسی و یا خانواده مافیایی آنها مخالف باشد با حملات گارد فاشیستی آشکار و یا نقابدار خود بی رحمانه میکوبند . بایکوت میکنند .
اما هر نادان ابلهی را که خزعبلات آنها را تکرار کند با استفاده از وسائل ارتباط جمعی خود تا مرز خدایی بالا میبرند
مصدق نخستین غربی اینها بود . بعد ها با مکی و انور خا مه ای و دکتر رضا و جلال ال احمد و یپرم اسحاق و ..... همان کردند
بختیار و بازرگان و بنی صدر و امیر انتظام و .... را به همان ترتیب کوبیدند
با داریوش همایون و بهنود و سروش و گنجی و مهاجرانی و کدیور و باقی و .... همان کردند
اما نوچه های خودشان مثل زر افشان و ریس دانا و خویی و دولت آبادی و عمویی و درویشیان آزادند به مردم و دانشجویان و شعار نه غزه و نه لبنان و جمهوری ایرانی و مرگ بر روسیه حمله کنند به نفع حاکمیت و هیچ کس نگوید بالای چشمشان ابرو !
اینها سالها روضه دوست بودن و ناز بودن و متحد و حامی بودن روس ها (شوروی ها ) را برای ما میخواندند . شوروی را بهشت برین میدانستند . هنوز دلشان برای کوبا غش میرود . چه گوا را که قاتل ۵۰۰ نفر بود مثل خلخالی بدون دادگاه و وکیل قهرمان میدانند .
خدا میداند اگر روسیه دلال و منفعت پرست ایران را ول نکرده بود هنوز اینها از اندازه های خایه های پوتین برای ما گفتنی ها داشتند !
ایران در مرز خطر قرار دارد . سیستم امریکا به دلیل دور بودن ۳۱ ساله از ایران و نفوز فراماسونری چپ به دستگاه های آنها اطلاعات غلطی از ایران دریافت میکند . این همه وب سایت روسی و خیل هواداران فعال نقابدار فراماسونری روس که در لندن و برلین و سوئد و امریکا و اروپا مدتهاست به عنوان پناهنده در همه جا نفوز کرده اند به آنها تصویر غلطی از ایران میدهند .
نظرات موسوی هم تا کنون تایید همین مطلب بود و آمریکایی ها را به این اشتباه انداخته که مردم ایران مثل برزیل تمایلات چپی دارند !
در حالیکه این جنبش طبقه متوسط ایران اساسا ضد روسی و ضد کمونیسم است و به امریکا و غرب بسیار نزدیکتر است تا حتا سوسیال لیبرال اروپایی .
نسل جدید نسل ماهواره و اینترنت است . هیچ حکومت کمونیستی مثل کوبا و کره شمالی که اجازه نفس کشیدن حتا در فضای مجازی را به مردم نمیدهند سل فون و اینترنت و کامپیوتر و دا شتن ماشین های جدید و بهره گیری از تمدن غرب در آنها حرام و ممنوع است ( حتا حرامتر از ج ا ) شانسی در ایران ندارد .
کمونیست ها اقلیت ناچیز ولی با امکانات بسیار و سر و صدا هستند چون روسیه و شوروی سابق آنها را تامین میکرد و میکند .
انها نظرات کمونیستی روسی شان را در لفافه سکولاریسم و ملی گرایی و هواداری از موسوی می پیچند تا هم مردم را گول بزنند هم آمریکایی ها را .
وظیفه روشنفکران مستقل و روزنامه نگاران و فعالین سیاسی ملی و لیبرال و مشروطه خواه است که بدون ترس از لاشخورها و داشناک ها و گارد های فاشیستی فراماسونری روسی به صحنه بیایند و این خفاشان را به مردم نشان دهند
موسوی نباید از حمله اینها بترسد . جنبش سبز او وقتی با آزادی خواهی و قانون گرایی و فضای سیاسی پلورالیستی که خواست جنبش طبقه متوسط است همراه میشود که از متحد سنتی خود مارکسیسم روسی جدا شده و رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد .
موسوی باید صریحا و بدون مهلت دادن به این خفاشان با چند ضربه دیگر کار دیکتاتوری و خلافت روسی و قزاق سالاری و ک گ ب مداری در ایران را که اینک رنگ و لعاب مذهبی به خود گرفته یک سره کند
۱) صریحا نسبت به لزوم بر قراری رابطه عادی با امریکا و مذاکره همزمان از سوی حاکمیت و از جانب مردم ( جنبش سبز ) به منظور جلوگیری از یک جنگ خانمان سوز یا یک کودتای نظامی اقدام کند
۲) صریحا اعلام کند که مسله اعراب و اسرائیل باید در چارچوب دو حاکمیتی و قطعنامه های سازمان ملل حل شود و ایران را از کانون نبرد نیروهای رادیکال دو طرف خارج کند
۳)تعهد خودش را به ایجاد یک حکومت ملی بر اساس منافع ملی و ضامن آزادی فعالیت سیاسی همه گروه ها و احزاب غیر مسلح از لیبرال تا چپ و از مشروطه خواه تا جمهوری خواه اعلام کند .

این تنها راه پیروزی جنبش طبقه متوسط است و مردم در شعارها و راه پیمایی ها همین ها را خواستند . و جنبش سبز هر چه بیشتر از این موارد به توصیه چپ روسی فاصله گرفت بیشتر فرو کشید .
آمریکایی ها هم وقتی دیدند شعار های رهبران جنبش با حاکمیت تفاوت چندانی ندارد از جنبش نا امید شدند و دنبال راه های دیگر رفتند .
ایران باید مثل اردوغان و لولا در سیاست خارجی عمل کند . در غیر این صورت اگر فاجعه ای رخ دهد مسوولش امریکا و اسرائیل نیست .


-- ghazanfaran ، Jul 22, 2010

باور بفرمایید اگر من جای آقای مهندس موسوی باشم این دو کار را انجام میدهم یک اینکه به دروغگو بودن خمینی اعتراف میکنم و رسمآ اعلام میکنم که خمینی مردم را گول زد .
دوم قتل های سال ٦٧ . در این مورد چهار نفر در سال ٦٧ سران رژیم بودند خمینی رهبر ، خامنه ای رییس جمهور ، رفسنجانی فرمانده کل سپاه و آقای مهندس موسوی نخست وزیر . خمینی به درک واصل شده کاری نمیشود کرد من جای آقای موسوی باشم باین هم اعتراف میکنم و اگر مجازات هم شوم وجدان خود را سبک میکنم و به یک مرد با شرف و قهرمان تبدیل میشوم . درود برشما امیدوارم از حرفهای من نرنجید اگر آقای مهندس موسوی برادر من بود همین توصیه را باش میکردم.

-- Farhan ، Jul 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)