تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تذکر ١٨ نماینده مجلس به احمدی‌نژاد

١٨ نماینده مجلس شورای اسلامی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران به خاطر «اجرا نشدن مصوبات سفرهای استانی خوزستان» تذکر کتبی داده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، در هفته‌های گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس در نطق‎های خود نسبت به اجرایی نشدن مصوبات هیأت دولت انتقاد کرده بودند.


منتقدان دولت همواره از مصوبات استانی به دلیل «کارشناسی نبودن» آن‌ها انتقاد می‌کنند.

در ماه‌های اخیر، نمایندگان مجلس به دلیل آنچه که «قانون‌گریزی دولت» می‌نامند، انتقادهای تندی علیه محمود احمدی‌نژاد مطرح کرده‌اند.

٢٩ تیر علی مطهری، نماینده مجلس ایران، گفت که در صورت ادامه «تخلف و گریز از قانون» توسط دولت، محمود احمدی‌نژاد باید در مجلس به سوال نمایندگان پاسخ دهد.

در ماه‌های اخیر، نمایندگان مجلس به دلیل آنچه که «قانون‌گریزی دولت» می‌نامند، انتقادهای تندی علیه محمود احمدی‌نژاد مطرح کرده‌اند.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس هشتم به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که «دولت باید هر چه زودتر برای ارسال مصوباتش به مجلس اقدام كند، در غیر این صورت نمایندگان در قالب سوال از رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری خواهند كرد.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز ١٧ تیر گفت که مجلس در مقابل قانون ایستادن را «گردن‌کشی» می‌داند و با آن مقابله می‌کند.

همچنین چند روز پیش‌تر از آن، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس گفت که محمود احمدی‌نژاد با اجرا نکردن برخی قوانین، «گردن‌کشی در برابر قانون» را آموزش می‌دهد.

مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران نیز «عدم تمکین در قبال قانون و تضعیف نهادهای مردمی از طریق عدم تمکین و زورگویی» را از اقدامات «گستاخانه» احمدی‌نژاد خواند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)