تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خروج سربازان بریتانیا از افغانستان

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا امروز از خروج تدریجی سربازان انگلیسی از افغانستان در آغاز سال ٢٠١١ خبر داد.

به گزارش رویترز، بریتانیا گفته است که می‌خواهد در مدت پنج سال تمام ٩٥٠٠ نیروی نظامی خود را که در مناطق جنگی افغانستان هستند از این کشور خارج کند تا همزمان نیروهای افغان بتوانند تا سال ٢٠١٤ خودشان کنترل امنیت این کشور را بر عهده بگیرند.


دیوید کامرون در یک مصاحبه زنده با کانال پنج رادیوی بی بی سی هرچند ابراز امیدواری کرد که آغاز خروج نیروها از افغانستان امکان پذیر است اما تاکید کرد که این امر بیش از هر چیزی به شرایط افغانستان بستگی دارد.

او گفت: «ما با همان سرعتی می‌توانیم نیروها را از افغانستان خارج کنیم که افغان‌ها کنترل امنیت را به دست می‌گیرند.»

کامرون همچنین تصریح کرد که سطح انتظارات درباره بازگشت سربازان به خانه را نباید بالا برد چرا که فرآیند گذار بستگی به این مسأله دارد که روند تامین امنیت توسط افغان‌ها تا چه اندازه پیشرفت می‌کند.

نخست وزیر جدید بریتانیا تصریح کرد که مردم این کشور باید بدانند که انگلستان در سال ٢٠١٥ نیروی نظامی در افغانستان نخواهد داشت.

کامرون روز سه‌شنبه در نخستین بازدید خود از کاخ سفید به عنوان نخست وزیر بریتانیا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره افغانستان و استراتژی خروج مذاکره کرد.

هم کامرون و هم اوباما تحت فشار شدیدی قرار دارند تا هرچه سریع‌تر نیروها را به کشور خود بازگردانند اما از دیگر سو آن‌ها مصمم‌اند تا در تأمین ثبات و امنیت در افغانستان موفق شوند.

از دیگر سو ایالات متحده که بیشترین تعداد نیروی خارجی را در افغانستان دارد نیز متعهد شده است که خروج نیروهای خود از افغانستان را از ماه جولای سال ٢٠١١ آغاز کند.

دیوید کامرون: ما با همان سرعتی می‌توانیم نیروها را از افغانستان خارج کنیم که افغان‌ها کنترل امنیت را به دست می‌گیرند

به گزارش اشپیگل آنلاین خروج نیروهای نظامی آلمان از افغانستان نیز اکنون در میان سیاستمداران این کشور محل بحث است. در حالی که گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان اعلام کرده بود سربازان کشورش تا سال ٢٠١٤ از این کشور خارج خواهند شد اما وزیر دفاع این کشور با تعیین تاریخ قطعی خروج از افغانستان مخالف است.

وی این امر را مستلزم تحقق پیش شرط‌هایی روشن و قاطع می‌داند. ژنرال رامس نماینده آلمان در ناتو نیز خروج زود هنگام سربازان خارجی از افغانستان را خطرناک می‌خواند.

آلمان در حال حاضر ٤٥٠٠ نیرو در افغانستان دارد. حضور ارتش آلمان در افغانستان از آغاز با اعتراض و مقاومت مردم و اپوزیسیون روبرو بوده است.

مقامات کشورهای غربی در شرایطی از خروج نیروهای خود از افغانستان سخن می‌گویند که سال ٢٠١٠ سالی خونین برای نیروهای خارجی بوده و از ابتدای این سال تاکنون بیش از ٣٥٠ نفر از نیروهای ائتلاف کشته شده‌اند.

روز سه‌شنبه و در پایان همایش بین‌المللی کابل حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان متعهد شد که توان نیروهای افغان را آن چنان بالا ببرد که این نیروها بتوانند در سال ٢٠١٤ خود حفظ امنیت این کشور را بر عهده بگیرند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)