تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خط صادارات گاز ایران به ترکیه منفجر شد

شورشیان در شرق ترکیه چهارشنبه‌شب خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه را منفجر کردند.
به گفته خبرگزاری فرانسه این انفجار که در فاصله کمی از مرز ایران و در شرق شهر دغوبایزید ترکیه روی داد، باعث قطع شدن جریان گاز از ایران به ترکیه شده‌است.

علی یرلیکایا، استاندار آغری در این رابطه، با اشاره به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.کا.کا) به خبرنگاران گفت که «گمان می‌رود این انفجار توسط این سازمان جدایی‌طلب تروریستی صورت گرفته‌باشد.»

تصاویر تلویزیونی از منطقه نشان می‌دهد که بخشی از این خط لوله با شعله‌های بسیار بزرگی در حال سوختن است و این انفجار باعث شکسته شدن شیشه‌های منازل نزدیک به مسیر لوله شده‌است.


از انفجارهای قبلی در خط گاز ایران به ترکیه

به گفته خبرگزاری آناتولیا، نیروهای انتظامی ترکیه هم‌اینک در جست‌وجوی مرتکبان هستند. به گفته مسئولان ترک، تعمیر این لوله یک هفته به طول خواهد انجامید.
اوایل ماه جاری نیز خط انتقال نفت عراق به ترکیه در جنوب شرقی ترکیه منفجر شد که مسئولیت آن بر عهده سازمان پ.کا.کا دانسته می‌شود.

پ‌کاکا که در اکثر کشورها در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد از سال ۱۹۸۴ اقدام به جنگ مسلحانه با دولت ترکیه کرده‌است. این درگیری مسلحانه تاکنون باعث کشته شدن ۴۵ هزار نفر شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کبریت آتش را آمریکا و اسراییل تهیه کرده بودند!!!!!

-- بدون نام ، Jul 22, 2010

خانم یا آقای بینام، شما از کجا میدانید؟ آیا همکار یک سازمان اطلاعاتی از جمله سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی و یا ک گ ب هستید که چنین موثق اطلاع رسانی کردید؟

-- بدون نام ، Jul 22, 2010

شوخی و جوک را از متن خبر موثق؟؟؟ می توان فهمید جان من!!!!!! آخر در کجای دنیا میشود با یک کبریت لوله گاز را منفجر کرد؟؟؟

-- بدون نام ، Jul 22, 2010

پ کا کا تروریست نیست، یک جنبش ازدیخواه میباشد که برای حق و حقوق ملت کرد مبارزه می کند. باید دولت ترکیه را تروریست خواند که بیش از پنج هزار روستای کرد را ویران و ساکنینش را به شهرهای دوردست ترک زبان تبعید کرده، ملتی با بیش از 20 ملیون جمعیت را از زبان مادریشان محروم و قدغن کرده، بیش از دو هزار کودک خردسال را به جرم شرکت در راهپیمایی به هدف محکوم کردن سیاست نژادپرستانه دولت ترک به حبسهای چندین ساله زندانی کرده، و تمام شهردارها و نمایندگان کرد را محاکمه و به زندان انداخته، چندین حزب و سازمان کردی را منحل و قدغن اعلام کرده، ده ها روشنفکر و نویسنده و روزنامه نویس و سیاستمدار کرد را ترور و قتل و عام کرده و... ولی متاسفانه دولتهای اروپایی که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند به هدف منافعشان در خاورمیانه از ترکها و دولتهایی چون ایران و سوریه در مقابل کردها دفاع می کنند و مردم مبارز کرد را تروریست می خوانند ولی این دولتها و ملتهایشان باید خوب بدانند که ملت کرد اقدام و عملکرد انها را فراموش نخواهد کرد.

-- ابراهیم ، Jul 22, 2010

جناب ابراهیم، هم دولت ترکیه تروریست است و هم پ کا کا. فرقه پ کا کا، هر روستایی مظلوم کُرد که با این گروه همکاری نکند را کشته یا تهدید به مرگ می‌کند. فکر اشتباهی که در بیشتر ما ایرانی ها وجود دارد اینست که فکر می‌کنیم هر کس با یک دولت یا گروه بد مقابله کرد معنی آن اینست که آن کس پس خوبست. این نتیجه‌گیری های نادرست ایرانی‌وار سالهاست که ما را همواره به بیراهه می‌برد. اول فکر کردیم چون خمینی با شاه بد است پس خمینی خوبست. بعد فکر کردیم چون مجاهدین خلق با خمینی بدند پس خوبند. الان هم جمهوری اسلامی سعی دارد در میان ایرانی‌ها با دشمنی کردن با اسرائیل تبهکار از همین نتیجه‌گیری مدل ایرانی استفاده کرده و خود را خوب بنامد. از کجا می‌دانید که پ کا کا اگر الان به قدرت برسد چندین برابر دولت ترکیه جنایت نکند؟ نفس مخالفت با جنایات دولت ترکیه کسی را محق و خوب نمی‌کند.

-- مانی ، Jul 22, 2010

منهم فکر میکنم نفس مبارزه غلظ و شداد آقای "مانی" ضد دمکرات، بهیچ وجه سرپوشی بر شرکتش در جنایات نیست!

-- بدون نام ، Jul 23, 2010

منهم فکر میکنم نفس مبارزه غلاظ و شداد آقای "مانی" ضد دمکرات، بهیچ وجه سرپوشی بر شرکتش در جنایات نیست!

-- بدون نام ، Jul 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)