تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
اوباما:

«حمله غافلگیرانه اسرائیل به ایران محتمل نیست»

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنج‌شنبه در یک گفت‌وگو با تلویزیون اسرائیل گفت که وقوع یک حمله از سوی اسرائیل به تأسیسات ایران بدون آگاهی واشینگتن بسیار غیر محتمل است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال چنین حمله‌ای به شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل گفت:
«فکر می‌کنم روابط میان ایالات متحده و اسرائیل به اندازه کافی قوی هست که هیچ کدام نخواهد دیگری را غافلگیر کند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود:
«ما می‌کوشیم در مورد موضوعاتی که طرفین نسبت به آن‌ها نگرانی دارند هماهنگی ایجاد کنیم و آقای نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز به همین رویکرد پایبند است.»


دیدار تازه بنیامین نتانیاهو از واشینگتن

اسرائیل از کوشش‌های ایالات متحده برای افزودن بر تحریم‌های ایران استقبال کرده‌است ولی هم‌چنان از منتفی اعلام کردن گزینه حمله نظامی به ایران خودداری می‌کند.

باراک اوباما بار دیگر مسئله «دستیابی حکومت ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای» را ناپذیرفتنی خواند و قول داد تمامی نلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام دهد.

آقای اوباما در ادامه گفت که «با وجود انکارها از سوی ایران، تمامی شاخص‌ها نشانگر اینست که آن‌ها به دنبال جنگ‌افزار اتمی هستند.»

وی در مورد مسئله مذاکرات هسته‌ای با ایران اظهار داشت که کشورش «هم‌چنان در را برای حل دیپلماتیک این چالش باز نگه خواهد داشت» و افزود:
«به شما اطمینان می‌دهم که من هیچ گزینه‌ای را کنار نگذاشته‌ام.»

باراک اوباما: با وجود انکارها از سوی ایران، تمامی شاخص‌ها نشانگر اینست که آن‌ها به دنبال جنگ‌افزار اتمی هستند

گفت‌وگوی باراک اوباما با شبکه ۲ اسرائیل نخستین مصاحبه او با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی از زمان احراز مقام ریاست‌جمهوری توسط او است. این مصاحبه هم‌زمان است با دیدار بنیامین نتانیاهو از ایالات متحده. ناظران سفر تازه نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکا را ملاقاتی به منظور «عادی‌سازی» بیشتر مناسبات ارزیابی کرده‌اند.

قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان‌شان همواره بر ضرورت جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران پافشاری کرده‌اند. دولت ایران این رویکرد غرب را کوششی برای «عقب نگاه داشتن» ایران ارزیابی می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اوباما: «به شما اطمینان می‌دهم که من هیچ گزینه‌ای را کنار نگذاشته‌ام.» اسرائیل بارها دنیا را بدون مشورت یا با آگاهی واشینگتن، غافلگیر کرده است. بنابراین حمله نظامی به تاسیسات اتمی حکومت اسلامی محتمل است.
محتملو،

-- Iren ، Jul 9, 2010

با نگاهی به سخنان اوبا،ا می بینیم که تیتر انتخابی شما به هیچ عنوان با گفته‌های وی و آنچه مد نظرش بوده هم خوانی ندارد.
این پاسخ بدین منظور داده شده که اسرائیل در یک حمله یک سویه و بدون هماهنگی با آمریکا شرکت نخواهد کرد، و در واقع آمریکا را غافلگیر نخواهد نمود. در حالی که تیتر شما کاملا با این مظمون منافات دارد:

«فکر می‌کنم روابط میان ایالات متحده و اسرائیل به اندازه کافی قوی هست که هیچ کدام نخواهد دیگری را غافلگیر کند.»

-- ساسان ، Jul 9, 2010

صیهونیست در پی ایجاد آشوب و جنگ دیگری در جهان است.و این رژیم نژاد پرست برای برپایی «اسراییل» بزرگ احتیاج بجنگ و خرابی در منطقه هستند. شعله آتش جنگی که با حمله اسراییل بایران شروع ایجاد میشود، دامن همه کشورهای جهان را فرا خواهدگرفت.ما هرگونه جنگی که منجر بکشتار هموطنان ما و تثبیت حکومت وحشت آخوندها بشود، محکوم مینمایم. 

-- بشردوست ، Jul 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)