تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لاریجانی: مجلس با «گردن‌کشی» مقابله می‌کند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که مجلس در مقابل قانون ایستادن را «گردن‌کشی» می‌داند و با آن مقابله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) وی روز گذشته، پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت شماری از کشته‌شدگان جنگ، گفت که «کم‌توجهی» به قانون حسن نیست و اگر کسی بگوید قانون را رعایت نمی‌کنم یعنی برنامه ندارد.

سخنان علی لاریجانی که اشاره به درگیری‌های اخیر بین دولت محمود احمدی‌نژاد و مجلس دارد، در حالی بیان می‌شود که احمد توکلی، نماینده اصول‌گرای مجلس نیز روز سه‌شنبه جاری محمود احمدی‌نژاد را متهم کرد که به دیگران «درس گردن‌کشی در برابر قانون» می‌دهد.


علی لاریجانی

به گفته آقای توکلی رئیس دولت دهم «به خود حق می‌دهد اگر به زعم خویش مصوبه‌ای را با قانون اساسی ناسازگار دید از اجرای آن خودداری کند، به خود اجازه می‌دهد که اگر قانونی را به مصلحت ندید از ابلاغ آن خودداری کند یا بگوید من آن را اجرا نمی‌کنم.»

علی لاریجانی نیز روز گذشته با بیان این‌که نمی‌شود روستایی‌ها قانون را اجرا کنند، اما بعضی سیاست‌مداران این کار را انجام ندهند، افزود: «اگر می‌خواهیم مردم عدالت را بچشند، باید بر اساس قانون حرکت کنیم و با تصمیمات من‌عندی پایبندی به قانون را از بین نبریم.»

رئیس مجلس ایران ماه گذشته نیز در جلسه علنی مجلس اعلام کرده بود که اگر دولت قوانین مصوب مجلس را که شورای نگهبان آن‌ها را تأئید کرده اجرا نکند، این موارد به عنوان «تخلف دولت» پی‌گیری می‌شود.

وی روز گذشته نیز هشدار داد که ما در مجلس با کسی «تعارف» نداریم و اگر کسی بخواهد به «حقوق ملت» تجاوز کند یا تساهل کند‏ حتماً در مقابل او موضع می‌گیریم.

علی لاریجانی هشدار داد که ما در مجلس با کسی «تعارف» نداریم و اگر کسی بخواهد به «حقوق ملت» تجاوز کند یا تساهل کند‏ حتما در مقابل او موضع می‌گیریم

رئیس مجلس ایران در ادامه با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، گفت: «آبادانی کشور، استفاده از ثروت نیست، دولتی کارآمد است که سرمایه تولید کند؛ اما اگر دائما ذخایر را بخوریم موفق نمی‌شویم.»

به گفته آقای لاریجانی: «اگر توسعه اسلامی را دنبال می‌کنیم باید به دنبال اشتغال باشیم نه اینکه ماهانه به افراد پول دهیم و بگوییم بخورید تا گرسنه نمانید و افراد باید از دسترنج خود استفاده کنند.»

مجلس و دولت در سال‌های اخیر بر سر برخی لوایح و مصوبات با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته‌اند. اوج این اختلاف‌ها مربوط به نحوه تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بود که محمود احمدی‌نژاد گفت این مصوبه را اجرا نمی‌کند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
احمدی توکلی: احمدی‌نژاد درس «گردن‌کشی» می‌دهد

نظرهای خوانندگان

حاج علی لاری جانی: مجلس در مقابل قانون ایستادن را «گردن‌کشی» می‌داند و با آن مقابله می‌کند. قره قره کردن حرف های پوچ دیگران! این مجلس اسلامی بی خاصیت ذوب شده در ولایت، هیچگونه کاری بر خلاف میل سیدعلی عظما و شرکاء نمی تواند انجام دهد. بزودی شما باقی مانده های باصطلاح «اصیل انقلابی» را نیز حذف خواهند کرد. انقلاب اسلامی، نه تنها فرزندان خود را می خورد، خورده است بلکه در حال خوردن نوه ها و نتیجه های خود نیز می باشد.
بخور بخور اسلامی،

-- Kurosh ، Jul 9, 2010

لری جون، منظورت اینه که من از استاد احمدی نژاد تجاوز رو یاد گرفتم؟ من که با گردنکشی و وقاحتم به کوروش و داریوش هم تجاوز میکنم؟ نخیر من خودم اینطوری بودم و هستم و خواهم بود. دیروز و امروز

امید فردا

-- بدون نام ، Jul 9, 2010

لاری جانی ........؟! پدر شما لار ی جانی ها آیا نمی بایست ذره ای شرم و حیا به شما می آموخت؟ ای........!

-- شهروند درجه 3 ، Jul 9, 2010

آقای لاری جانی! آدم به شما«برادرها» چه بگوید تا هم حقتان باشد وهم در سایت رادیو زمانه نمایش دهند؟! آیا ممکن است؟ من که درماندم!

-- shahrvanddarejeseh ، Jul 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)