تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمدجواد لاریجانی:

«سنگسار در ایران قانونی است»

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، ضمن انتقاد از موضع کشورهای غربی در مخالفت با سنگسار گفت: این مجازات در قانون اساسی ایران وجود داشته و «قانونی» است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران در واکنش به حساسیت رسانه‌های بین‌المللی و برخی کشورهای اروپایی به اجرای حکم سنگسار سکینه محمدی اعلام کرد: نظام قضایی ایران به دلیل «تهاجمات غرب» و «فشارهای رسانه‌ای» مسیر خود را تغییر نمی‌دهد.


این اظهارات وی در حالی است که چند روز قبل و در پی فشار جامعه جهانی برای توقف اجرای حکم سنگسار سکینه محمدی، سفارت ایران در انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجازات سنگسار در خصوص وی اجرا نخواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قو قضاییه ایران اما با دفاع از حکم سنگسار سکینه محمدی خاطرنشان کرد در طول چند سال گذشته مسیر پرونده وی به طور «طبیعی» و با «حوصله» پیگیری شده است و در روند آیین دادرسی پرونده «نقطه مبهمی» وجود ندارد.

وی می گوید خانم محمدی ابتدا در یک دادگاه به ٩٠ ضربه «شلاق» و بعد در دادگاه دیگری به «سنگسار» محکوم شده است.

محمد جواد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر احکام «شرع مقدس اسلام» سوژه «تهاجمات تبلیغاتی» غرب علیه ایران بوده است.

او می‌گوید علیرغم این فشارها، قضات ایران بر اساس «قانون» احکام خود را صادر می‌کنند.

مارک تونر با بیان این‌که آمریکا با مجازات اعدام به هر بهانه از جمله «زنای محصنه» مخالف است گفت: ما فکر نمی‌کنیم مجازات اعدام تاثیری در کاهش جرایم داشته باشد

ایران از معدود کشورهای جهان است که در آن با توجه به احکام شریعت اسلام حکم سنگسار اجرا می‌شود. این مجازات برای افراد متاهلی است که با فرد دیگری به جز همسر خود رابطه جنسی برقرار کنند.

اجرای این حکم در ایران همواره با مخالفت نهادهای مدافع حقوق بشر و کشورهای غربی مواجه شده است.

در همین راستا روز جمعه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن مخالفت ایالات متحده با اجرای حکم سنگسار سکینه محمدی گفت: بهتر است ایران به معاهده «حقوق مدنی و سیاسی» که آن را امضا کرده است، پایبند باشد.

مارک تونر با بیان این‌که آمریکا با مجازات اعدام به هر بهانه از جمله «زنای محصنه» مخالف است گفت: «ما فکر نمی‌کنیم مجازات اعدام تاثیری در کاهش جرایم داشته باشد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

محمد جواد لاری جانی، دبیر ستاد نقض حقوق بشر اسلامی: احکام «شرع مقدس اسلام» سوژه «تهاجمات تبلیغاتی» غرب علیه حکومت اسلامی شده است! ننگ ونکبت و شرم تاریخ بر شما موجودات عقب افتاده و دیو صفت، و احکام غیرانسانی « شرع مقدس اسلام» که تعلق به زمان بربریت موجودات کره زمین دارد.
دبیری عقب افتاده،

-- Dabir ، Jul 10, 2010

چقدر تنفر انگیز است توجیه این عمل. تئوری این مجازات هرگونه که امده و هرچه هست, در این شکی نیست که از جانب شیطان بوده است

-- maarouf ، Jul 10, 2010

عجب بیمار روانییی هست این مردک . این رو باید بستری کرد و تحت درمان شدید پزشکی قرار داد. من پزشک نیستم ولی شک ندارم که این مردکه سادیسم داره

-- یک دانشجوی دکترای ایرانی در غرب : ، Jul 10, 2010

این بدان معنی است که شما دزد را پلیس بکنید حالا محمد جواد لاریجانی ضد انسانیت و قوانین انسانی شده دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه واقعن این حیوان را البته با عذر خواهی از حیوانات باید سنگسار کرد تا بفهمد سنگسار یعنی چی قوانین شرع اسلام قوانینی ضد انسانی هستند و باید در تمام دنیا ممنوع بشودند و کسانی مثل این لاریجانی ضد انسان را باید دادگاهی کرد ان این اقا میاید در سازمان ملل از شلاق زدن دفاع میکند در حالی که در کشورهای پیشرفته شلاق زدن حتی به حیوانات جرم است ختلاف جامعه ی ایران با دیگر کشورهای جهان مثل شب و روز است اونوقت پوض تاریخ ایران را دادن یک جوک بی مزه بیشتر نیست

-- k.k ، Jul 10, 2010

بیایید پس از به زیر کشیدن این موجودات متحجر و ماقبل تاریخ آنها را به سنگسار محکوم کنیم. جنایات این اراذل مرگ است و نه چیز دیگر و چه مرگی دل انگیزتر از سنگسار برای این مزدوران (برطبق قانون اساسی عقب افتاده شان).
رادیو زمانه ی عزیز شما یک رسانه ی معتبر هستید. درصورت صلاحدید این پیشنهاد بنده را در سطح رسانه ی خود مطرح کنید؛ باشد تا مجازاتی چنین دردناک را پیش از مرگ ننگینشان درک کنند.

-- بدون نام ، Jul 10, 2010

آقای لاری جانی! شما «برادرها» چه خورده اید و کجا وچگونه رشد کرده اید که چنین شده اید؟! آخر ذره ای حیا، مثقالی شرم...! من که درمانده ام چه بگویم!

-- شهروند درجه 3 ، Jul 10, 2010

آنقدر که ضد بشر و زندگی ستیزید! هیچ حیوانی یک موجود زنده را با سنگسار نمی‌کشد. این قانون جایگاه شمای مجری و همچنین قربانی این جنایت فجیح را از حیوان هم پائین‌تر برده. شما و شرع‌تان بشریت را خجلت‌زده می‌کنید و انتظار دارید همه فقط نظاره‌گر باقی بمانند؟

-- بدون نام ، Jul 10, 2010

این مجازات برای افراد متاهلی است که با فرد دیگری به جز همسر خود رابطه جنسی برقرار کنند.
می گویند ظلم بالسویه عدل است. آیا مردان متاهل خائن به همسر نیز سنگسار می شوند ؟

-- یک خاتون ، Jul 10, 2010

تا زمانی که اسلام در ایران حاکم است «سنگسار در ایران قانونی است»

-- Hooman ، Jul 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)