تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شدت گرفتن حملات طالبان در شمال افغانستان

حمله طالبان به نیروهای‌ دولتی و امنیتی در شمال افغانستان امروز، یکشنبه جان ١٤ پلیس افغان و یک مقام استانی را گرفت.

به گزارش رویترز، عیوب اکیار، مقام استانی در منطقه امروز اعلام کرد که ٩ پلیس هنگام گشت‌زنی در حمله شورشیان به والسوالی امام صاحب کندز در اواخر روز شنبه کشته شدند.


به گفته این مقام استانی ‌این اتفاق درحالی افتاد که ده‌ها نفر از طالبان به این منطقه یورش برده بودند.

هم‌اکنون بیش از ١٥٠ هزار نیروی ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان سعی دارند به برقراری امنیت در منطقه کمک کنند، اما عملکرد آن‌ها با انتقاد مردم افغان روبرو است. این در حالی است که به دلیل آرامش نسبی‌ در شمال نیروهای ناتو بیش‌تر در جنوب افغانستان متمرکز هستند.

همچنین محبوب‌الله سعیدی سخنگوی استان اعلام کرد که انفجار بمب دست ساز در منطقه قلعه زال در کندز به کشته شدن رئیس پلیس منطقه و راننده‌اش منجر شده است.

در استان بدخشان که معمولا در آن فضای صلح حاکم است، آقانور کینتوس ریئس پلیس استان گفته که برخورد خودروی پلیس با بمب کنار جاده‌ای جان پنج پلیس را گرفته است.

ضعف در آموزش، پرداخت و تجهیزات اندک فشار فزاینده‌ای را از سوی طالبان به پلیس افغان وارد می‌کند. این شرایط به حملات مکرر طالبان در دو بخش شهری و روستایی منجر شده است.

بسم‌الله خان، وزیر داخله افغانستان گفت: قصد دارد با کمک نیروهای آمریکایی و ناتو پلیس را آموزش داده و تا چهار سال آینده برای قبول مسئولیت‌های امنیتی محلی آماده کند

بسم‌الله خان، وزیر داخله تازه منصوب شده در افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد با کمک نیروهای آمریکایی و ناتو پلیس را آموزش داده و تا چهار سال آینده برای قبول مسئولیت‌های امنیتی محلی آماده کند.

مردم کندز، شهری که تا چند سال پیش از حمله شورشیان طالبان در امان بود، اکنون جنگ هر روزه بین سربازان آلمانی و شورشیان طالبان را تجربه می‌کنند.

شنبه در افغانستان روز خونینی گزارش شده است، در حوادث جداگانه ٦ سرباز آمریکایی کشته شدند.

همچنین بیش از ده‌ها غیر نظامی افغان در حمله‌های روز شنبه جان خود را از دست داده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به حمله مسلحانه به اتوبوسی در مرز افغانستان و پاکستان اشاره کرد که در آن ١٢ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

زماری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان یکشنبه گفت: «در هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی افغان حدود ٧٠ تن از شورشیان را کشتند، ٣٦ نفر از آن‌ها را زخمی و ١٤٠ نفر دیگر را بازداشت کردند.


از سوی دیگر شورشیان ٤٣ غیر نظامی را کشته و ١١٨ تن از آن‌ها را ربودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)