تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خودداری دولت از ارسال «مصوبات» به مجلس

محمدرضا خباز نماینده مجلس می‌گوید دولت مصوبات خود را برای بررسی به مجلس نمی‌فرستد و هیات ویژه مجلس، مصوبات دولت را جهت بررسی از «سایت دولت و روزنامه‌ها» بر می‌دارد.

نماینده کاشمر در مجلس اعلام کرد علیرغم اصل ١٣٨ قانون اساسی که می‌گوید «هر مصوبه دولت با هر عنوانی، اعم از مصوبه، تصویب‌نامه و... كه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود، برای آن‌كه خلاف قانون نباشد، باید به رئیس قوه مقننه ارجاع داده شود...» دولت از ابتدای سال جاری از این مهم خودداری کرده است.






وی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «مجلس در برابر این اقدام دولت موضع نگرفته و با اتخاذ راهی مسالمت‌جویانه مصوبات را از رسانه‌ها برداشته و آن‌ها را بررسی می‌کند و مشکلات را جهت بررسی به دولت ارائه می‌کند.»

عضو «هیأت تطبیق مصوبات با قوانین و مقررات» اما اعلام می‌کند علیرغم این رویکرد مجلس، دولت «به روی مبارک خود نمی‌آورد» و کماکان به روند خود ادامه می‌دهد.

خباز: مجلس در برابر این اقدام دولت موضع نگرفته و با اتخاذ راهی مسالمت‌جویانه مصوبات را از رسانه‌ها برداشته و آن‌ها را بررسی می‌کند و مشکلات را جهت بررسی به دولت ارائه می‌کند

در همین راستا حسن سبحانی‌نیا عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان این‌که این موضوع در هیأت رئیسه مجلس در حال بررسی است اعلام کرد که این اقدام دولت «تخطی» از قانون است.

طی ماه‌های گذشته تنش میان مجلس و دولت به اوج خود رسیده است. نمایندگان مجلس بارها محمود احمدی‌نژاد را متهم به بی‌توجهی به مجلس و توهین به نمایندگان کرده‌اند.

از دیگر سو محمود احمدی‌نژاد نیز چندی پیش طی نامه‌ای مجلس را به «دخالت در روند امور اجرایی» متهم کرد.

در آخرین مورد، درگیری مجلس و دولت بر سر موضوع دانشگاه آزاد با دخالت مستیقیم رهبر جمهوری اسلامی حل شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

...باباجان دولت ومجلس ندارد همه يکی هستند؟!

-- Konjkav ، Jul 12, 2010

این مجلسی که ما میبینیم شایستگی دریافت مصوبات دولت را برای انطباق با قانون از دست داده است چون همین چندروز پیش بود که داشت وقف 125 میلیارد دلار دارائی ملت ایران را از دارائی دانشگاه ازاد به سود اشخاص قانونی میکرد تازه وقتی مجلس مینشیند وتصویب میکند که حق تحقیق وتفحص از سه نهاد مهم مملکتی از خودش سلب است چرا باید علیرغم صراحت قانون اساسی در خصوص تفکیک قوا از هم به مصوبات دولت که در قانون اساسی از انها بعنوان قانون یاد شده است دست اندازی کند اگر قرار باشد دولت مصوبات خود را برای تایید به مجلس بفرستد قادر به انجام بموقع هیچ کاری نخواهد شد چون بحمدالله بسیاری از اقایان قانوندان نیستند وباید بدهند کمسیون های مربوطه بررسی کند که انها هم اغلب خارج از کادر مجلس هستند وای بسا وابسته به جناهها وسرمایه د اران . انقدر از یال ودم مصوبه میزنند که بجز چیز بی خاصیت هیچ چیز دیگر نمیشود . باید پذیرفت که دولت در جهت اجرای وظیفه کار درستی میکند

-- باقر ، Jul 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)