تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مهدی کروبی:

«سپاه از تحریم‌ها سود کلان می‌برد»

مهدی کروبی ضمن انتقاد از «ندانم‌کاری» و «سخنان سخیف» مسئولین که منجر به تحریم ایران شده است، گفت: قسمتی از حاکمیت و سپاه از این تحریم‌ها سودهای کلان و «نجومی» می‌برند.

رهبر مخالفان دولت ایران فشار این تحریم‌ها و سود بردن سپاه را بر دوش «طبقات ضعیف جامعه» دانست.

وی در دیدار با خانواده تعدادی از زندانیان حوادث پس از انتخابات با بیان این‌که امروز دیگر از «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام چیزی نمانده است خاطر نشان کرد که «میثاق وحدت و ملاک ملت» قانون اساسی و ظرفیت‌های آن است.


رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: قانون اساسی «وحی منزل» نیست و نیاز به تغییر دارد.

به گزارش سایت کلمه، دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه سخنان خود با انتقاد از محمود احمدی نژاد،‌ رئیس دولت دهم اظهار کرد که «خودکامگی» او کار را به جایی کشانده است که «شخص اول اجرایی کشور» به مجلس بی‌اعتنایی می‌کند.

کروبی این اقدام احمدی نژاد را « دهن‌کجی» به جمهوریت نظام و «بی‌احترامی» به مردم قلمداد کرد. اشاره کروبی به عدم اجرای سه مصوبه مجلس شورای اسلامی از سوی احمدی‌نژاد است.

او همچنین با سخت و طاقت‌فرسا خواندن شرایط کنونی اعلام کرد که دولت در حالی ادعای «مدیریت جهان» را دارد که کشور را از طریق «چماق به‌ دستان» و ایجاد «رعب و وحشت» اداره می‌کند.

کروبی در ادامه سخنان خود در عین حال با امید بخش بودن فضا خاطر نشان کرد خاستگاه مطالبات مردم از خیابان‌ها به خانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و به میان طبقات مختلف اجتماعی رفته است و از این طریق و با گسترش «شبکه‌های اجتماعی» به آگاهی مردم افزوده خواهد شد.

کروبی: دولت در حالی ادعای «مدیریت جهان» را دارد که کشور را از طریق «چماق به‌دستان» و ایجاد «رعب و وحشت» اداره می‌کند

وی این اقدام را «هوشمندانه» و «معقولانه» خواند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن ابراز نگرانی از تحریم‌های تازه علیه ایران «ندانم‌کاری» و «سخنان سخیف» مسئولین را از دلایل تحریم خواند و همچنین تاکید کرد که قسمتی از حاکمیت سپاه پاسدارارن به دنبال تحریم هستند چرا که در شرایط تحریم به سودهای کلان و «نجومی» دست پیدا می‌کنند.

او گفت: فشار تحریم بر دوش طبقات ضعیف جامعه است و عموم مردم از آن «متضرر» می‌شوند.

چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با اکثریت آرا به دور تازه تحریم‌ها علیه ایران رای مثبت داد. به گفته ناظران بین‌المللی دور چهارم تحریم‌ها فشار شدیدی را علیه ایران ایجاد می‌کند. هم‌چنین کشورهایی چون آمریکا،‌ بریتانیا و کانادا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه ایران تصویب کرده‌اند که بر فشار تحریم‌ها می‌افزاید.

کروبی در پایان سخنان خود گفت: «تنها با آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات، رفع توقیف احزاب و اجازه فعالیت به آن‌ها، برگزاری انتخابات سالم و آزاد، دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده و جبران مادی و معنوی اثرات و لطمات ناشی از حوادث تحمیل شده بر آنان است که مشکلات کشور حل می‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی: «تنها با آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات، اجازه فعالیت احزاب، برگزاری انتخابات سالم و آزاد و....مشکلات کشور حل می‌شود.» این یعنی، پایان حکومت و نظام خودکامه و فاسد اسلامی! و این تنها راه نجات دین و کشور است. پایان ٣١ سال وحشت، اختناق، سرکوب جسمی و روانی، سنگسار، ترور، قتل، اعدام، رنج، نکبت و بدبختی و...
هوشمند،

-- Hoshmand ، Jul 11, 2010

تجربه ٣١ سال نظام اسلامی، بیانگر آن است که اسلام، دینی شهید پرور، جهادی و خشونت پرور است و بهتر همانا که از حکومت، دولت و سیاست جدا شود. مٌهر پایان و ابطال، نامه تمام.
معقولی،

-- Magholi ، Jul 11, 2010

ملتی که مناظره های شرم آور و مسخره قبل از انتخابات نمایشی ریاست جمهوری را ببیند و گوسفند وار پای صندوقهای رای ظاهر شود همین هم برایش زیادی است. این پیر فاسق هم فکر جیب خود است و نه نگران من و شما. شرکت ایشان در فساد مالی جزایری به همین راحتی از یاد رفت.

-- بدون نام ، Jul 11, 2010

این ذکر مصیبت کردنها هیچ دردی را دوا نمیکند.

-- مینوچهر ، Jul 11, 2010

حکومت و سپاه سالهاست که از مبادلات اقتصادی سودهای کلان میبرد و نهایتا هزینه از جیب ملت میرود، حتی زمانی که کروبی در مصدر بود. با تحریم یا بدون تحریم، این حکومت و سپاه خون ملت را میاشامند، سرنگون باد این حکومت غاصب.

-- عین‌الله ، Jul 11, 2010

آقیای کروبی باید میفرمودند: فقر و جنگ با فقر جایی برای فکر دگری نمیگذارد!

-- بدون نام ، Jul 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)