تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
علی اکبر صالحی:

نیروگاه بوشهر شهریور راه‌اندازی می‌شود

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن اعلام پایان آخرین آزمایش نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد که این نیروگاه سرانجام در شهریورماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

علی اکبر صالحی که در جمع مدیران و کارکنان نیروگاه بوشهر سخن می‌گفت، پایان آزمایش پیش از راه‌اندازی این نیروگاه را روزی فراموش نشدنی و «نقطه عطف» در تاریخ «پر فراز و نشیب» نیروگاه بوشهر دانست.


نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) صالحی اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین آزمایشات و آخرین تست پیش از راه‌اندازی یعنی تست «آب گرم» با موفقیت انجام شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «به نقطه غیرقابل برگشت رسیده‌ایم و راه برای راه‌اندازی نهایی رآکتور هموار است.»

نیروگاه بوشهر در حالی راه‌اندازی می‌شود، که فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی غرب با «نگرانی» دنبال می‌شود. کشورها غربی چندی پیش با تصویب قطع‌نامه ١٩٢٩ دور چهارم تحریم‌ها را علیه ایران آغاز کردند.

کشورهایی چون آمریکا، کانادا و بریتانیا نیز تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرده‌اند که بر پایه آن میزان تحریم‌ها شدت بیش‌تری به خود می‌گیرد.

علی‌اکبر صالحی همچنین نیروگاه اتمی بوشهر را نمادی از همکاری «عمیق و ریشه‌دار» بین ایران و روسیه دانست.

علی‌اکبر صالحی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر نمادی از همکاری «عمیق و ریشه‌دار» بین ایران و روسیه است

این در حالی است که روسیه یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، به قطع‌نامه ١٩٢٩ در شورای امنیت سازمان ملل رأی مثبت داده بود.

نیروگاه بوشهر نخستین نیروگاه اتمی ایران است. عملیات احداث این نیروگاه در سال ١٣٥٥ و در زمان شاه ایران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد.

در زمان جنگ ایران و عراق، آلمان از ادامه همکاری در این پروژه اعلام انصراف کرد. با پایان جنگ و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی روسیه رسما ساخت این نیروگاه را بر عهده گرفت.

کشور روسیه تاکنون چند بار تاریخ‌هایی را به عنوان زمان راه‌اندازی این نیروگاه مطرح کرد اما این وعده‌ها تاکنون تحقق نیافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چندین شهریور آمده و رفته ، و چندین شهریور دیگر هم بیایند و بروند و سرانجام هم یکی از کارگزاران خودتان یک بمب با حالا در آنجا منفجر خواهد کرد، و گر نه که رهبری سفارشش را به غربیها داده است! سفارش بمب را می گویم! تا بوشهر را هیچ که ایران را نابود کنند!

-- بدون نام ، Jul 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)