تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«قطع‌نامه ١٩٢٩ ظالمانه است»

میرحسین موسوی، رهبر مخالفان دولت، از قطع‌نامه ١٩٢٩ شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، به عنوان قطع‌نامه‌ای «ظالمانه» یاد کرد که می‌توانست با «تدبیر و عقلانیت» بر ایران تحمیل نشود.

میرحسین موسوی در این یادداشت که در تارنمای «کلمه» منتشر شده، می‌نویسد: «این‌که بگوییم این قطع‌نامه چون یک دستمال استفاده شده است مصائب ناشی از سیاست‌های پر هیاهو و عوام‌فریبانه را تخفیف نخواهد داد.»


میرحسین موسوی

اشاره موسوی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران است که قطع‌نامه‌های سازمان ملل را «بی‌ارزش و کاغذپاره» می‌داند.

میرحسین موسوی با ابراز تأسف از این‌که «سیاست‌مداران» ایران منافع «خود و جناح خود» را به نام «منافع ملی» جا می‌زنند، می‌نویسد: «امیدوارم که ملت ما به پاسخی که وزیر امور خارجه روسیه به یکی از سخنرانی‌های عوامانه داد دقت کرده باشند. این جوابیه یک واقعیت بدیهی در روابط بین‌الملل را تکرار می‌کند و این‌که برای روسیه مهم‌ترین مساله حفظ منافع ملی روسیه است.»

موسوی در این یادداشت می‌گوید که برایش «مثل روز روشن است» که تحریم‌های تازه بر ایران اثر خواهد گذاشت. او می‌نویسد که این تحریم‌ها «تولید ناخالص را پائین خواهد آورد، بیکاری را بیشتر خواهد کرد» و فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر مردم را شدت خواهد بخشید.

رهبر مخالفان دولت ایران می‌گوید این تحریم‌ها باعث ایجاد فاصله ایران با کشورهای در حال رشد و همسایه خواهد شد و آخرین میخ را بر تابوت چشم‌انداز بیست ساله خواهد کوبید

رهبر مخالفان دولت ایران می‌گوید، این تحریم‌ها باعث ایجاد فاصله ایران با «کشورهای در حال رشد و همسایه» خواهد شد و «آخرین میخ را بر تابوت چشم‌انداز بیست ساله خواهد کوبید.»

میرحسین موسوی در حالی که این قطع‌نامه را «ظالمانه» می‌داند و محکوم کردن آن را «ضروری» می‌داند، می‌نویسد: «بی تردید این یک قطع‌نامه بر ضد ملت ما است. گرچه در کنار آن ما نمی‌توانیم از تاثیر سیاست‌های ماجراجویانه و مغشوش چشم بپوشیم.»

آخرین نخست وزیر ایران، برای مقابله با تحریم‌های هسته‌ای می‌گوید که باید با «اطلاع‌رسانی صادقانه به ملت» و با آگاه کردن آن‌ها از «خطرات امنیتی قابل پیش‌بینی ناشی از قطع‌نامه» جلوی «خیانت» به آنان را گرفت.

موسوی گسترده کردن دایره «مشاوران هسته‌ای» و از بین بردن «شکاف بین دولت و ملت» که بر اثر «کودتای انتخاباتی» و «سرکوب گسترده» در طول یک سال گذشته به وجود آمده را ضرورتی دانسته که به حل بحران موجود کمک خواهد کرد.

موسوی اشاره می‌کند که کسانی چون «هاشمی، خاتمی، روحانی، آقازاده، لاریجانی» که پیش از دولت کنونی در پرونده‌ هسته‌ای بودند، اکنون به کناری گذاشته شده‌اند و در حال حاضر برای عبور از این «بحران خطرناک» استفاده از «تجربیات» آن‌ها یک «ضرورت» است.

نخست‌وزیر دوران جنگ، سپاه را درگیر مسائل «سوال برانگیزی» دانسته که امروز سوی اسلحه‌اش به روی مردم است. وی به سپاه پاسداران که در «حجم غیر قابل باوری درگیر مسائل اقتصادی است» توصیه می‌کند که به «مسئولیت‌های» اصلی خود بازگردد.

دور تازه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشانه رفته و بسیاری از شرکت‌های وابسته به سپاه در معرض تحریم‌ها قرار دارند. طی روزهای گذشته نیز امارات متحده عربی حساب‌های شرکت‌های وابسته به سپاه را مسدود کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مجید محمدی به بازار حمله برده چون بر خلاف کارگران جرات کرده اعتصاب کرده اند و موسوی به دولت در مورد عملکرد خائنانه و منفعت طلبانه روسها در پشت کردن به ج آ
خیلی جالبه که از نظر چپ ها بازاری ها هم خودی و ناخودی دارند !
بازاری کرد کارگر انقلابی شمرده میشود
بازاری تهران عامل رژیم یا همکار رژیم . هر وقت هم جرات کند مغازه را ببندد میگویند به خاطر منافعش بوده !!!!
خوب شما چپ ها که معتقدید کارگران فقط انقلابی هستند چرا برای منافعشان هر گز در ۳۱ سال گذشته و خصو صا این جنبش سبز چرا اعتصاب نمیکنند ؟
آیا دلیلش این نیست که آنها با احمدی هستند بجز چند نفر ؟
آیا دلیلی بهتر از این هست برای اینکه جنبش سبز طبقه متوسط را شامل میشود و به همین دلیل موسوی چپ گرا و مذهبی خط امامی از رهبری ان عاجز ماند ؟
موسوی در مورد قطعنامه انگار تازه از خواب بیدار شده ! میگوید روسیه از منافع ملی خودش دفاع کرده !!!
آقای موسوی ۳۱ سال است این کشور دستمال به دست دنبال روسیه دوید و بنیان گذار این سر سپردگی احمدی نژاد نبود شما و خوئینی ها و چپ های روسی حامی شما ان را پایه گذاری کردند !
دشمنی و خصومت با امریکا و اسرائیل را شما ها پایه گذاشتید !
کجا بودی وقتی منافع ایران را فدای روسیه و اعراب میکردند ؟
چرا کشور را به اینجا کشاندید ؟
حالا مجید محمدی چپ نفوذی در رادیو فردا علیه بورژوازی سخن سرایی میکند . سایت توده ای روسی اخبار روز مقاله پشت مقاله علیه دگر اندیشان از لیبرال ها تا اصلاح طلبان تا سلطنت طلبان تا مجاهدین میدهد ! دیگر سایت های زنجیره ای روس به دگر اندیشان حمله و برای روسیه و قرقیز و کوبا و کره شمالی سینه زنی میکنند .
جبهه جنگ را شما خط امامی ها و چپ های روسی عوضی گرفته آید .
به زودی پس از تحریم و موثر نیفتادن ان اسرائیل و یا امریکا به ایران حمله خواهد کرد .
شما نمیتوانید نقش خود را در به شکست انداختن جنبش طبقه متوسط و ممانعت از سازش احمدی نژاد با امریکا را پنهان کنید با شعار دادن .
احمدی نژاد همانقدر مقصر است که شما
از کلی بافی دست بردارید
اگر صداقت دارید گذشته را کلا نقد و از دولت بخواهید با امریکا فورا آشتی و بسته را بپذیرد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد
شتر سواری دولآدولا نمیشود
دست از زرنگ بازی بردار

-- farideh gheiraty ، Jul 8, 2010

این نخستین بار است که آقای موسوی در سخنان خود از بکار بردن و تکرار کلمه خسته کننده و غیر ضروری «امام » پرهیز کرده، و به بررسی مسائل حاد کشور پرداخته است، بدون اینکه ناچار باشد خود را به خمینی فریبکار و آدم کش وصل کند، قدمی است مثبت! ولی آقای موسوی، خاتمی، کروبی و دیگر اصلاح طلبان باید بدانند که، برای نجات دین و کشور هیچگونه راهی به جز «جدایی دین از حکومت» وجود ندارد.
طلاق،

-- Talagh ، Jul 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)