تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هفت کشته در درگیری‌های جنوب داغستان

درگیری شبه نظامیان اسلام‌گرا و پلیس روسیه امروز در داغستان منطقه قفقاز شمالی، یعنی محل درگیری رهبران کرملین و جدایی طلبان هفت کشته برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، چهار پلیس روس و ۳ تن از شبه نظامیان اسلامگرا در جنوب داغستان و نزدیکی بندری در کنار دریای خزر در جریان درگیری مسلحانه کشته شدند.

به توجه به منابع خبری نیروهای مسلح در قفقاز شمالی، نیروی پلیس این خانه را محاصره و پس از درگیری شدید با شبه نظامیان، سه نفر را کشته و چهار نیروی خود را از دست داده‌اند. این درحالی است که از اوایل فروردین ماه گذشته این منطقه شاهد درگیری‌های پراکنده و عملیات انتحاری بوده است.

درگیری شبه نظامیان اسلام‌گرا و پلیس روسیه امروز در داغستان منطقه قفقاز شمالی، یعنی محل درگیری رهبران کرملین و جدایی طلبان هفت کشته برجای گذاشت

هم اکنون دسترسی به سخنگوی دفتر منطقه‌ای وزارت کشور روسیه امکان پذیر نیست.

اما پیش از این دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه و همچنین ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه حمله های انتحاری ماه‌های اخیر را که منجر به کشته شدن حدود 40 نفر در شهر مسکو روسیه شد را با جدایی طلبان مرتبط دانسته اند.

از سوی دیگر دوکو عمروف، یکی از رهبران جدایی طلبان چچن مسئولیت حملات مسکو را شخصا بر عهده گرفته بود.

آقای عمروف گفته بود این حملات به انتقام کشتار «شهروندان بی‌گناه چچن و اینگوش» که در ماه فوریه امسال توسط نیروهای امنیتی روسیه کشته شدند، صورت گرفته است.

به گفته رویترز بیکاری در این منطقه بالای ۵۰ درصد گزارش شده و به گفته مقامات دولتی و رهبران مذهبی جوان این منطقه با بیکاری گسترده‌ای مواجه هستند.

داغستان از اواخر دهه نود میلادی تحت تاثیر شورش جدایی طلبان در چچن، با نا آرامی مواجه بوده است. به گفته برخی این نا آرامی ها در اثر عملیات جدایی‌طلبانه مخالف با دولت مرکزی روسیه صورت گرفته است.

منطقه مسلمان نشین قفقاز از ماه های اخیر بارها محل درگیری نیروهای دولتی روسیه و جوانان جدایی طلب بوده است.

مراکز اداری روسیه نیز در این مدت از حملات انتحاری در امان نبوده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)