تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ایران: تحریم‌های اروپا «غیرمنطقی» است

جمهوری اسلامی ایران توافق جدید وزرای خارجه اروپا برای تحریم‌های احتمالی شدیدتر علیه این کشور را «غیرمنطقی و نادرست» خواند.

وزرای ۲۷ کشور اتحادیه اروپا دیروز در لوکزامبورگ توافق کردند تا علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های تازه‌ای را علیه جمهوری‌اسلامی وضع کنند.

این توافق به دلیل آنچه اروپایی‌ها «تلاش ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای» می‌دانند، علیه این کشور وضع می‌شود.


به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از توافق وزرای خارجه اروپایی، تحریم‌های سخت‌تر و فراتر از قطعنامه سازمان ملل، از ماه آینده میلادی اجرا خواهد شد. این توافق‌نامه قرار است تا پنجشنبه آتی در بروکسل بین سران این کشورها مطرح و به رای گذاشته شود.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز، سه‌شنبه در کنفرانس هفتگی خبری خود، این تحریم‌های اروپا را «سیاست چماق و هویج» خواند و آنها را «اشتباه و غیرمنطقی» دانست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که تهران پیشنهاد کاترین اشتون،مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا را برای مذاکره بررسی می‌کند.

کاترین اشتون، روز گذشته هنگام ورود به لوکزامبورگ برای گفت‌وگو بر سر مسایل هسته‌ای ایران با وزرای خارجه اتحادیه اروپا، از ارسال نامه‌ای برای دعوت به مذاکره با ایران خبر داد.

پس از توافق وزرای خارجه اروپایی، تحریم‌های سخت‌تر و فراتر از قطعنامه سازمان ملل، از ماه آینده میلادی اجرا خواهد شد.

خانم اشتون گفت که در این نامه از سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران دعوت شده تا در اسرع وقت بر سر تحریم‌های اروپا درباره مسئله اتمی این کشور با او مذاکره کند.

در پیش‌نویس متنی که قرار است ۲۷ کشور اتحادیه اروپا آن را به بحث بگذارند، علاوه بر مسدود کردن گسترش فعالیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی و فعالیت‌های این کشور در زمینه استخراج اروانیوم، صنعت نفت گاز ایران نیز از سوی اتحادیه اروپا با منع سرمایه گذاری روبرو خواهد شد.

همچنین در پیش‌نویس تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی، قرار است از سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش انتقال فناوری، تجهیز و خدمات صنایع نفت و گاز با ایران جلوگیری شود.

ایران دومین ذخایر گاز طبیعی دنیا را داراست و همچنین دومین صادرکننده منطقه نفتی اوپک است. این در حالی است که طبق پیش‌نویس برنامه تحریمی اروپا قرار است بیش از همه این صنایع تحریم شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای رامین مهمان پرست خودت را زیاد نارحت نکن برادر؛ خون خودت را کثیف نکن عزیز این هم یک کاغذ پاره دیگر. این چیز ها که ارزش این همه داد و بیداد نداره برادر جانت فدای رهبر معظم انقلاب.

-- کاوه ، Jun 15, 2010


کشتن مردم بی دفاع خودتون مگر منطق داره که تحریم های بیشتر داشته باشه.
ببرید، ببرید ایران را به موقعیتی که صدام عراق را برد. وقتی امپریالیسم جهانخوار ایران عزیزمون را با خاک یکی کرد، اسم شما ا.ن.ها هم همردیف انها در وحشیگریهای تاریخ به یادگار خواهد ماند.

-- sara ، Jun 15, 2010

مهمان‌ پرست، تحریم‌های اروپا را «سیاست چماق و هویج» خواند و آنها را «اشتباه و غیرمنطقی» دانست. سیدعلی خودکامه و منفور، اراذل و اوباش، جیره خواران و مزدوران حکومت اسلامی، باید فعلاً شکر گذار باشند که همراه با «چماق»، هویج نیز دریافت می کنند. بزودی «هویج» هم قطع خواهد شد. این است نتیجه عملکردهای فریبکارانه و دروغ و حقه بازی! بسیار مضحک است، که شما بی خردان از «منطق» صحبت می کنید!
رامین سبزی فروش،

-- Sabzi Furoosh ، Jun 16, 2010

سید علی جان نماینده خدا بر روی زمین است ملت و کشور فدای اون دست راستش و چپش!
ایشان چنان از تخت خدایی بالا رفته که پایین بیا نیست. فکر کنم شخص امام زمان هم اگر بیاد توسط سربازان گمنامش! سربه نیست میشه.

-- رامین اسهول ، Jun 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)