تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار موسوی نسبت به بحران‌سازی

میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت می‌گوید که حمله به مهدی کروبی و دفاتر آیت‌الله صانعی و منتظری «ورود به مرحله جدید بحران‌سازی» است.

وی روز دوشنبه با انتشار این بیانیه، گفت: «ولی آمران و عاملان این اقدام خطرناک بدانند که حمله به مراجع و هتک حرمت و زیر فشار قرار دادن آنها تنها مشروعیت نظام را از بین می‌برد.»

طی دو روز گذشته برخی نیروهای لباس شخصی هوادار دولت به بهانه حضور مهدی کروبی در قم، وی و دفاتر آیت‎الله صانعی و آیت‌الله منتظری، دو مرجع تقلید شیعه را مورد حمله قرار داده‌اند. وزارت اطلاعات روز دوشنبه دفتر آیت‌الله منتظری را پلمپ کرد.


در بخشی از بیانیه میرحسین موسوی که در تارنمای کلمه منتشر شده، آمده‌ است: «آیا فراموش کرده‌اند حمله به بیت حضرت امام بود که زمینه بر چیدن پایه‌های استبداد را در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و سپس بهمن سال ۵۷ فراهم کرد و باز هم عبرت نمی‌گیرند؟»

وی حمله به مردم و دانشجویان» در روز ۲۲ خرداد و سپس حمله به دفاتر برخی مراجع تقلید حامی معترضان و «توهین» به آقای کروبی را ناشی از «اغتشاش فکری» در میان مهاجمان خواند.

این بیانیه در ادامه، ندادن مجوز به راهپیمایی ۲۲ خرداد را نشان‌دهنده «ترس» دولت از تکرار «حماسه ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸» دانسته‌است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به همراه ۱۰ حزب اصلاح‌طلب، تقاضای مجوز برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد کرده بودند.

این دو چهره مخالف دولت روز ۲۱ خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به علت عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور و برای «حفظ جان مردم» راهپیمایی را لغو کرده‌اند.

موسوی: «ولی آمران و عاملان این اقدام این خطرناک بدانند که حمله به مراجع و هتک حرمت و زیر فشار قرار دادن آنها تنها مشروعیت نظام را از بین می‌برد»

میرحسین موسوی افزود: «۲۲ خرداد ماه امسال، مردم بهانه‌ای به دست دولتیان ندادند تا با آن پیامدهای ناشی از قطع‌نامه ۱۹۲۹ شورای امنیت را، که به دلیل سوءمدیریت و سیاست‌های عوام فریبانه بر سر کشور و ملت ما تحمیل شده‌است، بپوشانند.»

قطع‌نامه ١٩٢٩ شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران روز نوزدهم خرداد جاری به تصویب رسید. ایالات متحده اعلام کرده این قطع‌نامه سخت‌ترین تحریمی است که تا‌کنون ایران با آن مواجه شده ‌است.

به گفته نخست‌وزیر پیشین ایران: «امروز دولتیان بیش از همیشه محتاج حادثه سازی‌های هستند که بتوانند تبعات مصائبی را که بر سر کشور آورده‌اند از چشم‌ها پنهان نگه دارند.»

آقای موسوی می‌گوید که «آرایش نظامی- امنیتی بی‌سابقه در تهران» نشان‌گر این است که «تمامیت‌طلبان» پس از یک‌سال سرکوب و استفاده از رسانه‌های دولتی نتوانسته‌اند «مردم را به صداقت و صحت عمل خود متقاعد سازند.»

در روز ۲۲ خرداد، سالگرد دهمین انتخابات ریاست جمهوری، تهران و برخی شهرهای ایران تحت تدابیر شدید امنیتی بود و تجمعات پراکنده‌ای در سطح شهرها دیده می‌شد.

نیروهای انتظامی از بازداشت ۹۱ نفر در این روز خبر داده‌است، این در حالی است که رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت تعداد بازداشت‌شدگان را صدها نفر اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)