تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار لاریجانی به «کشورهای ماجراجو»

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که قصد بازرسی کشتی و هواپیماهای جمهوری اسلامی را دارند، هشدار داد در صورتی که «وسوسه بازرسی» محموله‌های هواپیما و کشتی ایرانی را داشته باشند در خلیج فارس و عمان به «خدمت کشتی‌های آنان رسیدگی خواهد شد.» او این کار را «دفاع ملی ایران» خواند.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی مهر، سخنگوی سابق هسته ای ایران کشورهای تحریم کننده را «بی‌تعهد» و «زورگو» خواند و گفت که جمهوری اسلامی به میزان «فشار بی منطق آنان» درجه غنی‌سازی اورانیوم را «متناسب با نیازها افزایش می‌دهد.»

لاریجانی همچنین خطاب به باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده گفت که زمان «سرگرم‌سازی» از طریق سخنرانی سرآمده و زمان «کلاس انشا تمام شده و نوبت امتحان حساب است.»

این درحالی است که روز گذشته محمود احمدی نژاد رییس جمهوری این کشور گفته بود که پیشنهاد تعویض سوخت هسته‌ای هنوز زنده است.


درهمین حال به گزارش خبر گزاری فرانسه، مایک هامر مشاور شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت همانطور که ما همواره تاکید کرده‌ایم، دیپلماسی به موازات تحریم یکی از گزینه‌های رفع بحران هسته‌ای ایران است.

او گفت که این ایران است که باید با گام مشخص به کشورهای بین المللی نشان دهد که نمی‌خواهد بیش از این منزوی باشد.

علی لاریجانی، به ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که قصد بازرسی کشتی و هواپیماهای جمهوری اسلامی را دارند، هشدار داد در صورتی که «وسوسه بازرسی» محموله‌های هواپیما و کشتی ایرانی را داشته باشند در خلیج فارس و عمان به «خدمت کشتی‌های آنان رسیدگی خواهد شد»

روز گذشته وزیر امور خارجه استرالیا هم از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه دو شرکت ایرانی و یک فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در راستای قطعنامه چهارم سازمان ملل متحد خبر داد.

قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد با رای مثبت ۱۲عضو شورای امنیت و با اکثریت آرا تصویب شد.

ایالات متحده آمریکا نیز در پی تحریم‌های سنگین‌تر کنگره این کشور علیه ایران است. رهبران این کشور در آخرین اظهار نظرها این تحریم‌ها را متوجه جمهوری اسلامی و نه مردم ایران دانسته‌اند.

اخیرا روسیه نیز پی نگرانی‌های کشورهای اروپایی قرارداد فروش موشک‌های تسلیحاتی «اس ۳۰۰» را به ایران متوقف کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها با تصویب قطعنامه‌هایی خواستار تعلیق فعالیت‌های جمهوری اسلامی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و روشن‌سازی این برنامه‌ها شده اما این دولت این قطعنامه‌ها را غیرقانونی می‌داند و محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم این قطع‌نامه را «شکست و افتضاح» برای تصویب کننده گان آن و به معنای «کاغذی بی ازرش» دانسته‌ است.

این قطعنامه بیش از همه سپاه پاسداران و اشخاص مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران را در لیست سیاه قرار داده ‌است. ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تاکید دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که تهران پیشنهاد کاترین اشتون برای مذاکره را بررسی می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کشتی غرق می کنیم پیرزن خفه می کنیم داشجو پرت می کنیم خوابگاه اتیش می رنیم بمب اتمی می سازیم شیشه نوشابه استفاده می کنیم اسرائیل محو می کنیم سفارت خونه می بندیم دست می بریم پا قطع می کنیم چشو چال کور می کنیم همه کاری می کنیم تا بمونیم حکومت کنیم .

-- فرهاد ، Jun 16, 2010

بلوف و دیگر هیچ

-- بدون نام ، Jun 16, 2010

این حرفها فقط برای مردم داخل ایران است...... مگه رژیم نمی گفت اگه دوباره سازمان ملل ایران را تحریم کنه قرارداد تعویض اورنیوم را لغو میکنیم و با کشورهای غربی مذاکره نمیکنیم و هرکی به قطعنامه را مثبت بده ..... خط و نشون می کشیدین چی شد؟؟؟؟؟ پرویز

-- Parviz ، Jun 16, 2010

آقای لاریجانی دارد می زند. حالا شما بخوانید ساز می زند! آری آقای لاریجانی آیت الله زاده ی مفلوک دارد ساز می زند. ایشان همانند آن زن تن فروشی ست که آن مرد بزرگ ایرج میرزا داستانش را با شعر گفته است. و آن روسپی بدکاره ایست، آری چون روسپی خوبکاره داریم و بدکاره! آری همو و هم رهبر مشنگش و مخنثش همانند «خانم یالالا» آن روسپی بدکاره ایست که چادرش را محکم گرفته بود و سرش را از در خانه بیرون کرده بود و بقیه پیکرش در دالان خانه در اختیار دیگران بود تا با دستهای همه پاکشان در زیر چادر این بانوی محجبه و در دالان خانه او را آن کنند که همه می دانیم و بقیه داستان. و خانم یالالا هی فریاد می زد به آهنگ طبلش که هی می کوفتند و وااسلاما سر می داد، و همه را به حجاب دعوت می نمود. و اما شاه بیت زنده یاد ایرج این است. که:
خانم یالالا ما را خجل کرد
بالا گرفت، پایینو ول کرد!!
حالا رهبری گفته اند قیمتش هر چه باش باشد شما دل آمریکا را بدست اورید. آمریکاییها می دانند که که وضعیت ما چیست و به فحش های ما که همچون عوعو عسسی از راه دور است اعتنا نخواهند کرد. و ما را به ضرورت اضطرار خواهند بخشید. آری بر ایشان طبل می زنند و ایشان کفاره می گوید!

-- بدون نام ، Jun 16, 2010

رجز خوانی یکی‌ از کار‌های بی‌ مایگان بوده است. آقای لاریجانی فکر می‌کند در تعزیه خوانی حضور دارد. مصطفی مرید


-- Mostafa Morid ، Jun 16, 2010

تراوشی دیگر از منبع «جهل و ضلالت» در نمایشخانه منتصبین «ولایت فسق و فجور.»

-- بدون نام ، Jun 16, 2010

تا حالا احمدی رجز میخوند این بابا و موسوی میگفتن تشنج درست نکنین
حالا اون میخواد مذاکره کنه این بابا و موسوی رجز میخونن استقلال چی میشه ؟ آب نبات نمی خواهیم شکلات بدین .
بیچاره ملت ایران که در داخل سیاستمدار ندارد ، در خارج هم اپوزیسیون چپ روسی همه جا نفوز کرده و تحریک میکنند تا سازشی صورت نگیرد.
تاریخ ملتی را که خودش به خودش ظلم میکند به سختی مجازات میکند مثل فلسطین و عراق و افغانستان و کامبوج و کره شمالی

-- sousan ، Jun 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)