تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت ۹۱ معترض در سالگرد انتخابات

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت ۹۱ نفر از معترضان در تجمعات روز گذشته تهران خبر داد.

وی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: «طی روز گذشته مورد خاصی در پایتخت رخ نداد و تعداد محدودی که ۹۱ تن بودند به عنوان مظنون از سوی پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.»

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز روز گذشته، شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تعداد بازداشت‌شدگان را اندک عنوان کرد و گفت که این افراد «گول تبلیغات و جو رسانه‌ای شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی معاند و ضد انقلاب» را خورده بودند.


وی با بیان اینکه دستگیرشدگان قصد «اخلال در نظم وامنیت عمومی» را داشتند، افزود: «با وجود حجم وسیع تبلیغات شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی معاند و ضد انقلاب برای تجمع و حضور عناصر فرصت‌طلب در سطح خیابان‌ها و میادین شهر تهران با درک و بصیرت بالای هموطنان عزیز تبلیغات آنها خنثی و مورد خاصی اتفاق نیفتاد.»

رسانه‌های خبری روز گذشته، شنبه گزارش‌هایی از درگیری‌های پراکنده در سطح شهر تهران منتشر کرده‌ بودند.

به گزارش شاهدان عینی تهران از صبح دیروز چهره امنیتی داشته‌ و نیروهای پلیس ضد شورش در اطراف خیابان طالقانی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کردند.

از میدان انقلاب نیز اخباری مبنی بر ضرب و شتم معترضانی که قصد برپایی تجمع اعتراضی در این میدان داشتند، گزارش شده‌ است. بنا به این گزارش میدان ونک و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف نیز شاهد حضور معترضان بوده‌ است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را اندک عنوان کرد و گفت که این افراد «گول تبلیغات و جو رسانه‌ای شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی معاند و ضد انقلاب» را خورده بودند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالف دولت ۱۰ خرداد از وزارت کشور برای برپایی راهپیمایی سکوت در روز شنبه ۲۲ خرداد، درخواست صدور مجوز کرده بودند.

مرتضی تمدن، استاندار تهران روز ۲۱ خرداد گفته بود که هیچ تجمع و اعتراضی در سالگرد انتخابات از سوی حکومت «تحمل» نمی‌شود و برابر با قانون با معترضان «برخورد» خواهد شد.

این دو نامزد معترض به نتایج انتخابات روز پنجشنبه ۲۱ خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که برای «حفظ جان مردم» راهپیمایی را لغو کرده‌اند.

برخی خبرهای تایید نشده حاکی از بازداشت صدها نفر از معترضان در تجمعات روز گذشته تهران است. گفته می‌شود برخی دستگیرشدگان در ساعات نخستین بامداد امروز آزاد شده‌اند.

احمدرضا رادان عصر روز شنبه اعلام کرده بود: «تکلیف بازداشت شدگان ظرف امشب و پس از تکمیل پرونده تعیین خواهد شد.»

۲۲ خرداد سالگرد دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. در یک سال گذشته هزاران نفر از معترضان به نتایج این انتخابات بازداشت شده و ده‌ها تن در درگیری‌های خیابانی کشته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
درگیرهای پراکنده درخیابان‌های تهران

نظرهای خوانندگان

دروغ میگویند. حداقل بابک ساران توسط ماموربسیجی ن. آ. ک، که با نام رمزی " مقاله" نوشت نشان داده شد.

اشک‌ها

-- بدون نام ، Jun 13, 2010

به شادروان احمد کسروی! ملت ایران «بدهکاری!؟» خود را با هزینه ای بسیار گزاف به نظام اسلامی و نیروهای سرکوبگر آن پرداخت کرده است. ملت ایران، برای برگزاری یک انتخابات آزاد و ایجاد یک نظام دموکراتیک و ایرانی آزاد به مبارزه خود ادامه می دهد.
کمانگیر،

-- Kamangir ، Jun 13, 2010

این جنبش مسالمت آمیز است و میخواهد تا مغز استخوان مسالمت آمیز باقی بماند. اگر میخواست خشونت کند تا به حال رژیم چندین کفن کهنه کرده بود.نمی خواهد خشونت کند چون دوران جنبشهای قهرآمیز سالهاست به سر آمده و جوانان ما که طلایدار این انقلاب اجتمائی اند ، نمی خواهند قیمت بزرگی برای پایان بخشیدن به زندگی جمهوری اسلامی بپردازند . و فکر میکنند حتا یک نفر هم اگر شهید شود هزینه بزرگیست.

اما ان سوی این مصاف ، یعنی مقابل ما رژیمی تا مغز استخوان مسلح ایستاده است. و از طرف دیگر قتل و آدمکشی کسب و کار سران این رژیم است. در این میان یک پرسش مطرح میشود که در این شرایط چه میشود کرد که هر چه بیشتر از هزینه کم کنیم و به مقصود هم برسیم این مساله ای است که ما باید برایش جوابی درخور پیدا کنیم. . رژیم میکشد و پشتش به افراد مسلح گرم است و همه میدانیم این افراد از چه قماش اند که با قتل هموطن ها شان فقط جان دادن رژیم را اندکی طولانی میکنند .
همه جهان مترقی حالا جنبش ما را به رسمیت شناخته است . هر کلوله ای که از تفنگ رژیم شلیک شود به سرعت همان گلوله انعکاس جهانی پیدا میکند. جهان بیکار نمی نشیند و دست روی دست نخواهد گذاشت که این او باشان هر چه بخواهند قتل و جوان کشی کنند . حالا جنبش سبز تنها نیست ، حالا جهانی را در کنار خود دارد . حالا این رژیم است که روز به روز تنها و تنها تر میشود . حتا یارانی نظیر چین و روسیه به این رژیم پشت کرده اند. همه جهان مترقی میدانند که پیروزی از ان جوانان سبز است. و به همین دلیل در کنار جنبش ما قرار گرفته اند. شمیم

-- شمیم ، Jun 13, 2010

هرگزنخواب کورش
دارا جهان ندارد،
سارا زبان ندارد
بابا ستاره ای در
!هفت آسمان ندارد
کارون ز چشمه خشکید،
البرز لب فرو بست
حتي دل دماوند،
آتش فشان ندارد
دیو سیاه دربند،
آسان رهید و بگریخت
رستم در این هیاهو،
گرز گران ندارد
روز وداع خورشید،
زاینده رود خشکید
زیرا دل سپاهان،
نقش جهان ندارد
بر نام پارس دریا،
نامی دگر نهادند
گویی که آرش ما،
تیر و کمان ندارد
دریای مازنی ها،
بر کام دیگران شد
نادر ز خاک برخیز،
میهن جوان ندارد
دارا !کجای کاری،
دزدان سرزمینت
بر بیستون نویسند،
دارا جهان ندارد
آییم به دادخواهی،
فریادمان بلند است
اما چه سود،
اینجا نوشیروان ندارد
سرخ و سپید و سبز است
این بیرق کیانی
اما صد آه و افسوس،
شیر ژیان ندارد
کوآن حکیم توسی،
شهنامه ای سراید
شاید که شاعر ما
دیگر بیان ندارد
هرگز نخواب کوروش،
ای مهرآریایی
بی نام تو، وطن نیز
نام و نشان ندارد

-- سيمين ، Jun 13, 2010

حتی یک نفر هم در این کشور باشد که گول «انقلاب» را نخورده و حاظر به خفت «گول خوردن» از «ولایت فقیه» و «خواص» و «دستگاه تبلیغات» او نشود کافی است. بگذاریم فرعون هر جور که دوست دارد قضاوت کرده و هر گونه که دوست دارد اورا نام بنهد چه «محارب» و چه «فریب خورده» و چه «ضد انقلاب» و چه «هر چه». حق بر باطل دیر و یا زود پیروز خواهد شد گرچه که پرچم حق را یکنفر حمل کند.

-- بدون نام ، Jun 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)